Har byt givarna till både varvtal och puls samt mät dem och båda liger på 975 ohm vilket skall betyda att dom är ok
byt spole
har börjat riva konsollen där allt är kopplat men VILL helst inte.
Lodde wrote:Det hände under körning och nu måste jag ut och mäta rotorn för det har jag inte gjort // Lodde
Kolla att den rotorn sitter fast som den ska också.
På en av mina gamla bilar så lossnade den helt enkelt från axeln under körning..
Bilen baktände rejält ett par gånger, sprängde ljuddämparen med en riktig salut - och sen var
den naturligtvis lite svårstartad...
det verkar som allt är ok fram till motorn men kan inte höra bensin pumpen och ingen gnista så jag prövar bygla relät imorgon för nu får jag inte gå ut mer för frugan kalas imorgon men jag kan nog smyga iväg några minuter // Lodde
Lodde wrote:det verkar som allt är ok fram till motorn men kan inte höra bensin pumpen och ingen gnistaså jag prövar bygla relät imorgon för nu får jag inte gå ut mer för frugan kalas imorgon men jag kan nog smyga iväg några minuter // Lodde
Sätter 100 spänn på DME-reläet. Det styr både bränsle och tändning!
Lodde wrote:Erol vad är det för en röd X-tra kabel som ligger där
Ingen aning, lånade bilden från clarks-garage, kanon sida om man äger en
944:a och skruvar med den själv.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Lite OT men skriv gärna i din profil var du bor samt specifikt vilken modell/årsmodell du har så blir det lättare att hjälpa till. Om du t ex bor i närheten av mig kunde fått låna ett DME-relä som jag har liggande för att testa...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Thx Emm !
Jag fastnade i danmark efter jobbet, tyvärr så kom jag inte hem i tid. Köpte en gammal vattenscooter efter arbetet och därmed blev allt lidande med bilen...
Numera har man två sommar leksaker och ingen av dom fungerar fullt ut
Ska pröva bygla den imorgon men det e klart att det hade kännts tryggare med ett riktigt relä.
Lite jobb med lödkolven kan ofta fixa döda reläer också, många lite speciella reläer som t.ex. DME-reläet innehåller ett antal lödningar och dessa spricker gärna med åren. Bara att värma upp och löda på lite.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Thx en massa goa tips.
Är ganska sugen på att springa ut en runda till bilen nu för att se hur relät ser ut.
Jo så här är det jag bor i Skåne i en by eller lite utanför den som heter Löddeköpinge och för dom som är intresserade av kärnkraft så ligger även det nerlagda kärnkraftverket Barsebäck i närheten och då även Golfbanan med samma namn. Golf blir det inget för min del, om det skulle ske så blir det tidigast vid ca 70 års ålder om man har fått andra fyrahjul som tex. rullator där man kan hänga på en bag.
Napeths det finns massor av plats här i södern
Mvh Lodde
Last edited by Lodde on 2011-04-01 21:10:12, edited 1 time in total.