Porsche for life!
-
- S2-Poster
- Posts: 203
- Joined: 2006-08-13 23:14:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: nässjö/jönköping
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
DENIS wrote:patand wrote:Som flera sagt... fin bil!Men jag tycker du behöver spacers till fälgarna...
Ang spacers patand, jadu... hittar F-n inga billiga sådana, känns väldigt dyrt för att bredda bilen lite.
Men du kanske har något tips om vart eller hur man fixar billiga? Nya som gamla?
Lite sent svar va?
Men som man säger, bättre sent än aldrig
http://www.manton.se
Bra pris på spacers!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
Erol wrote:DENIS wrote:
Ang spacers patand, jadu... hittar F-n inga billiga sådana, känns väldigt dyrt för att bredda bilen lite.
Men du kanske har något tips om vart eller hur man fixar billiga? Nya som gamla?
Lite sent svar va?
Men som man säger, bättre sent än aldrig
http://www.manton.se
Bra pris på spacers!
/ Erol
OKej, då är det en fråga till.
Hur breda ska spacerna vara? Jag kan inget om sånt, ge mig lite info

------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
wadde wrote:www.dekaltrim.nu
där köpte jag mina dekaler men de är ännu inte monterade kräver ju 18 graders värme.
Aha? Dekaler hit och dit, vad får du för att göra reklam för de?
Då kan du fixa 50% rabatt också!
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
DENIS wrote:wadde wrote:www.dekaltrim.nu
där köpte jag mina dekaler men de är ännu inte monterade kräver ju 18 graders värme.
Aha? Dekaler hit och dit, vad får du för att göra reklam för de?
Då kan du fixa 50% rabatt också!

Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
DENIS wrote:Okej, då är det en fråga till.
Hur breda ska spacerna vara? Jag kan inget om sånt, ge mig lite info
Det beror helt på vad du har för fälgar dvs. vilket ET de har...
Spontant skulle jag gissa att du har en bil med de korta bärarmarna och
fälgar som är gjorda för de senare längre bärarmarna (-87 å frammåt) i så
fall så skall du ha spacers på ca 30mm.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Håller med Erol här, du har korta bärarmar och fälgar för långa bärarmar.Erol wrote:Det beror helt på vad du har för fälgar dvs. vilket ET de har...
Spontant skulle jag gissa att du har en bil med de korta bärarmarna och
fälgar som är gjorda för de senare längre bärarmarna (-87 å frammåt) i så
fall så skall du ha spacers på ca 30mm.
944 med korta bärarmar har ET 23 resp 10 mm och de med långa bärarmar har ET ca 55. Borde då bli lagom med 30mm spacer resp 45 mm spacer på en 944 med korta bärarmar? Har man 30mm spacer både fram och bak så kommer den axel med ET 10 original få fälgarna lite längre in än den andra axeln, dock kommer det ju fortfarande se bättre ut än tidigare.

Jag kommer inte ihåg om det är ET 10 fram och 23 bak eller tvärtom tyvärr...

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
hmmm nu när jag kikade lite mer på bilderna på din bil så tycker jag att bakfälgarna ser inte ut som det behövs mycket spacer på... fram är det lite mer avstånd mellan fälgkant och hjulhuskant, men inte så illa som jag mindes.
Du måste helt enkelt mäta upp hur tjocka spacers du vill ha och/eller kolla vad för ET du har på de fälgarna som sitter på nu och jämföra det med det ET som bilen har.
Du måste helt enkelt mäta upp hur tjocka spacers du vill ha och/eller kolla vad för ET du har på de fälgarna som sitter på nu och jämföra det med det ET som bilen har.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
patand wrote:hmmm nu när jag kikade lite mer på bilderna på din bil så tycker jag att bakfälgarna ser inte ut som det behövs mycket spacer på... fram är det lite mer avstånd mellan fälgkant och hjulhuskant, men inte så illa som jag mindes.
Du måste helt enkelt mäta upp hur tjocka spacers du vill ha och/eller kolla vad för ET du har på de fälgarna som sitter på nu och jämföra det med det ET som bilen har.
Nae de är väl la inte så som vanliga porschar (har fått nån kommentar om det) så på så sätt är det juh bra.
Men mäta upp, då menar du att jag ska uppskatta hur många milimeter jag tycker de ska puta ut?
Jag trodde de fanns nått system eller dylikt.

------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
Om jag inte vetat om det, hur skulle jag ta reda på sånt?Erol wrote:DENIS wrote:Okej, då är det en fråga till.
Hur breda ska spacerna vara? Jag kan inget om sånt, ge mig lite info
Det beror helt på vad du har för fälgar dvs. vilket ET de har...
Spontant skulle jag gissa att du har en bil med de korta bärarmarna och
fälgar som är gjorda för de senare längre bärarmarna (-87 å frammåt) i så
fall så skall du ha spacers på ca 30mm.
/ Erol
Helt enkelt genom att ta av ett däck och börja kolla/räkna osv?
F-n känner mig helt kass

------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Skriv hur breda fälgarna är och vilket ET de har så kan vi börja räkna lite åt dig.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
Och hur ska jag ta reda på det, det står kanske på däcken?Maxx wrote:Skriv hur breda fälgarna är och vilket ET de har så kan vi börja räkna lite åt dig.

Fick iaf ett mail från Erol's sida.
Porsche spacers 4st 20-25mm tjocka =2000kr inkl. pinnbult ipressat!
Men tyvärr så har jag slut på M14x1.5 pinnbult och får inte leverans
på de förrän i slutet på April !! inte bra men välkommen åter då!
MVH Toni
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
SÅ jag måste ta av däcket ev... fy va ni är jobbiga.maverick wrote:Vid luftnippeln eller på baksida fälg.
Men det får jag fixa imorn då.
För efter lördagen blir det pyssel och trassel hela veckan lång med bilen.
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
DENIS 'DNS' N.S.
www.DENIS.nu
DENIS@DENIS.nu
------------------------
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
KAN stå vid luftnippeln.DENIS wrote:SÅ jag måste ta av däcket ev... fy va ni är jobbiga.maverick wrote:Vid luftnippeln eller på baksida fälg.
Men det får jag fixa imorn då.
För efter lördagen blir det pyssel och trassel hela veckan lång med bilen.
Vad jag ser så har du 993 cupfälgar. Falska eller ej men på mina så stog storleken vid luftnippeln. (vet ej om dem är äkta eller falska)
MVH//Per
Who is online
Users browsing this forum: No registered users