Ingen gnista
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Ingen gnista
Har byt givarna till både varvtal och puls samt mät dem och båda liger på 975 ohm vilket skall betyda att dom är ok
byt spole
har börjat riva konsollen där allt är kopplat men VILL helst inte.
Någon som har ett bra tips
Mvh Larry aka Lodde
byt spole
har börjat riva konsollen där allt är kopplat men VILL helst inte.
Någon som har ett bra tips
Mvh Larry aka Lodde
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Ingen gnista
Hände det under körning eller ville den helt plötsligt inte starta nån dag?
Kan ju kolla ifall rotorn är hel... (min hade brännt en gång).
/Tommy
Kan ju kolla ifall rotorn är hel... (min hade brännt en gång).
/Tommy
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Det hände under körning och nu måste jag ut och mäta rotorn för det har jag inte gjort // Lodde
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Ingen gnista
Kolla DME-relät, det är ofta det som strular.
Bygla de 3 stora kontakterna i säkringsdosan med en kabel och se om du
får gnista.
/ Erol
Bygla de 3 stora kontakterna i säkringsdosan med en kabel och se om du
får gnista.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Ingen gnista
Kolla att den rotorn sitter fast som den ska också.Lodde wrote:Det hände under körning och nu måste jag ut och mäta rotorn för det har jag inte gjort // Lodde
På en av mina gamla bilar så lossnade den helt enkelt från axeln under körning..
Bilen baktände rejält ett par gånger, sprängde ljuddämparen med en riktig salut - och sen var
den naturligtvis lite svårstartad...
Fredrik Åberg
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
det verkar som allt är ok fram till motorn men kan inte höra bensin pumpen och ingen gnista så jag prövar bygla relät imorgon för nu får jag inte gå ut mer för frugan kalas imorgon men jag kan nog smyga iväg några minuter // Lodde
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Erol vad är det för en röd X-tra kabel som ligger där
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Ingen gnista
Sätter 100 spänn på DME-reläet. Det styr både bränsle och tändning!Lodde wrote:det verkar som allt är ok fram till motorn men kan inte höra bensin pumpen och ingen gnista så jag prövar bygla relät imorgon för nu får jag inte gå ut mer för frugan kalas imorgon men jag kan nog smyga iväg några minuter // Lodde
Ingen aning, lånade bilden från clarks-garage, kanon sida om man äger enLodde wrote:Erol vad är det för en röd X-tra kabel som ligger där
944:a och skruvar med den själv.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Ingen gnista
Ett DME-relä kostar 288 spänn hos Utzon.se
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: Ingen gnista
Lite OT men skriv gärna i din profil var du bor samt specifikt vilken modell/årsmodell du har så blir det lättare att hjälpa till. Om du t ex bor i närheten av mig kunde fått låna ett DME-relä som jag har liggande för att testa...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Ingen gnista
Jag har ett extra relä i min bil om du vill låna och testa, jag finns i Malmö fram till kl 18.oo
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Thx Emm !
Jag fastnade i danmark efter jobbet, tyvärr så kom jag inte hem i tid. Köpte en gammal vattenscooter efter arbetet och därmed blev allt lidande med bilen...
Numera har man två sommar leksaker och ingen av dom fungerar fullt ut
Ska pröva bygla den imorgon men det e klart att det hade kännts tryggare med ett riktigt relä.
Mvh Larry
Jag fastnade i danmark efter jobbet, tyvärr så kom jag inte hem i tid. Köpte en gammal vattenscooter efter arbetet och därmed blev allt lidande med bilen...
Numera har man två sommar leksaker och ingen av dom fungerar fullt ut
Ska pröva bygla den imorgon men det e klart att det hade kännts tryggare med ett riktigt relä.
Mvh Larry
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1763
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: Ingen gnista
Bygling är tillräckligt för att bypassa dme. Börja där, enkelt och snabbt.
Blir avis på att alla har sköna Porsche polare omkring sig. Själv är man granne med 1,1 miljoner men inte blir det bättre
Blir avis på att alla har sköna Porsche polare omkring sig. Själv är man granne med 1,1 miljoner men inte blir det bättre
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Re: Ingen gnista
Lite jobb med lödkolven kan ofta fixa döda reläer också, många lite speciella reläer som t.ex. DME-reläet innehåller ett antal lödningar och dessa spricker gärna med åren. Bara att värma upp och löda på lite.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Thx en massa goa tips.
Är ganska sugen på att springa ut en runda till bilen nu för att se hur relät ser ut.
Jo så här är det jag bor i Skåne i en by eller lite utanför den som heter Löddeköpinge och för dom som är intresserade av kärnkraft så ligger även det nerlagda kärnkraftverket Barsebäck i närheten och då även Golfbanan med samma namn. Golf blir det inget för min del, om det skulle ske så blir det tidigast vid ca 70 års ålder om man har fått andra fyrahjul som tex. rullator där man kan hänga på en bag.
Napeths det finns massor av plats här i södern
Mvh Lodde
Är ganska sugen på att springa ut en runda till bilen nu för att se hur relät ser ut.
Jo så här är det jag bor i Skåne i en by eller lite utanför den som heter Löddeköpinge och för dom som är intresserade av kärnkraft så ligger även det nerlagda kärnkraftverket Barsebäck i närheten och då även Golfbanan med samma namn. Golf blir det inget för min del, om det skulle ske så blir det tidigast vid ca 70 års ålder om man har fått andra fyrahjul som tex. rullator där man kan hänga på en bag.
Napeths det finns massor av plats här i södern
Mvh Lodde
Last edited by Lodde on 2011-04-01 21:10:12, edited 1 time in total.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users