Nahpets wrote:Jag har T-H ... dessa nissar vill ha 12000 kr ... TOLVTUSEN KRONOR PRO JAHRE!!!
Trodde skiten blev billigare ju äldre man blev ... men nej...
Bo i Stockholm, det är "skiten"....
Vill du hyra in dig på min brevlåda på landet
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
jerker67 wrote:bilsport har väl rätt mycket restriktioner va.... känns iaf som en som sommarbruksar sin Porsche mer eller mindre kan glömma det..
jag håller mig till T-H med tillägg på skadegörelse och djur.. det gamla BilPlus..
Jag betalar hellre någon liten slant till och får åka i bilen som JAG vill...
Jag är inne på samma spår...
Betalar ca 3.500:- på T-H och efter som bilen bara är
påställd ca 6 månader + 6 månaders garageförsäkring
så landar det på ungefär 2.000:- per år.
Med tanke på att jag kan ta bilen till jobbet/krogen/
köra i tjänsten osv. köra mer än 1000 mil (möjligheten
finns, även om det inte hänt mig än) slipper märka rutor,
slipper ha en påställd bruksbil (även om jag personligen
har några stycken) besikta bilen hos f-bolaget m.m m.m
Med tanke på detta, anser jag det är värt den ökade
kostnaden hos ett "vanligt" försäkringsbolag.
Håller med dig också, har också räknat på det så men jag anser att vinsten med att få kunna åka på porsche klubbens banträffar med gällande försäkring överväger mer + att jag rullar inte många mil med min bil om året då den inte är speciellt bekväm längre
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Nahpets wrote:Jag har T-H ... dessa nissar vill ha 12000 kr ... TOLVTUSEN KRONOR PRO JAHRE!!!
Trodde skiten blev billigare ju äldre man blev ... men nej...
Det lönar sig att ringa runt... if har alltid varit billigast, i år tog dom 4 329: - för en helförsäkring medans LF tog 3 290: - och när jag poängterade detta för if hänvisade dom mig till Porsches märkesförsäkring, dom skulle ha 6 451: - tjena...
Har också min i Bilsport o MC, betalar 1060 om året i helförsäkring på turbon.
På S2an har jag vanlig helförsäkring via LF och betalar runt 8000 om året, nu bor jag dock i Malmö så det får man kanske räkna in.
Blir nog att köpa nått gammalt skrot att köra med på vintern sen då kan jag försäkra S2an som entusiastförsäkring också kanske.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Entusiastförsäkring på LF Uppsala, runt 1000 kr per år. Får köra 1000 mil men måste ha en alternativ bruksbil (tror bara de kollar detta när man skaffar försäkringen). RIktigt prisvärt!
Till Juni har jag LF och betalar 8700:- för helförsäkring.
TH & Aktsam med liknande villkor hamnar jag runt 5700:- per år för helförsäkring.
Så ett byte sker inom kort