924 Turbo 1980 | Club Sport
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
924 Turbo 1980 | Club Sport
Köpt av Goran (Goc931 på forumet). (Goran, hoppas det är OK att jag klipper en del av info från rejsa.nu? Annars får du säga till så tar jag bort de bitarna)
Mycket skön stol, skönare än i racevolvon, det uppskattas när man ska ta sig till banorna.
Dock måste stolen flyttas fram inför våren (den är monterad utan glidskenor). Goran är en lång kille så även fast jag själv är 1.83 i strumplästen så var det lite knepigt att nå fram.
Det är alltså projekt 1 i bilen, flytt av stolen.
Här är info om bilen som Goran knåpat ihop:
Motor renoverad 1996 och måttligt körd ca 300 mil/år i snitt sedan dess.
Växellåda renoverad 2004-03, med delar ur nyare och fräshare låda. Ny etta, nya synkringar på tvåans och treans växlar och nya ingreppstaggar på tvåans växel.
Årgångar och datum inom parantes anger installationsdatum.
Motor:
Renovering motor + ny koppling, vinter 1996.
Motor:
-Komplett packningssats
-4 st nya avgasventiler
-Balansering
-Nya styrningar
-3 nya lyftare + ny kamaxel (standard)
Bottendel uppmätt, visade sig vara ok.
Motorn är en standard 170 hk numera, för när jag (Goran) köpte den satt det på en IC(laddluftkylare) från en Nissan 200 SX och lite utrustning för att höja turbotrycket genom att strypa luften till Wastegaten. Själva konverteringen tar en förmiddag och så har man ytterligare en 40-50 hk till sitt förfogande som den är inställd idag(0,9 bar). DEM MÄRKS!
Vill man ha ut mer så är det bara att skruva upp trycket en bit till. Vill man ladda över 1.1 bar bör man uppgradera tändsystemet.
Lambdamätare finns också installerad.
Framvagn:
Bilstein Sport dämpare
Faulkner fjädrar 700lb/in (2,25"x8"). Ca 4ggr hårdare än standard. (2001)
Gängad hylsa svetsad på fjäderbenet för enkel höjdjustering.(2001)
Röda polyuretanbussningar (2001)
Standard krängningshämmare 23 mm
Camber -2.5
Sänkt ca 30 mm.
Bakvagn:
Gula Koni dämpare
911 turbons 28 mm torsionsfjädrar (kortade torn på svärd för att passa)
Polyuretanbussningar
Krängningshämmare bortplockad, för att hålla hjulen i gatan när det går fort.
Camber -2
Sänkt ca 30 mm
Bromsar:
Standard skivor och ok (Nya skivor monterade 2004-03)
Belägg: Ferodo DS2000 fram och standard bak (Nya belägg monterade 2004-03)
Stålomspunna bromsslangar (2002)
AP Racing Blue bromsvätska (2004)
Interiör:
Sparco Corsa stol (2002)
Sparco 4-punkts 3" bälten, blå
SnapOff med Sparco mockaratt och vardagsratt(2002) Tar 2 sekunder att byta.
Sparco aluminium växelsspaksknopp (2002)
Dold spolarbehållare på 1.5 liter (2004)
Störtbågen är i det grövre utförandet som skall vara godkänt. (1996)
Laptimer med sändare och mottagare(2001)
Larm, Defa
Exteriör:
Silvermetallic med patina
Svart motorhuv i glasfiber (2004)
Originalspoiler
Taklucka
Bakrutetorkare finns (men numera borttagen)
Hjul:
ATS (Cookie cutters) 7x15"
Toyo Trampio R881 205/50-15 (3-4mm kvar)
Övrigt:
Renoverad huvud cylinder, broms.
Renoverad startmotor med ny solenoid.
Ny bränslepump
Extra bakluckeram medföljer om du vill lätta bilen ytterligare med Lexanruta.
Motorhuv för att passa med trimmet i.
Vikt
1190kg fulltankad och med mig (90kg) i.
Tider på diverse banor (med Goran som förare):
Knutstorp med trim: 1.16.2 (2003-07)
Knutstorp utan trim: 1.16.337 (2004-09 och med mer erfarenhet)
Minnesbergsbacken: 42.09 i lugnt testtempo
Ljungbyhed: 1.37.18
Ska försöka uppdatera denna tråd vartefter det händer något.
