Paketet sitter inte för långt bak. Det är bara det att du måste få dit den övre infästningen innan du lyfter upp framändan helt. Då kommer du se att allt faller på plats.
Syns faktiskt väldigt bra på dina bilder att om bara bulten kunde komma ner i urtaget så kan allt sitta så som det gör i övrigt.
Fredrik C wrote:Precis, kommer stavarna att komma tillbaka på bilen? Eller tar du bor dem helt o hållet?
SebStein skrev på föregående sida wrote:Såååå, nu har jag nästan kommit i mål. Satte tillbaka svärdet och staven idag. Fick tillbaka det rätt på första försöket. Hade märkt upp staven bra, så det kom på rätt plats direkt.
Så jag antar att han kommer behålla stavarna...
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Patand:
Ok, då är det väl bara att lossa det främre fästet antar jag? Då borde jag väl kunna få ner det igen? Eller är den mer som måste isär för att det skall funka?
Fredrik & Erol: Jepp, stavarna är tillbaka och skall behållas.
Phhuuu, bara att ta ny tag och på det igen! :/
Tack för hjälpen!
/Seb
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
KLAAAAAR!!! Äntligen har jag fått ner henne på backen igen. Känns som jag har gjort allting två gånger nu, med alla omtag, men nu kan jag det
Efter tipset jag fick av Patand i morse så lossade jag främre fästet och kunde knuffa upp resten utan problem. Hålen linjerar kanon som synes på bilderna.
Så nu är hon nere på backen igen och jag sticker till Sälen en vecka ( I annan bil)
Vad jag skall ta tag i härnäst återstår att se. Troligen luftburksmod och camber fram.
Måste dock ta reda på mer om hur cambern skall ställas. Men det får bli i min biltråd.
mvh Sebbe
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
SebStein wrote:KLAAAAAR!!! Äntligen har jag fått ner henne på backen igen. Känns som jag har gjort allting två gånger nu, med alla omtag, men nu kan jag det
Efter tipset jag fick av Patand i morse så lossade jag främre fästet och kunde knuffa upp resten utan problem. Hålen linjerar kanon som synes på bilderna.
Grattis!
Alltid trevligt när man kan hjälpa till på något sätt!
Ser fram emot att följa resterande arbete i din biltråd!
Tjena killar! Har varit i Sälen en vecka och varit lite frånvarande.
Jo, jag hoppas att klonket är borta nu. Har inte hunnit eller kunnat provköra efter. Har varit sjukt mycket snö och på R-däck hade det inte lirat. Skall kolla så fort de e barmark igen. Brukar inte ta så lång tid på Gotland
/Seb
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Tyvärr var mitt "klonk" inte borta. Troligen för att jag inte hade fått bussningarna på plats tillräckligt. Låter som en riktig tabbe, men det är faktiskt riktigt lätt hänt. Bussningara hade inte kommit i botten av sina säten helt enkelt. Grejen är att polyuretanbussningarna inte har samma bradd som orginal gummi och alltså inte fyller hela sätet för bussningen. Klonket var kvar
Idag har jag haft bilen uppr på lyft för att försöka få dem på plats. Inte det lättaste, men efter ca 6 timmar hade jag fått dem i läge som det skall sitta. Tyvärr tycker jag att ljudet ännu är kvar och kommer med andra ord INTE därifrån, där det nu sitter 2 nya polyuretanbussningar
Frågan är nu var tusan det kommer ifrån istället!?!? Har varit på allt med koben och bänt och kollat och fattar bara inte!! Nån som har nån idé?
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Synd att det inte var bussningarna vid svärdet som var upphov till klonket. Jag funderar på om bussningarna i fästena längst ut på torsionsröret skulle kunna vara orsak.
Jag har också "klonk" i bakvagnen. Är i valet och kvalet hur jag ska göra; snabb fix eller ordentlig renovering av hela bakvagnen.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Maxx wrote:Synd att det inte var bussningarna vid svärdet som var upphov till klonket. Jag funderar på om bussningarna i fästena längst ut på torsionsröret skulle kunna vara orsak.
Vilka bussningar menar du då? Sitter väl inget annat längst ut på torsionsröret? Eller så missuppfattar jag dig...
//Seb
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Maxx wrote:Synd att det inte var bussningarna vid svärdet som var upphov till klonket. Jag funderar på om bussningarna i fästena längst ut på torsionsröret skulle kunna vara orsak.
Vilka bussningar menar du då? Sitter väl inget annat längst ut på torsionsröret? Eller så missuppfattar jag dig ...
Nä, det jag som är otydlig. Menar bussning #2 som är inringad på bilden nedan.
bussning_bak.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Aha, den Då fattar jag vad du menar. Den verkar sitta som berget på min. Jag vet för att jag har kämpat med att få loss den två gånger nu. Verkar tajt och bra.
Men du har en poäng. Bulten som sitter igenom den är mindre är hålet den går igenom, så det kan glappa om den inte är ordentligt årdragen.
Skall ha ut bilen på banan imorrn och se hur den uppför sig där. Rapport kommer
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!