Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
watp
Turbo-Poster
Posts: 669 Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:
#1
Post
by watp » 2009-10-09 23:34:02
Hej
Är det någon som har koll på om 924 Turbo frontplåten med luftintag passar på en 944 87:A?
/Micke
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#2
Post
by Erol » 2009-10-09 23:51:53
Inte utan modifiering!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
watp
Turbo-Poster
Posts: 669 Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:
#3
Post
by watp » 2009-10-10 08:22:44
Vad är det för modifiering som krävs tro?
/ Micke
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193 Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:
#4
Post
by Pehr Johnsson » 2009-10-10 17:15:52
Fronten på en 951/S2 är mycket mer välvd.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#5
Post
by patand » 2009-10-10 19:48:53
Passar rakt på!
Det är ju 924 Turbo vs 944a han frågor om. Inte 924 Turbo vs 944 Turbo och så vitt jag vet så är 944ornas frontplåt lika som 924ornas så länge det inte är 944 Turbo/S2 vi pratar om.
Jag kan ha fel...
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852 Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:
#6
Post
by xanlar » 2009-10-11 01:01:30
Det bör tilläggas att den inte är rolig att byta
Andreas Larsen
watp
Turbo-Poster
Posts: 669 Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:
#7
Post
by watp » 2009-10-11 05:59:04
Tack för alla bra svar...
Det stämmer vad beträffar patand och xanlar säger gäller 944:a icke Turbo och att det ät pill med att ta bort front plåten.
Har redan testat en gång...
JBlom
Addict
Posts: 1064 Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:
#8
Post
by JBlom » 2009-10-11 09:09:05
Tur man har en 951 för på dom är det en enkel match.
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
944_Driver
Addict
Posts: 2296 Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:
#9
Post
by 944_Driver » 2009-10-11 10:20:14
watp wrote: Tack för alla bra svar...
Det stämmer vad beträffar patand och xanlar säger gäller 944:a icke Turbo och att det ät pill med att ta bort front plåten.
Har redan testat en gång...
Från 85.5 är det väl ingen större match att ta loss plåten? Om man nu inte tycker några skruv är jobbiga.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852 Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:
#10
Post
by xanlar » 2009-10-13 00:25:14
944_Driver wrote: watp wrote: Tack för alla bra svar...
Det stämmer vad beträffar patand och xanlar säger gäller 944:a icke Turbo och att det ät pill med att ta bort front plåten.
Har redan testat en gång...
Från 85.5 är det väl ingen större match att ta loss plåten? Om man nu inte tycker några skruv är jobbiga.
//Magnus
Det är nog mest de oändliga punktsvetsarna på min som jag refererade till. bra att dom ändrat det på nyare
Andreas Larsen
Users browsing this forum: Google [Bot]