Den finurliga "klämmuttern"patand wrote:Blev lite meckat ikväll också. Fick ersatt svetsmutter som hade lossnat med en finurligt "klämmutter". Far kanske kan skriva vad det egentligen heter... Funkade bra gjorde det iaf.

Den finurliga "klämmuttern"patand wrote:Blev lite meckat ikväll också. Fick ersatt svetsmutter som hade lossnat med en finurligt "klämmutter". Far kanske kan skriva vad det egentligen heter... Funkade bra gjorde det iaf.
Tack! Man lär sig något nytt nästan varje dag.Berand wrote:Den finurliga "klämmuttern"kallas Pop-nut eller nitmutter.
Det är väl lika olagligt att bogsera en oreggad/oförsäkrad bil som att köra den för egen maskin?patand wrote:Idag direkt efter jobbet lämnades 968an in till glasmästaren. Blev att den bogserades dit, kändes fel att köra den helt för egen maskin då den inte har varken regnummer eller försäkring. Far körde min Audi som dragbil och jag satt bak i 968an med motorn på tomgång (ger ju servo till bromsar och styrning).
Med draghjälp i fronten gick den helt rakt...
I morgon kväll ska den hämtas, ska bli kul att se den med hel sidoruta.
Jo det är säkert lika olagligt. Men på något sätt kändes det mindre riskfyllt än att köra den för egen maskin. Inte så mycket för att slippa bli stoppad av farbror blå utan mer för att undvika att något händer. Hursomhelst är det som tur är bara ca 1 kilometer eller ens det mellan garaget och glasmästaren. Kändes för kort för att hyra släp...Erol wrote:Det är väl lika olagligt att bogsera en oreggad/oförsäkrad bil som att köra den för egen maskin?
Skulle glasmästaren montera in sidorutan bak? Det hade du väl kunna göra själv på 5 min? eller
har jag missat nått?l
Nu har jag beställt den delen (fast från en skrot i Borås... skrev nog fel ovan) enligt denna tråden forum/viewtopic.php?p=170354" onclick="window.open(this.href);return false; så är det en bärarm från en 968 faktiskt! Verkar som man tagit bort den ur PET och erbjuder vanliga 944 armar istället nuförtiden.patand skrev i köpestråden för bärarmen wrote:Kanske har hittat en bärarm från en 944 -91 på en skrot i Partille... ska se om de kan skicka den. Men det märkliga är att enligt deras anmärkningar på Laga.se så har den nummer 944 341 149 02 och något sådant nummer finns inte i PET för varken 944 eller 968a.
jo jag lade också märkte till att casterblocket är från en 944a. Antagligen för att armen satt på en S2 innan den skrotades.Bosse wrote:Ser ju bra ut. Mycket riktigt så kommer bärarmen från en 968a. Men det gör inte Casterblocket på bilden, är från en 944a.
Byt till det som sitter på bilen.
Bosse
Ps Det enda du kan ändra på vid byte av bärarm, är caster om du nu inte delar på fjäderbenet. Ok! Caster ändrar även på lite To.
Ska ju byta nu i vilket fall som helst.Nahpets wrote:Dubbelkolla så att den inte är böjd åt ett eller annat håll. Min gamla var det.
Users browsing this forum: No registered users