
944 Turbo -90 | "The Bandit"
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Hur ska du klara att köra bilen utan att köra extremt hårt!? Omöjligt ju
Tråkigt att höra om problemen!

[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
OJ! Så högt laddtryck och ingen temperatur på oljan... kan det vara hälsosamt... 
Hoppas problemen löser sig för dig!

Hoppas problemen löser sig för dig!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
Laddar du 1,5
Kör du inte med orginal turbo? Klarar den att hålla det trycket genom registret?
Hur länge håller du det trycket? När börjar du ladda osv?

Kör du inte med orginal turbo? Klarar den att hålla det trycket genom registret?
Hur länge håller du det trycket? När börjar du ladda osv?
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Eller så är fotot tager under ett trycktest av vaakumsystemet... bara en idé 

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
DLS wrote:Nä jag laddar 1,5 bar.
oljetempen var inte inkopplad där
Vad är gjort med din motor? Efter som du vågar ladda på så pass..
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Jag laddar inte 1,5 bar, skoja lite 
Laddar bara 1 bar i år, förra året peaka jag ibland på 1,3 bar(troligen därför packningen gått).
Testade mätaren på bilden
Med fräsch packning ska jag ladda runt 1,2 bar tänkte jag.

Laddar bara 1 bar i år, förra året peaka jag ibland på 1,3 bar(troligen därför packningen gått).
Testade mätaren på bilden

Med fräsch packning ska jag ladda runt 1,2 bar tänkte jag.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Var ett tag sen jag uppdatera.
Nu kommer det lite bilder i allafall
Hade en stor avgasläcka vid turbon som jag drog åt då muttrarna satt löst
Har i allafall bytt grenrörspackningar o så var jag på sviestad o körde.
konstaterade då att min topp packning måste vara dålig då den tryckte ur sig en massa vatten ut expansions kärlet.
Det blir att lyfta toppen i höst o skicka iväg den på en översyn o en eventuell portning
Måste skaffa större spridare då mina inte verkar räcka till
Nu kommer det lite bilder i allafall

Hade en stor avgasläcka vid turbon som jag drog åt då muttrarna satt löst

Har i allafall bytt grenrörspackningar o så var jag på sviestad o körde.
konstaterade då att min topp packning måste vara dålig då den tryckte ur sig en massa vatten ut expansions kärlet.
Det blir att lyfta toppen i höst o skicka iväg den på en översyn o en eventuell portning

Måste skaffa större spridare då mina inte verkar räcka till
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Fasiken vad kul det är med g-tech 
körde 3 repor med 1 bar i laddtryck.
fick på 402m - 14.188, 14.135, 13.87x
0-100km/h - 5.88, 6.1x, 6.1x.
dock inte i den ordningen, kommer inte ihåg nu, g-techen sitter kvar i bilen.
sen var det slutkört igen då den tryckte ur sig vatten.
jag är kass på starter, måste öva mer

körde 3 repor med 1 bar i laddtryck.
fick på 402m - 14.188, 14.135, 13.87x
0-100km/h - 5.88, 6.1x, 6.1x.
dock inte i den ordningen, kommer inte ihåg nu, g-techen sitter kvar i bilen.
sen var det slutkört igen då den tryckte ur sig vatten.
jag är kass på starter, måste öva mer
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Så har man äntligen rivit bort toppen
men det vart man ju inte klokare på
trodde jag skulle hitta en trasig packning men den ser okej ut.
hoppas att det har tryckt ur sig ändå vid packningen och att det inte syns.
dock hitta jag en del repor i cylindrarna
Nu ska man bara ringa runt o kolla vem som ska få äran att renovera o ev. porta min topp
Slänger upp lite bilder snart

men det vart man ju inte klokare på

trodde jag skulle hitta en trasig packning men den ser okej ut.
hoppas att det har tryckt ur sig ändå vid packningen och att det inte syns.
dock hitta jag en del repor i cylindrarna

Nu ska man bara ringa runt o kolla vem som ska få äran att renovera o ev. porta min topp

Slänger upp lite bilder snart
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
DLS wrote:
dock hitta jag en del repor i cylindrarna![]()
Skönt att det går vidare! Inte ge upp hoppet nu.
Detta kanske tyder på att det är dags för nya kolvringar (jag antar att du menar i cylinderväggarna och inte kolven). Har du några bra bilder på detta?
Var det inte någon annan här som tyckte att packningen såg rätt fin ut men efter ett byte så visade sig att det måste ha finnits en läcka trots allt?
Jag menar din bil gick ju litegrand innan, mådde bara inte bra av fullast.
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users