Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Jag tänkte att många här på forumet har nån gång besökt "hemmabanan"
Bifogar en bild på "nordschleife", så alla som inte varit där kan orientera sig på
banan när snacket kommer igång!
/ Erol
Bifogar en bild på "nordschleife", så alla som inte varit där kan orientera sig på
banan när snacket kommer igång!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan
Tog och "klistrade" tråden likt de övriga varvtidstrådarna. Samt förtydligade rubriken lite.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Jag kan väl börja ...
2010-09-13
9:03.32 BTG,
med nedsatt fart för vägarbete från någonstans i backen upp från Tiergarten till och med högern i Hohenrain (byte av armco). Körde naturligtvis Liebling (968 CS) och på r-däck (Toyo R888). Mitt 25:e varv. Loggat med IPhone och Harry's Laptimer-app.
Körde 13 varv till på PCS banmöte 2010-09-14 där det kändes som jag ökade tempot lite ytterligare, men eftersom man inte får ta tid på PCS banmöten (och jag lyder det) så har jag inga bevis för det. Kan ju likaväl ha kört långsammare.
2010-09-13
9:03.32 BTG,
med nedsatt fart för vägarbete från någonstans i backen upp från Tiergarten till och med högern i Hohenrain (byte av armco). Körde naturligtvis Liebling (968 CS) och på r-däck (Toyo R888). Mitt 25:e varv. Loggat med IPhone och Harry's Laptimer-app.
Körde 13 varv till på PCS banmöte 2010-09-14 där det kändes som jag ökade tempot lite ytterligare, men eftersom man inte får ta tid på PCS banmöten (och jag lyder det) så har jag inga bevis för det. Kan ju likaväl ha kört långsammare.
Last edited by Maxx on 2010-09-17 08:32:07, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Eftersom det var så dålig fart här får jag väl också fylla på bortförklaringsdatabasen (som detta blir nart )
9:52 BTG
140hk diesel A3 med vinterdäck och 30C i luften, lite banreparationer och minibuss i vägen. Kanske skulle kunna kört den ner till 9:30 som max. Det var på mitt 11e varv. Nästa år blir det verkligen en ringenresa, efter årets tragiska misslyckande (anmälde mig för sent till PCS banmötet) så måste jag verkligen göra ett nytt försök nästa säsong. Helst med en något vassare bil, vinterdäcken blev lite sliriga efter hatzenbach
9:52 BTG
140hk diesel A3 med vinterdäck och 30C i luften, lite banreparationer och minibuss i vägen. Kanske skulle kunna kört den ner till 9:30 som max. Det var på mitt 11e varv. Nästa år blir det verkligen en ringenresa, efter årets tragiska misslyckande (anmälde mig för sent till PCS banmötet) så måste jag verkligen göra ett nytt försök nästa säsong. Helst med en något vassare bil, vinterdäcken blev lite sliriga efter hatzenbach
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Cédric wrote:Eftersom det var så dålig fart här får jag väl också fylla på bortförklaringsdatabasen (som detta blir nart )
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Var också på PCS Ringenmöte och körde, hann med 32 varv allt som allt. Var helt slut efter den heldagen...
Jag tog inte heller tid då det är förbjudet men jag filmade första halvan på dagen, sen började kameran strejka av någon anledning. Utifrån filmen så hamnade jag på ca 8.53 BTG. Det gick markant mkt fortare på eftermiddagen, både på grund av att jag lärde mig banan bättre och bättre samt att det var fuktigt fram till 11-12 bredvid idealspåret. Ser fram emot nästa gång jag är nere! Vilken bana!
Jag tog inte heller tid då det är förbjudet men jag filmade första halvan på dagen, sen började kameran strejka av någon anledning. Utifrån filmen så hamnade jag på ca 8.53 BTG. Det gick markant mkt fortare på eftermiddagen, både på grund av att jag lärde mig banan bättre och bättre samt att det var fuktigt fram till 11-12 bredvid idealspåret. Ser fram emot nästa gång jag är nere! Vilken bana!
