Snabb start med 951?

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#16 Post by Pär Hylander »

Håller med patand
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
nda
S-Poster
Posts: 117
Joined: 2007-07-19 20:35:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#17 Post by nda »

Hej! Måste bara fråga....LSD??? Vad är det???
Alpinvit 951

PCS# 11201

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#18 Post by Pehr Johnsson »

LSD = Diffbroms
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#19 Post by Karl Birgander »

LSD = Limited Slip Differential.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#20 Post by patand »

Pär Hylander wrote:Håller med patand
:d=:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1994
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#21 Post by maverick »

xanlar wrote:
Pehr Johnsson wrote: Spinn i tvåan med en 944:a??? Nog kan jag få min S2 att lossa lite när jag släpper kopplingen, men inte mer. Det går förvisso att få bakhjulssläpp i tvåan men då måste det vara blött eller svinkallt ute.
Din motor kanske inte mår helt okej då?
Jag menar inte att jag kan gasa loss bilen på 2:an. men med en oförsiktig växling så släpper det o möter man med fullgas så fortsätter det ju spinna.
i och försig har jag ju bara 225:or bak men det är bridgestone potenza s02 som jag tycker fäster riktigt bra.
Du kanske har högre utväxling på din 2:a

Tilbaka till ämnet:
Köp ett par mindre bakbromsar så du får på breda 15-tummare o sen gatslickspåsar på. Sen är det bara upp till dig och öva
Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
MVH//Per

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#22 Post by Pehr Johnsson »

maverick wrote:
xanlar wrote: Din motor kanske inte mår helt okej då?
Jag menar inte att jag kan gasa loss bilen på 2:an. men med en oförsiktig växling så släpper det o möter man med fullgas så fortsätter det ju spinna.
i och försig har jag ju bara 225:or bak men det är bridgestone potenza s02 som jag tycker fäster riktigt bra.
Du kanske har högre utväxling på din 2:a

Tilbaka till ämnet:
Köp ett par mindre bakbromsar så du får på breda 15-tummare o sen gatslickspåsar på. Sen är det bara upp till dig och öva
Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
Han menar väl (när jag tänkt efter) att medvetet spinna ettan ut och sedan fortsätta i tvåan. Har faktiskt inte sprovat detta och det det ger ju inte direkt snabba starter heller.

Det jag menade med att min bil inte släpper på tvåan är om jag drar fullt i ettan (untan spinn då) och växlar till tvåan så kan jag få ett släpp, men men inte den spinner.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#23 Post by xanlar »

maverick wrote: Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
hela 2:an ut snackade jag aldrig om. o sen har jag aldrig sagt att jag har 163hk
Andreas Larsen

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#24 Post by Pehr Johnsson »

xanlar wrote:
maverick wrote: Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
hela 2:an ut snackade jag aldrig om. o sen har jag aldrig sagt att jag har 163hk
Har du en biltråd? Berätta mer om kärran!!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1994
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#25 Post by maverick »

xanlar wrote:
maverick wrote: Spinna 2an ut med en 163hk 944 på TORRT underlag med 225 är nog att glömma.
Jag har inte lyckats och tänker inte döda drivlina för att försöka.
Hjulspin genom hela 2an och lite 3an går utmärkt på våt vägbana, vid torr inte längre än 1an.
hela 2:an ut snackade jag aldrig om. o sen har jag aldrig sagt att jag har 163hk
Tog för givet att du hade när du skrev "Nu har jag ingen turbo men ändå" + att du har "Porsche 944" i din avatar + bilderna som antingen visar en 944 eller en 944s eller en ombyggd rackare.
MVH//Per

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#26 Post by DLS »

erol du får öva starter på kjula rakan i sommar ;)
Det ska jag 8)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#27 Post by Cédric »

Ni har inte tänkt på att det spelar en jäkla roll vilka däck man har. Det är jäkligt svårt att mäta däckspinn när bilarna kör olika dimentioner och olika modeller.. :)

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#28 Post by Pehr Johnsson »

Cédric wrote:Ni har inte tänkt på att det spelar en jäkla roll vilka däck man har. Det är jäkligt svårt att mäta däckspinn när bilarna kör olika dimentioner och olika modeller.. :)
Jo men Xalnar skriver ju att det är 225:or bak, Bridgestone potenza s02 som borde fästa bra.

Fast det hela handlar nog om hur man kör.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#29 Post by Erol »

Det är skillnad om man försöker göra en effektiv acceleration eller om man medvetet
eldar däck. Självklart kan du låsa upp en N/A å spinna på 2:ans växel (förmodligen
bara ena hjulet som snurrar dock), men jag har svårt att tro att de släpper på tvåans
växel vid gaspådrag...

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users