Mycket skön stol, skönare än i racevolvon, det uppskattas när man ska ta sig till banorna.
Dock måste stolen flyttas fram inför våren (den är monterad utan glidskenor). Goran är en lång kille så även fast jag själv är 1.83 i strumplästen så var det lite knepigt att nå fram.
Det är alltså projekt 1 i bilen, flytt av stolen.
Här är info om bilen som Goran knåpat ihop:
Motor renoverad 1996 och måttligt körd ca 300 mil/år i snitt sedan dess.
Växellåda renoverad 2004-03, med delar ur nyare och fräshare låda. Ny etta, nya synkringar på tvåans och treans växlar och nya ingreppstaggar på tvåans växel.
Årgångar och datum inom parantes anger installationsdatum.
Motor:
Renovering motor + ny koppling, vinter 1996.
Motor:
-Komplett packningssats
-4 st nya avgasventiler
-Balansering
-Nya styrningar
-3 nya lyftare + ny kamaxel (standard)
Bottendel uppmätt, visade sig vara ok.
Motorn är en standard 170 hk numera, för när jag (Goran) köpte den satt det på en IC(laddluftkylare) från en Nissan 200 SX och lite utrustning för att höja turbotrycket genom att strypa luften till Wastegaten. Själva konverteringen tar en förmiddag och så har man ytterligare en 40-50 hk till sitt förfogande som den är inställd idag(0,9 bar). DEM MÄRKS!
Vill man ha ut mer så är det bara att skruva upp trycket en bit till. Vill man ladda över 1.1 bar bör man uppgradera tändsystemet.
Lambdamätare finns också installerad.
Framvagn:
Bilstein Sport dämpare
Faulkner fjädrar 700lb/in (2,25"x8"). Ca 4ggr hårdare än standard. (2001)
Gängad hylsa svetsad på fjäderbenet för enkel höjdjustering.(2001)
Röda polyuretanbussningar (2001)
Standard krängningshämmare 23 mm
Camber -2.5
Sänkt ca 30 mm.
Bakvagn:
Gula Koni dämpare
911 turbons 28 mm torsionsfjädrar (kortade torn på svärd för att passa)
Polyuretanbussningar
Krängningshämmare bortplockad, för att hålla hjulen i gatan när det går fort.
Camber -2
Sänkt ca 30 mm
Bromsar:
Standard skivor och ok (Nya skivor monterade 2004-03)
Belägg: Ferodo DS2000 fram och standard bak (Nya belägg monterade 2004-03)
Stålomspunna bromsslangar (2002)
AP Racing Blue bromsvätska (2004)
Interiör:
Sparco Corsa stol (2002)
Sparco 4-punkts 3" bälten, blå
SnapOff med Sparco mockaratt och vardagsratt(2002) Tar 2 sekunder att byta.
Sparco aluminium växelsspaksknopp (2002)
Dold spolarbehållare på 1.5 liter (2004)
Störtbågen är i det grövre utförandet som skall vara godkänt. (1996)
Laptimer med sändare och mottagare(2001)
Larm, Defa
Exteriör:
Silvermetallic med patina
Svart motorhuv i glasfiber (2004)
Originalspoiler
Taklucka
Bakrutetorkare finns (men numera borttagen)
Hjul:
ATS (Cookie cutters) 7x15"
Toyo Trampio R881 205/50-15 (3-4mm kvar)
Övrigt:
Renoverad huvud cylinder, broms.
Renoverad startmotor med ny solenoid.
Ny bränslepump
Extra bakluckeram medföljer om du vill lätta bilen ytterligare med Lexanruta.
Motorhuv för att passa med trimmet i.
Vikt
1190kg fulltankad och med mig (90kg) i.
Tider på diverse banor (med Goran som förare):
Knutstorp med trim: 1.16.2 (2003-07)
Knutstorp utan trim: 1.16.337 (2004-09 och med mer erfarenhet)
Minnesbergsbacken: 42.09 i lugnt testtempo
Ljungbyhed: 1.37.18
Ska försöka uppdatera denna tråd vartefter det händer något.
