Detta blir nu 5:e bilen i ordningen och det måste vara på något sätt ett slags tur nummer eftersom den här bilen är den jag är mest nöjd med i jämförelse med de andra. Köptes den 16/10 och dagarna som följde har bara varit i ren eufori (lycka).
Skavanker som stör eller som ska åtgärdas:
Förar motorkudden har sett sina bästa dagar, under 2000rpm och lite belastning
och det påminner om att sitta ovanpå mammas gamla torktumlare. så den saken
har en ganska högprioritet.*Fixed By The Fixer*
* Rattens läder har spruckigt och bytte av ratten känns nödigt. *Fixed By The Fixer*
* Växelspaken känns lite oupphetsande sladdrig, något som strax under damasken
som vibrerar lite metalliskt vid gaspådrag.
* Skall enligt uppgift vara trimmad men förra ägaren visste inte av vilken firma
eller hur, men mätaren visar ca 1,9-2 bar så nog har något gjorts.
Betyder det att wastegaten har modifierats?
Hur som helst, här är man mycket sugen på något lite roligare, kikat lite på
revline och är lite nyfiken på deras mafsensor och chip, erfarenhet någon?
* Läcker lite olja, hur mycket vet jag inte än, eller var men det får en motortvätt
och tid avslöja. En ventiltätning (vet vilken nu också tack vare komptest)
Allmänt känner jag att jag har fått tag i en ganska beskymmersfri bil (tidigare haft alfa v6a) och känner detta forum som ett mycket mysigt sådant.
MVH Fredrik
944 turbo -86 Silver
- Freppzor
- S-Poster
- Posts: 62
- Joined: 2006-10-17 02:37:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Åkersberga
- Contact:
944 turbo -86 Silver
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Freppzor on 2006-11-16 17:14:47, edited 3 times in total.
Fredrik Nilsson
Pain is Temporary
Glory is Forever
Pain is Temporary
Glory is Forever
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Grattis! Nu vill vi se bilder på bilen också! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 turbo -86 Silver
Freppzor wrote:* Skall enligt uppgift vara trimmad men förra ägaren visste inte av vilken firma
eller hur, men mätaren visar ca 1,9-2 bar så nog har något gjorts.
Betyder det att wastegaten har modifierats?
Hur som helst, här är man mycket sugen på något lite roligare, kikat lite på
revline och är lite nyfiken på deras mafsensor och chip, erfarenhet någon?
Nä det tror jag inte, orginal WG brukar klara ungefär 1 bar (2 bar på orginalmätaren).
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
- Freppzor
- S-Poster
- Posts: 62
- Joined: 2006-10-17 02:37:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Åkersberga
- Contact:
Om jag åker? mja jag kör, eller hur menar du?
aha, jo, erol jag tror nog så är fallet. tror bara att ett chip har bytts ut på bilen.
Bilder på g, men det är dock inget vidare väder för att fota här i stockholm just nu, men jag lovar att uppdatera bilderna snart.
Har nu idag (eller igår) bytt ratten mot en mindre och sportigare ratt, tyvärr hittade jag ingen färg som matchade den vinröda interiören men den är otroligt greppvänlig - känns lite som att köra något bil-arcad-spel i nån spelhall med denna ratt, lite lustig men härlig känsla.
MVH Fredrik

aha, jo, erol jag tror nog så är fallet. tror bara att ett chip har bytts ut på bilen.
Bilder på g, men det är dock inget vidare väder för att fota här i stockholm just nu, men jag lovar att uppdatera bilderna snart.
Har nu idag (eller igår) bytt ratten mot en mindre och sportigare ratt, tyvärr hittade jag ingen färg som matchade den vinröda interiören men den är otroligt greppvänlig - känns lite som att köra något bil-arcad-spel i nån spelhall med denna ratt, lite lustig men härlig känsla.
MVH Fredrik
Fredrik Nilsson
Pain is Temporary
Glory is Forever
Pain is Temporary
Glory is Forever
- Freppzor
- S-Poster
- Posts: 62
- Joined: 2006-10-17 02:37:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Åkersberga
- Contact:
Jag har varit en urusel uppdaterare och har inprincip helt glömmt bort
denna tråd, Men så här är nu läget:
Körde på Bambi för två veckor sedan bönar och ber på försäkringsbolaget för lite ersättning (Har bara halv å den täcker inte vilt) så tyvärr är framskärm lite deformerad samt lyktan pekar inte riktigt dit den ska. Trist när det händer men inget sörjande när det har hänt. här är det Optimism som gäller, eller helt enkelt, man kan inte göra så mycket åt det som har hänt mer än att lära sig av det...
Hur som helst, det var det tråkiga, det roliga är att jag har pratat ett tag med revline racing och det verkar som det börjar dra ihop sig nu, vore skoj om vi klarar det innan det blir snö på riktigt annars så får vi helt enkelt ta det nästa år. Ska hur som helst bli kul att träffa grabbarna och se hur de gör me prylarna. Nyfiken
de uppskattar 320hk beroende på kondition på allt.
Dock så kommer den inte användas under vintern om jag inte får tag i ett par schyssta billiga vinterdäck, men som om det skulle hända...*längtar till sommaren*
denna tråd, Men så här är nu läget:
Körde på Bambi för två veckor sedan bönar och ber på försäkringsbolaget för lite ersättning (Har bara halv å den täcker inte vilt) så tyvärr är framskärm lite deformerad samt lyktan pekar inte riktigt dit den ska. Trist när det händer men inget sörjande när det har hänt. här är det Optimism som gäller, eller helt enkelt, man kan inte göra så mycket åt det som har hänt mer än att lära sig av det...
Hur som helst, det var det tråkiga, det roliga är att jag har pratat ett tag med revline racing och det verkar som det börjar dra ihop sig nu, vore skoj om vi klarar det innan det blir snö på riktigt annars så får vi helt enkelt ta det nästa år. Ska hur som helst bli kul att träffa grabbarna och se hur de gör me prylarna. Nyfiken

Dock så kommer den inte användas under vintern om jag inte får tag i ett par schyssta billiga vinterdäck, men som om det skulle hända...*längtar till sommaren*
Fredrik Nilsson
Pain is Temporary
Glory is Forever
Pain is Temporary
Glory is Forever
- Freppzor
- S-Poster
- Posts: 62
- Joined: 2006-10-17 02:37:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Åkersberga
- Contact:
Nu är bilen inlämnad till revline och Gurra beräknar att den ska vara färdig nångång på söndageftermiddag. så fort den är klar så skickas den direkt till en kompis som är plåtslagare som ska laga skadan.
Sedan när de är gjort så ska nog topplocket skickas till sanden eftersom det nog en ventiltätning som läcker lite olja in i motorn. så det är ganska mycket på listan att-göra...
Sedan när de är gjort så ska nog topplocket skickas till sanden eftersom det nog en ventiltätning som läcker lite olja in i motorn. så det är ganska mycket på listan att-göra...
Fredrik Nilsson
Pain is Temporary
Glory is Forever
Pain is Temporary
Glory is Forever
- Ducati
- Turbo-Poster
- Posts: 580
- Joined: 2004-04-26 21:50:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]