En grymt bygge måste jag säga..

http://www.eurotuner.com/featuredvehicl ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Och hur var det med buren? Vad jag minns så byggdes den bara för gata och är felbyggd för att kunna få vagnsbok? Kanske är jag ute och cylkar...maverick wrote:Inte laglig på gatan, det är lite trist.
Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.gurra wrote:Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
Japp, han skulle reggat bilen med en överladdad Audimotor på 200-250hkaron79 wrote:Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.gurra wrote:Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
Sen blir den nog svårsåld ändå för dom pengarna....
//Aron
Vad menar du med lättare än så? Det var ju precis det jag skrev, att stoppa i en motor med lägre effekt och regga.aron79 wrote:Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.gurra wrote:Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
//Aron
Då hade han nog inte läst på om vilka regler som gäller.Erol wrote:Japp, han skulle reggat bilen med en överladdad Audimotor på 200-250hkaron79 wrote: Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.
//Aron
innan han byggde monstermotorn å stoppade i den.
/ Erol
Torde iof med strax över 200hk gå att registrera som ombyggt fordon, men det krävs förståss uppgradering av växellåda och bromsar då också. Iof inget större problem att smacka på 944 Turbo grejer så det borde gå bra att bygga om en N/A för att kunna regga med 200+Hk.gurra wrote:Då hade han nog inte läst på om vilka regler som gäller.
Bilen är byggd på en N/A och då kan du aldrig regga med några 200+hk. Faktum är att det i princip inte går att regga med någon turbomotor då du bara får öka effekten med 20% och vridet med 10%.
ajdå... då har jag missuppfattat reglerna... men 195hk är ju inte så tokigt heller...gurra wrote:Förstår inte vad du menar? Reglerna säger att en ökning av max 20% effekt och 10% vrid är tillåtet oavsett hur stora bromsar eller kraftig växellåda du sätter dit. Dvs MAX 195 hk och 224 Nm.
Möjligen om man kan få Porsche att godkänna bilen för högre effekt om man byter allt till 944 turbo-delar men det blir troligen omöjligt, plus att han inte ens har transaxeln kvar så att kvala in den som en 944 turbo är kört ändå.
Users browsing this forum: Google [Bot]