Last edited by patand on 2008-06-30 09:02:39, edited 1 time in total.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Hmm, ingen bromsreducering bakhjulen alls? Jag fick Peter Utzons koncept på ett silverfat och det är kalas, se Edvins hemsida: http://w1.733.comhem.se/~u73302670/polare/par.html
Tycker inte det så mycket patina på den bilen faktiskt. Den är ju inte skrynklig någonstans vad jag har sett (till skillnad från min....)
Tycker inte det så mycket patina på den bilen faktiskt. Den är ju inte skrynklig någonstans vad jag har sett (till skillnad från min....)
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Nej ingen bromsredusering alls. Goran har fått tips av Utzon att köra med standardbromsar och belägg bak i kombination med Ferodobeläggen fram. Det ska visst funka bra.Pär Hylander wrote:Hmm, ingen bromsreducering bakhjulen alls? Jag fick Peter Utzons koncept på ett silverfat och det är kalas, se Edvins hemsida: http://w1.733.comhem.se/~u73302670/polare/par.html
Tycker inte det så mycket patina på den bilen faktiskt. Den är ju inte skrynklig någonstans vad jag har sett (till skillnad från min....)
Men visar det sig att man ofta låser bakhjulen så får man nog titta på en bromsreduseringslösning?!
Tycker inte heller det är så mycket patina på den. Visst finns det lite stenskott och någon lite buckla på den plus att frontplåten i nederkant faktiskt är lite "skrynklig" men det är ju en 24 år gammal bil.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Dan Hovang
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-04-15 22:41:21
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tack!Dan Hovang wrote:Grattis till ett gott köp!
Ska du köra med MGCC? Eller du bor kanske lite för långt norrut.
Det verkar ju kul att köra med MGCC. Men nästa sommar tänkte jag nog "bara" åka på porscheträffar (bankörning/slalom) och Challenge (http://www.challenge.nu/) och några andra bankörningstillfällen.
Detta dels för att lära känna bilen lite mer innan man tävlar och dels för att träna upp mig själv.
Om det känns bra så kanske man kommer kuska ner till MGCC tävlingarna 2006 eller eventuellt i slutet av säsongen 2005 för att köra något/några race.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Första svängen avklarad! Kan bara säga "Huj vad det går". Omkörning när turbon börjat ladda känns som att köra min hoj (iof ingen värstinghoj)!
Har sällan varit uppe i 180 (mätarfart) så snabbt. Stadigt går det också!
Trimmet får nog ligga i garaget ett bra tag framöver, gäller att lära sig tygla originaleffekten på banorna först.
Har sällan varit uppe i 180 (mätarfart) så snabbt. Stadigt går det också!
Trimmet får nog ligga i garaget ett bra tag framöver, gäller att lära sig tygla originaleffekten på banorna först.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Dan Hovang
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-04-15 22:41:21
- Contact:
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Kul att köpet blev av
Du sitter på en riktigt fin bil (för att vara en räser ) och jag hoppas jag får se den igen .
Du sitter på en riktigt fin bil (för att vara en räser ) och jag hoppas jag får se den igen .
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Re: 924 Turbo 1980 | Roadsport C klassad
Inga problem så tar jag bort min sida från Rejsa.nu.patand wrote:Köpt av Goran (Goc931 på forumet). (Goran, hoppas det är OK att jag klipper en del av info från rejsa.nu? Annars får du säga till så tar jag bort de bitarna)
En ändring dock. Jag har inte kört bilen mer än ca 300-400 mil TOTALT sedan jag köpte den 2001. Jag vet det är illa, men den skulle bara vara en racebil.
Lycka till med bilen och kom gärna ner till Knutstorp och piska min tid med bilen.
mvh
Goran
PS. Sändaren till laptimern ligger i en av påsarna. Det är en liten aluminiumlåda med ett antal dioder på rad och ett par sladdar hängandes från den. Den ska helst sättas fast på ett kamerastativ(lämpligtvis) och kopplas till ett 12 V batteri. Sidan med dioderna ska riktas mot banan.