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Snabba pojkar med 968:or
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Jag filmade med min iPhone fäst med silvertape på ett annat kamerafäste. Det funkade riktigt bra faktiskt! Mitt vassaste varv blev enligt filmen (EDIT) 8.26 BTG, med ursäkten att jag fick åka en bit under normalt tempo i Galgenkopf. Jag är ganska nöjd i alla fall, fast det finns en del att ta av. Men då krävs lite mer mod...
Last edited by maxcarlsson on 2010-09-19 21:23:35, edited 2 times in total.
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Jag hörde av några att de tyckte att du var väldigt snabb, och de verkar ju haft rätt.maxcarlsson wrote:Jag filmade med min iPhone fäst med silvertape på ett annat kamerafäste. Det funkade riktigt bra faktiskt! Mitt vassaste varv blev 8.25 BTG, med ursäkten att jag fick åka en bit under normalt tempo i Galgenkopf. Jag är ganska nöjd i alla fall, fast det finns en del att ta av. Men då krävs lite mer mod...
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Max, du sänkte dig över 1.5 minut sen sist med audin schysst sänkning, skulle vara kul att se filmen! Nu är du snabbare än mig med rätt god marginal, jobbig tid att behöva jaga en sån tid. får väl spräcka sparbössan/råna en bank å köpa en gt3a .
På tal om snabba tider, vem här på 944Sverige är snabbast på ringen ?
Mycket tidssnack blir det, men det händer ju lätt när det pratas ringen
På tal om snabba tider, vem här på 944Sverige är snabbast på ringen ?
Mycket tidssnack blir det, men det händer ju lätt när det pratas ringen
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Fredrik Qvisander körde fort med sin blå 968.Cédric wrote:Max, du sänkte dig över 1.5 minut sen sist med audin schysst sänkning, skulle vara kul att se filmen! Nu är du snabbare än mig med rätt god marginal, jobbig tid att behöva jaga en sån tid. får väl spräcka sparbössan/råna en bank å köpa en gt3a .
På tal om snabba tider, vem här på 944Sverige är snabbast på ringen ?
Mycket tidssnack blir det, men det händer ju lätt när det pratas ringen
Citat från hans biltråd "Jaha, vad kan man säga! Det blev en bandag till idag. Hann med 13 varv, och är nu uppe i 147 totalt på Ringen. BTG stannade på 8.05.88. Vilken bil!!
Det är som vi dansar med Eifel ulvarna!"
- gegge
- Addict
- Posts: 2628
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Skulle tippa på att Fredrik Å ligger högt uppCédric wrote:På tal om snabba tider, vem här på 944Sverige är snabbast på ringen ?
(Fick följa med honom i ett varv i en stage 3 swift och de klarar 8:28 med ynka 130hk )
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Vore intressant att få veta vad som är den snabbaste tiden en 944/968 presterat på Nordslingan och vilken konfiguration den bilen hade.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- S-Poster
- Posts: 81
- Joined: 2008-04-15 20:49:03
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Lite värdelöst vetande: Strax innan BERGWERK finns en snabb vänster. Det var här Niki Lauda krashade sin Ferrari på andra varvet i Tysklands GP år 1976. Olyckan innebar slutet för F1 på Nordschleife. Lauda var nära döden men återkom sex veckor senare (Italiens GP).
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
maxcarlsson wrote:Jag filmade med min iPhone fäst med silvertape på ett annat kamerafäste. Det funkade riktigt bra faktiskt! Mitt vassaste varv blev enligt filmen (EDIT) 8.26 BTG, med ursäkten att jag fick åka en bit under normalt tempo i Galgenkopf. Jag är ganska nöjd i alla fall, fast det finns en del att ta av. Men då krävs lite mer mod...
Snabbt kört Max
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users