944 Turbo -90 | "The Bandit"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#76 Post by djungel-Jim »

Hur ska du klara att köra bilen utan att köra extremt hårt!? Omöjligt ju ;) Tråkigt att höra om problemen!
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#77 Post by DLS »

jag får vrida ner laddtrycket o bara köra på 1,5 bar ;)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#78 Post by patand »

OJ! Så högt laddtryck och ingen temperatur på oljan... kan det vara hälsosamt... :roll:

Hoppas problemen löser sig för dig!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#79 Post by GLind »

Laddar du 1,5 :!:

Kör du inte med orginal turbo? Klarar den att hålla det trycket genom registret?

Hur länge håller du det trycket? När börjar du ladda osv?
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#80 Post by gurra »

Eller så är fotot tager under ett trycktest av vaakumsystemet... bara en idé ;)
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

#81 Post by qvisfr »

gurra wrote:Eller så är fotot tager under ett trycktest av vaakumsystemet... bara en idé ;)

Oljetempen ser ju onekligen kall ut, så..... :shock:
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#82 Post by DLS »

Nä jag laddar 1,5 bar.
oljetempen var inte inkopplad där ;)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#83 Post by Erol »

DLS wrote:Nä jag laddar 1,5 bar.
oljetempen var inte inkopplad där ;)

Vad är gjort med din motor? Efter som du vågar ladda på så pass..


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#84 Post by DLS »

Jag laddar inte 1,5 bar, skoja lite ;)

Laddar bara 1 bar i år, förra året peaka jag ibland på 1,3 bar(troligen därför packningen gått).

Testade mätaren på bilden :)

Med fräsch packning ska jag ladda runt 1,2 bar tänkte jag.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#85 Post by DLS »

Var ett tag sen jag uppdatera.

Nu kommer det lite bilder i allafall :)

Hade en stor avgasläcka vid turbon som jag drog åt då muttrarna satt löst :!:

Har i allafall bytt grenrörspackningar o så var jag på sviestad o körde.
konstaterade då att min topp packning måste vara dålig då den tryckte ur sig en massa vatten ut expansions kärlet.

Det blir att lyfta toppen i höst o skicka iväg den på en översyn o en eventuell portning :)

Måste skaffa större spridare då mina inte verkar räcka till
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#86 Post by DLS »

Fasiken vad kul det är med g-tech :)

körde 3 repor med 1 bar i laddtryck.

fick på 402m - 14.188, 14.135, 13.87x

0-100km/h - 5.88, 6.1x, 6.1x.

dock inte i den ordningen, kommer inte ihåg nu, g-techen sitter kvar i bilen.

sen var det slutkört igen då den tryckte ur sig vatten.

jag är kass på starter, måste öva mer
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#87 Post by DLS »

Så har man äntligen rivit bort toppen :)

men det vart man ju inte klokare på :?

trodde jag skulle hitta en trasig packning men den ser okej ut.

hoppas att det har tryckt ur sig ändå vid packningen och att det inte syns.

dock hitta jag en del repor i cylindrarna :cry:

Nu ska man bara ringa runt o kolla vem som ska få äran att renovera o ev. porta min topp :roll:

Slänger upp lite bilder snart
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#88 Post by GLind »

DLS wrote:
dock hitta jag en del repor i cylindrarna :cry:

Skönt att det går vidare! Inte ge upp hoppet nu.

Detta kanske tyder på att det är dags för nya kolvringar (jag antar att du menar i cylinderväggarna och inte kolven). Har du några bra bilder på detta?

Var det inte någon annan här som tyckte att packningen såg rätt fin ut men efter ett byte så visade sig att det måste ha finnits en läcka trots allt?
Jag menar din bil gick ju litegrand innan, mådde bara inte bra av fullast.
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#89 Post by DLS »

Lite bilder :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#90 Post by DLS »

Lite mer bilder
dock några tråkiga :(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]