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Jajust, det visste jag nog egentligen men mitt minne är opålitligt. Gör som du skrev, den jag installerade tog kanske 4-6 timmars mekande i anspråk så det kan ju göras när som under säsong.patand wrote:Nej ingen bromsredusering alls. Goran har fått tips av Utzon att köra med standardbromsar och belägg bak i kombination med Ferodobeläggen fram. Det ska visst funka bra.Pär Hylander wrote:Hmm, ingen bromsreducering bakhjulen alls? Jag fick Peter Utzons koncept på ett silverfat och det är kalas, se Edvins hemsida: http://w1.733.comhem.se/~u73302670/polare/par.html
Men visar det sig att man ofta låser bakhjulen så får man nog titta på en bromsreduseringslösning?!
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Klubbmeeting, vad bra! Då måste ju försäkringarna gälla ju...Dan Hovang wrote:MGCCs KM är inte så hårt precis. Det är mer en träff än en tävling. Nästa år ska det troligen döpas om till klubbmeeting istället för klubbtävlingar.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Håller med! Kan inte lova att du kommer få se den, men ska göra så gott jag kan genom att besöka banor så ofta jag har tid/råd...Eddie Varvstopp wrote:Kul att köpet blev av
Du sitter på en riktigt fin bil (för att vara en räser ) och jag hoppas jag får se den igen .
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo 1980 | Roadsport C klassad
300-400 mil totalt... det är ju inte så mycket. Får försöka slå det nästa sommar då...goc931 wrote:Inga problem så tar jag bort min sida från Rejsa.nu.
En ändring dock. Jag har inte kört bilen mer än ca 300-400 mil TOTALT sedan jag köpte den 2001. Jag vet det är illa, men den skulle bara vara en racebil.
Lycka till med bilen och kom gärna ner till Knutstorp och piska min tid med bilen.
mvh
Goran
PS. Sändaren till laptimern ligger i en av påsarna. Det är en liten aluminiumlåda med ett antal dioder på rad och ett par sladdar hängandes från den. Den ska helst sättas fast på ett kamerastativ(lämpligtvis) och kopplas till ett 12 V batteri. Sidan med dioderna ska riktas mot banan.
Piska din tid på knutan kan jag ju inte lova förståss, Knutan med backkrönet som du beskrev för mig verkar ju läskigt... men kommer jag till banan så får man väl göra ett försök.
PS. Ska leta i kassarna i kväll. Verkar fungera som den laptimer vi har till racevolvon förutom att mottagaren i bilen är annorlunda. DS
PS2. Hoppas du hittar dig en fin 928 nu! DS2.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
4-6 timmar var ju inte så farligt, låter som en bra lösning. Var det dyra delar? (har för mig du använde någon standard VW del)Pär Hylander wrote:Jajust, det visste jag nog egentligen men mitt minne är opålitligt. Gör som du skrev, den jag installerade tog kanske 4-6 timmars mekande i anspråk så det kan ju göras när som under säsong.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tänkte bara meddela att jag nu fått upp en liten (med betoning på LITEN) websida: http://porsche931.kicks-ass.net/
Just nu är det bara några länkar till schyssta sidor. Men tanken är att kunna lägga upp lite info om mig själv, bilen och våra äventyr tillsammans.
(blir nog en del om mina långlopp också på sidan även om sidan heter porsche931)
Sidan körs just nu direkt på min FreeSco brandvägg. Men skall flyttas till en server på insidan så snart jag får tid. Brandväggen har ju ingen hårddisk utan enbart en floppy som allt ligger på så det finns inte så mycket plats för bilder osv... har dock en burk med några Gb hd på som jag tänkte få fart på.
Även om sidan idag inte visar mycket så är jag tacksam om ni provar så att den går att komma åt.
Just nu är det bara några länkar till schyssta sidor. Men tanken är att kunna lägga upp lite info om mig själv, bilen och våra äventyr tillsammans.
(blir nog en del om mina långlopp också på sidan även om sidan heter porsche931)
Sidan körs just nu direkt på min FreeSco brandvägg. Men skall flyttas till en server på insidan så snart jag får tid. Brandväggen har ju ingen hårddisk utan enbart en floppy som allt ligger på så det finns inte så mycket plats för bilder osv... har dock en burk med några Gb hd på som jag tänkte få fart på.
Även om sidan idag inte visar mycket så är jag tacksam om ni provar så att den går att komma åt.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users