924 Turbo frontplåt på en 944 87:A

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
watp
Turbo-Poster
Posts: 669
Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:

924 Turbo frontplåt på en 944 87:A

#1 Post by watp »

Hej :D

Är det någon som har koll på om 924 Turbo frontplåten med luftintag passar på en 944 87:A?

/Micke

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Inte utan modifiering!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

watp
Turbo-Poster
Posts: 669
Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:

#3 Post by watp »

Vad är det för modifiering som krävs tro?

/ Micke
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#4 Post by Pehr Johnsson »

Fronten på en 951/S2 är mycket mer välvd.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#5 Post by patand »

Passar rakt på!

Det är ju 924 Turbo vs 944a han frågor om. Inte 924 Turbo vs 944 Turbo och så vitt jag vet så är 944ornas frontplåt lika som 924ornas så länge det inte är 944 Turbo/S2 vi pratar om. :)

Jag kan ha fel...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#6 Post by xanlar »

Det bör tilläggas att den inte är rolig att byta
Andreas Larsen

watp
Turbo-Poster
Posts: 669
Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:

#7 Post by watp »

Tack för alla bra svar...

Det stämmer vad beträffar patand och xanlar säger gäller 944:a icke Turbo och att det ät pill med att ta bort front plåten.

Har redan testat en gång... :wink:

JBlom
Addict
Posts: 1064
Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:

#8 Post by JBlom »

Tur man har en 951 för på dom är det en enkel match. :)
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#9 Post by 944_Driver »

watp wrote:Tack för alla bra svar...

Det stämmer vad beträffar patand och xanlar säger gäller 944:a icke Turbo och att det ät pill med att ta bort front plåten.

Har redan testat en gång... :wink:
Från 85.5 är det väl ingen större match att ta loss plåten? Om man nu inte tycker några skruv är jobbiga.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#10 Post by xanlar »

944_Driver wrote:
watp wrote:Tack för alla bra svar...

Det stämmer vad beträffar patand och xanlar säger gäller 944:a icke Turbo och att det ät pill med att ta bort front plåten.

Har redan testat en gång... :wink:
Från 85.5 är det väl ingen större match att ta loss plåten? Om man nu inte tycker några skruv är jobbiga.

//Magnus
Det är nog mest de oändliga punktsvetsarna på min som jag refererade till. bra att dom ändrat det på nyare
Andreas Larsen

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users