tjenare! jag vänder mig till er för att jag och min bror inte har så många mer ideér om vad det kan vara.
Det är såhär.
Jag köpte ett chip av bengt här på forumet.
kopplade in det och började ladda. jag ska kunna ladda 1.15 bar med hans grejor och min bil är förövrigt orginal.
jag har nu ställt på pysventilen till max och når bara 1.1 bar på 3ans växel.
och jag har bytt dumpventil till en större återcirkulerande med det hjälpte inte. kommer bara upp till 1.1 bar. jag tänkte lixom det kan ju inte va fel på pysventilen för man ska väl nästan kunna ladda 1.3 med den om man vill det.
Har sätt till så alla tryckrör är åtdragna osv.
Det som är så skumt med det hela så blir jag lixom inte imponerad av hur draget är jämfört med orginal. och det ska ge ca: 50 hk extra.
Tycker nästan det var roligare att åka orginal.
har läst om att endel tycker att det gått som F-n när bengt ställt in åt dom.
Det jag undrar över är om någon vet vad det kan vara som gör att jag bara kan ladda 1.1 med bengts chipp+tillbehör?
//Simon
laddproblem?
- Fagerlund
- S-Poster
- Posts: 126
- Joined: 2007-10-28 21:05:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
För det första, har du en extra monterad laddtrycksmätare?
för det andra, hur har du kopplat in pysventilen?
sen är det så att du måste chimsa wastegaten då fjädern inte orkar hålla trycket original o särskilt inte om den aldrig är bytt.
för det andra, hur har du kopplat in pysventilen?
sen är det så att du måste chimsa wastegaten då fjädern inte orkar hålla trycket original o särskilt inte om den aldrig är bytt.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Fagerlund
- S-Poster
- Posts: 126
- Joined: 2007-10-28 21:05:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Fagerlund
- S-Poster
- Posts: 126
- Joined: 2007-10-28 21:05:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Nahpets wrote:Fagerlund: Har du inga läckor på trycksidan efter turbon så är det med största sannolikhet WGn som behöver uppsmiskning!
Jag hade slapp WG som jag bytte mot en Sandénsmiskad variant!
Mvh
Stephan
Om wastegaten inte är bytt eller uppgraderad så ÄR det där "felet" ligger
orginalwastegate orkar inte hålla ett högre tryck än ca 1 bar.
Det är enkelt att schimsa WG:n men oftast har skruvarna/muttrarna rostat
fast nått helt överjävligt, så va försiktig när du lossar dessa, mycket
rostlösning behövs, annars är det stor risk att du drar av bultarna.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Fagerlund
- S-Poster
- Posts: 126
- Joined: 2007-10-28 21:05:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users