En bit kolfiber...StefanQ wrote:Nytt inköp...guess what...
968-95 Smiskaren
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Rätt men vad är den till...?
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Din 968a...StefanQ wrote:Rätt men vad är den till...?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Vilken imponerande slutledningsförmåga.......!
Jo, du har rätt där med...det är en Gurney-flap för bakvingen, skall ge mer downforce utan att öka drag speciellt mkt...
http://en.wikipedia.org/wiki/Gurney_flap" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, du har rätt där med...det är en Gurney-flap för bakvingen, skall ge mer downforce utan att öka drag speciellt mkt...
http://en.wikipedia.org/wiki/Gurney_flap" onclick="window.open(this.href);return false;
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Då hade ju Maxx rätt på en gång då!StefanQ wrote:det är en Gurney-flap för bakvingen, skall ge mer downforce utan att öka drag speciellt mkt...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Missade faktiskt Maxx(sorry) svar så visst hade vi en vinnare! Kan tipsa om att optimal höjd på gurneyn för 968ans vingprofil är 5-7 mm men jag kör på 10 mm för vi har så långsamma banor i Sverige...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Lite småfix innan första körningen på onsdag...luffarturbon är inte så bra när det inte är hastighet på bilen...det såg Turbocenter när han mappade bilen...så nu har jag lagt till två inlopp som förhoppningsvis bara är aktiva när det är undertryck i burken för att sedan stängas till av övertrycket när hastigheten ökat...i alla fall i teorin...skulle vara intressant att sätta en tryckgivare i burken för att se om det stämmer...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Kan det verkligen bli övertryck i luftburken om spjället är öppet in till motorn? Det går ju åt mycket luft i en motor och frågan är om fartvinden samlas in tillräckligt effektivt för att lyckas skapa övertryck. Minskat undertryckt borde det bli förstås, men övertryck?
Vore väldigt intressant om du monterade en tryckmätare som du kan se i cupén när du kör.
Vore väldigt intressant om du monterade en tryckmätare som du kan se i cupén när du kör.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Dom lyckas på motorcyklarna och på formelbilar...det gäller bara att ha en relativt stor luftburk/plenum som matas med fartvinden. Har för mig att Yamaha R1 har 10 hk mer vid 150+...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
-
- S2-Poster
- Posts: 219
- Joined: 2009-01-23 19:38:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Det stämmer bra enligt vad jag har lästStefanQ wrote:Dom lyckas på motorcyklarna och på formelbilar...det gäller bara att ha en relativt stor luftburk/plenum som matas med fartvinden. Har för mig att Yamaha R1 har 10 hk mer vid 150+...
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Där ser man.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Rolig dag till ända och att höll och bilen gick som en dröm. Enda fadäsen var en klantig avåkning endast pågrund av dålig koncentration efter genomgång av spårval.
Persade med 1:04,70 och det är nog nästan 2 sekunder snabbare än förr...
Persade med 1:04,70 och det är nog nästan 2 sekunder snabbare än förr...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1768
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Hej Stefan,
vad gött !! Inte alls avis ... nej nej.
Var körde du någonstans?
Skulle man kunna komma förbi någongång och få lite inspiration och prata gummi? Du håller väl till norrut om stora staden?
Mvh
Stephan
EDIT: Sviestad ...
vad gött !! Inte alls avis ... nej nej.
Var körde du någonstans?
Skulle man kunna komma förbi någongång och få lite inspiration och prata gummi? Du håller väl till norrut om stora staden?
Mvh
Stephan
EDIT: Sviestad ...
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
1:04,70 är ju en kanontid! Lite snabbare bil (+20hk efter bänkningen sa du) och en förare som fick lite nya tips under dagen kanske?StefanQ wrote:Rolig dag till ända och att höll och bilen gick som en dröm. Enda fadäsen var en klantig avåkning endast pågrund av dålig koncentration efter genomgång av spårval.
Persade med 1:04,70 och det är nog nästan 2 sekunder snabbare än förr...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Absolut att jag fick bra tips, dock så kanske organisationen av dagen kan ta en annan lite mer strukturerad form. Bland annat har jag ett helt ofyllt kompendie där instruktören skulle ha värderat förmiddagen mot eftermiddagen. Men säg det som inte kan bli bättre?!? Skrev detta i utvärderingen också.
1:04,70 igår! Racechrono med 10Hz puck.
Bilen kändes riktigt bra men mina R888 börjar nog sjunga på sista refrängen. Vill nog gå upp till 255 fram också då det understyr lite vid start-och-mål kurvan.
Mest nöjd med jämnheten, tre separata pass körde jag som bäst: 1:04,70; 1:04,73 samt 1:04,78. Vid inget av passen var jag mer än 8 hundradelar från ideal tid.
1:04,70 igår! Racechrono med 10Hz puck.
Bilen kändes riktigt bra men mina R888 börjar nog sjunga på sista refrängen. Vill nog gå upp till 255 fram också då det understyr lite vid start-och-mål kurvan.
Mest nöjd med jämnheten, tre separata pass körde jag som bäst: 1:04,70; 1:04,73 samt 1:04,78. Vid inget av passen var jag mer än 8 hundradelar från ideal tid.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
Who is online
Users browsing this forum: No registered users