Var ett tag sedan!
- Var du och petade på vevstakslager? Läst att dessa kan nypa om du kastat om överfallen till dessa.
- Har du ställt kam/vev rätt i relation?
Skulle vara fint om du skulle kunna beskriva vad du gjort med motorn?
Har inte det med utväxlingen I själva lådan att göra?Peedster wrote: Kan man kolla det genom att ha växel i och rulla bakhjulen? Gjorde det igår och de rullade med lite olika
motstånd beroende på växel. Innebär detta något för experterna?
Diff har väl alla...Peedster wrote:Jag har diffade lådan. När jag snurrar ett bakhjul så rullar det andra åt motsatt håll.
Alla turbolådor har kylslinga, oavsettPeedster wrote:Jag har kylslingan på lådan och enligt chassinummer och utrustningslistan 220.
Så jag blir snopen om jag inte har det!
Mvh P
gurra wrote:Peter, jag hjälpte dig med motorn men momentet att montera transaxelen mot motorn gjorde du själv. Som du kanske minns testade vi att drar runt motorn när den var ute vilket tyder på att det antingen har med växellådan, transaxeln eller dess inkoppling till motorn/kopplingen att göra. Men det momentet var jag inte iblandad i. Jag erbjöd mig att hjälpa dig att försöka rätta till problemet men jag kan inte jobba gratis.
Som jag sa då tycker jag fortfarande du ska lyfta ut motorn igen för att verifiera att du kan dra runt torsionsaxeln med motorn ute.
Users browsing this forum: Google [Bot]