Snabb start med 951?
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- nda
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-07-19 20:35:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
LSD = Limited Slip Differential.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Pär Hylander wrote:Håller med patand

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.xanlar wrote:Din motor kanske inte mår helt okej då?Pehr Johnsson wrote: Spinn i tvåan med en 944:a??? Nog kan jag få min S2 att lossa lite när jag släpper kopplingen, men inte mer. Det går förvisso att få bakhjulssläpp i tvåan men då måste det vara blött eller svinkallt ute.
Jag menar inte att jag kan gasa loss bilen på 2:an. men med en oförsiktig växling så släpper det o möter man med fullgas så fortsätter det ju spinna.
i och försig har jag ju bara 225:or bak men det är bridgestone potenza s02 som jag tycker fäster riktigt bra.
Du kanske har högre utväxling på din 2:a
Tilbaka till ämnet:
Köp ett par mindre bakbromsar så du får på breda 15-tummare o sen gatslickspåsar på. Sen är det bara upp till dig och öva
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
MVH//Per
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Han menar väl (när jag tänkt efter) att medvetet spinna ettan ut och sedan fortsätta i tvåan. Har faktiskt inte sprovat detta och det det ger ju inte direkt snabba starter heller.maverick wrote:Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.xanlar wrote: Din motor kanske inte mår helt okej då?
Jag menar inte att jag kan gasa loss bilen på 2:an. men med en oförsiktig växling så släpper det o möter man med fullgas så fortsätter det ju spinna.
i och försig har jag ju bara 225:or bak men det är bridgestone potenza s02 som jag tycker fäster riktigt bra.
Du kanske har högre utväxling på din 2:a
Tilbaka till ämnet:
Köp ett par mindre bakbromsar så du får på breda 15-tummare o sen gatslickspåsar på. Sen är det bara upp till dig och öva
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
Det jag menade med att min bil inte släpper på tvåan är om jag drar fullt i ettan (untan spinn då) och växlar till tvåan så kan jag få ett släpp, men men inte den spinner.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- xanlar
- Turbo-Poster
- Posts: 852
- Joined: 2005-11-20 14:14:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
hela 2:an ut snackade jag aldrig om. o sen har jag aldrig sagt att jag har 163hkmaverick wrote: Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
Andreas Larsen
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Har du en biltråd? Berätta mer om kärran!!xanlar wrote:hela 2:an ut snackade jag aldrig om. o sen har jag aldrig sagt att jag har 163hkmaverick wrote: Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Tog för givet att du hade när du skrev "Nu har jag ingen turbo men ändå" + att du har "Porsche 944" i din avatar + bilderna som antingen visar en 944 eller en 944s eller en ombyggd rackare.xanlar wrote:hela 2:an ut snackade jag aldrig om. o sen har jag aldrig sagt att jag har 163hkmaverick wrote: Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
MVH//Per
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Ni har inte tänkt på att det spelar en jäkla roll vilka däck man har. Det är jäkligt svårt att mäta däckspinn när bilarna kör olika dimentioner och olika modeller.. 

924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jo men Xalnar skriver ju att det är 225:or bak, Bridgestone potenza s02 som borde fästa bra.Cédric wrote:Ni har inte tänkt på att det spelar en jäkla roll vilka däck man har. Det är jäkligt svårt att mäta däckspinn när bilarna kör olika dimentioner och olika modeller..
Fast det hela handlar nog om hur man kör.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Det är skillnad om man försöker göra en effektiv acceleration eller om man medvetet
eldar däck. Självklart kan du låsa upp en N/A å spinna på 2:ans växel (förmodligen
bara ena hjulet som snurrar dock), men jag har svårt att tro att de släpper på tvåans
växel vid gaspådrag...
/ Erol
eldar däck. Självklart kan du låsa upp en N/A å spinna på 2:ans växel (förmodligen
bara ena hjulet som snurrar dock), men jag har svårt att tro att de släpper på tvåans
växel vid gaspådrag...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users