Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
gurra wrote:Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.
Sen blir den nog svårsåld ändå för dom pengarna....
//Aron
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511
gurra wrote:Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.
Sen blir den nog svårsåld ändå för dom pengarna....
//Aron
Japp, han skulle reggat bilen med en överladdad Audimotor på 200-250hk
innan han byggde monstermotorn å stoppade i den.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
gurra wrote:Kul bygge, men tyvärr oerhört smalt användningsområde. Tror enda chansen att göra något med den är att byta till en motor utan turbo med låg effekt (kanske en Audi R5a utan turbo) och antingen regga som ombyggt fordon eller använda för tävling i nån långloppsserie. Men då måste nog priset ner 100-150' men å andra sidan borde han få en slant för motorn löst.
Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.
Sen blir den nog svårsåld ändå för dom pengarna....
//Aron
Vad menar du med lättare än så? Det var ju precis det jag skrev, att stoppa i en motor med lägre effekt och regga.
aron79 wrote:
Borde vara klart lättare än så att regga som ombyggt, bara stoppa i en orginal 20v audi turbo (tex.AAN) och regga det, det är ju den han har byggt på så allt passar ju.
Sen blir den nog svårsåld ändå för dom pengarna....
//Aron
Japp, han skulle reggat bilen med en överladdad Audimotor på 200-250hk
innan han byggde monstermotorn å stoppade i den.
/ Erol
Då hade han nog inte läst på om vilka regler som gäller.
Bilen är byggd på en N/A och då kan du aldrig regga med några 200+hk. Faktum är att det i princip inte går att regga med någon turbomotor då du bara får öka effekten med 20% och vridet med 10%.
gurra wrote:Då hade han nog inte läst på om vilka regler som gäller.
Bilen är byggd på en N/A och då kan du aldrig regga med några 200+hk. Faktum är att det i princip inte går att regga med någon turbomotor då du bara får öka effekten med 20% och vridet med 10%.
Torde iof med strax över 200hk gå att registrera som ombyggt fordon, men det krävs förståss uppgradering av växellåda och bromsar då också. Iof inget större problem att smacka på 944 Turbo grejer så det borde gå bra att bygga om en N/A för att kunna regga med 200+Hk.
Förstår inte vad du menar? Reglerna säger att en ökning av max 20% effekt och 10% vrid är tillåtet oavsett hur stora bromsar eller kraftig växellåda du sätter dit. Dvs MAX 195 hk och 224 Nm.
Möjligen om man kan få Porsche att godkänna bilen för högre effekt om man byter allt till 944 turbo-delar men det blir troligen omöjligt, plus att han inte ens har transaxeln kvar så att kvala in den som en 944 turbo är kört ändå.
gurra wrote:Förstår inte vad du menar? Reglerna säger att en ökning av max 20% effekt och 10% vrid är tillåtet oavsett hur stora bromsar eller kraftig växellåda du sätter dit. Dvs MAX 195 hk och 224 Nm.
Möjligen om man kan få Porsche att godkänna bilen för högre effekt om man byter allt till 944 turbo-delar men det blir troligen omöjligt, plus att han inte ens har transaxeln kvar så att kvala in den som en 944 turbo är kört ändå.
ajdå... då har jag missuppfattat reglerna... men 195hk är ju inte så tokigt heller...
borde visst gå att regga om den som ombyggt fordon med 220hk audi snurra, då det finns en na med volvo T5:a som är reggad som ombyggd fordon.
Du måste som sagt ha bytt till grövre bromsar o annan drivlina
"Ett ombyggt fordon får ha ett maximalt effekt/viktförhållande på 15 kW/100 kg tjänstevikt. Alternativt kan den ursprungliga motoreffekten höjas med 20 %, såvida inte bilens tillverkare har godkänt en högre effekt"
Så viktar du upp bilen lite inför regbesiktningen så kan du ha rätt mycke effekt
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]