Jag håller med dig fullständigt att det naturligtvis inte är någon större vits att beskriva hur det ser ut på en 944 när det är ett specifikt 924-problem som det handlar om.Lasse wrote:Det enda jag ville ha sagt med detta är att när någon förklarar sitt fel på sin bil o man svarar den så är det alltid nån som komma med en kommentar att så ser det inte ut på min bil.. o då drar de den paradoxen att en 924 och en 944 är en o samma bil.
Ett dåligt exempel inte ork för att leta upp något annat:
headline wrote:Ok, möjligen har jag lyckats trampa på några tår och att nån fick visserbesservibbar men jag tyckte själv det var lite lustigt (som jag såg det åtminstone) att jag inte kunde hålla mig från att kommentera lite...![]()
Så jag fortsätter lite till...![]()
X 1: Förstår att du menade lock men jag kunde som sagt inte låta bli!
X 2: Var kollade du när du letade fördelare? En fördelare som jag tror du menar och som jag menar inte finns på 944 är den biten rotorn normalt sitter på och fördelar ut gnistor med brytarspetsar eller liknande. Rotorn på 944 sitter på kammen och gnistan fördelas av tändmodulen. Alltså inte på samma samma sätt som på 924 där fördelarlocket sitter på fördelaren.
Fördelaren i 944 är alltså tändmodulen för om man ska ändra tändningen så kan man inte vrida på fördelaren utan man måste byta chip.
Det var detta jag menade och tyckte det var lite kul att kommentera, i all välmening givetvis!![]()
Mvh X 3
Men om detta var "det enda jag ville ha sagt", vilket jag inte tror, så hade du inte behövt påpeka att du tycker att 924 är en lågbudget-bubbla och 944 en otroligt sofistikerad supersportbil ... Naturligtvis får du tycka att det är så, precis som jag får tycka att någon med den uppfattningen har helt fel.