Litet 951-filmklipp
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Litet 951-filmklipp
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Riktig gött ljud i den bilen! Trevligt också att se att det gasades på ett någorlunda vettigt ställe, dvs öde industriområde, istället för mitt i trafiken! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Nej, inte än så vitt jag vet...DLS wrote:Me Like!!!!!
Jag vill också att min ska låta o gå sådär bra !!!
Har han lagt upp nån spec på sin bil på forumet?
Vet inte om eller hur mycket han vill tala om, men kortfattat så är motorn
byggd för 400+ hk, dock så är effekten "bara" nånstans mellan 300-350hk
då bilen filmades, detta pga ej inkörd motor samt att den ej var mappad
med de större spridarna.
Jag har lite mer film på hans bil, återkommer då det är färdigredigerat!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
min bil...
Hade du ingen nyare film erol? den där lär vara sen 2004 eller nåt, pekka har en sen förra hösten som e lite roligare, ta den å lägg ut istället...
inga hemligheter med min bil, har mest bara aldrig tid å hålla på, specen på motorn skulle bli för lång för att ja ska orka skriva det just nu, men det är mycket gjort åt den, begränsningen ligger just nu på soppapumpen, då jag inte lyckas få ur mer än ca.360-370hk, sen dalar trycket...
ny pump har jag haft liggandes i ett halvår, men tyvärr inte ens haft tid att montera den...
/R

inga hemligheter med min bil, har mest bara aldrig tid å hålla på, specen på motorn skulle bli för lång för att ja ska orka skriva det just nu, men det är mycket gjort åt den, begränsningen ligger just nu på soppapumpen, då jag inte lyckas få ur mer än ca.360-370hk, sen dalar trycket...
ny pump har jag haft liggandes i ett halvår, men tyvärr inte ens haft tid att montera den...
/R
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
1. Garret GT 32DLS wrote:Vad har du för turbo?
Maf?
Portat topp, skärringar?
sprut?
Nyfiken i en strut det är jag det
2. Efitec, eftermarknadssprut
3. japp, båda
4. Se punkt 2
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
- Stisn M
- NA-Poster
- Posts: 26
- Joined: 2006-09-20 20:52:59
- Contact:
her er ett par klipp av bilen min, i sommer. bilen liker dårlig burning og herjing på lite omeråde
jeg kjørte med TIAL open dump, og MAF(for mye bensin). pluss litt for stor turbo, så motoren stoppa hele tiden, hehe.
bilen var mappet for 390rwhp, men hjelper lite når åpen dump ødelegger!
men artig var det



bilen var mappet for 390rwhp, men hjelper lite når åpen dump ødelegger!
men artig var det



86' 944 turbo
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
- Stisn M
- NA-Poster
- Posts: 26
- Joined: 2006-09-20 20:52:59
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Dra på trissor... måste var rekord att bumpa en gammal tråd
från Vipern när vi va på Mantorp för drygt ett år sedan.
Klipp på Johans 951
F-n... nu vart man sugen på få ihop bilen och busa runt lite
/ Erol

Din går ju inte helt dåligt heller, här är ett litet filmklipp som jag filmadeDLS wrote:Jag vill också att min ska låta o gå sådär bra !!!
från Vipern när vi va på Mantorp för drygt ett år sedan.
Klipp på Johans 951
Stisn M wrote:var kult å se bilen din også! grom lyd i den også! har du noen motor planer?
Mer info i hans tråd: forum/viewtopic.php?t=11660&postdays=0& ... sc&start=0951master wrote:Motorspec:
Block: Stresshonat med diamantstenar, vevhusventilation modifierad. block modifierat för lägre friktion, "svarspår" frästa i fodrens överkant.
Vevaxel: Omslipad med större lagerspel för att gå lätt, balancerad ihop med svänghjul. Nya standardlager.
Vevstakar: Balancerade i tre steg, övre, nedre, totalvikt, kulpenade, nya standardlager.
Kolvar: Balancerade ihop med kolvbult, grafitbelagda kolvmantlar, keramikbelagda kolvtoppar. goetse kolvringar.
Topplock: Planad till 8,9-1 i kompression, klämspalt 0,9mm, mirafrästa säten med radie, ventiler slipade i 2 vinklar, portade kanaler, flöde ökat med tot, 11% på inloppskanal, in och utgångsstorlek standard. (alltså endast kanalens utformning ändrad) , keramikmanteln i avgaskanalen behållen, endast säte ändrat samt tillsnyggning runt styrning, (utloppskanal ej flödesmätt). nya styrningar, nya tätningar, stålringar infrästa runt varje cylinder, för att klämma till packningen, samt att stadga fodret i blocket som har motsvarande "svarspår" infräst (s.k. o-ringat, fast lite uppåner )
Kamaxel: tills vidare standard 9r axel., ventilfjädrar yttre standard, hårdare innerfjäder, förspänning ca.65kg, maxlyft ca.115kg.
Grenrör och crossoverrör original, lindat med "exhaust wrap", crossoverröret ombyggt till t3 fläns.
Turbo: "flowpreppad" Garret GT3271, 50mm compressor a/r 50, avgashus a/r 0.78, turbon modifierad för att passa original infästning, original downpipe första 2dm.
Wastegate: Lätt portad, mirafräst original, ombyggd klocka, fjäder 20kpa, (håller tryck upp till ca.1,5bar).
3" rostfritt avgasystem, 2" ifrån wastegate. Feritta ljuddämpare och 4" kromat utblås.
Svänghjul och koppling: Omgjort originalsvänghjul med 36 -2 tands triggerskiva, större delen av vikten borta, vikt. 3.45kg inkl. trigger. .. tidigare: standard tryckplatta med 6 pucks sinterlamell (till salu, klarar 400++hk) NYTT:SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta. skall klara 500+hk
Prospark EFI TEC Eftermarknads insprutning och tändning med separata tändspolar. 610cc bränslespridare (till salu PGA. uppgrad.)
Nuvarande uppskattad effekt ca: 370hk @ 0.9bar (bensin)
Kommande uppgraderingar drivlina:
1260cc spridare, bosch -044 bränslepump, 3/8" matarledning, eftermarknads intercooler, SPEC 3 hybridkoppling, S2 låda med lamelldiff..+ diverse smått och gott..
MÅL: 500hk (E85)
F-n... nu vart man sugen på få ihop bilen och busa runt lite

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Stisn M
- NA-Poster
- Posts: 26
- Joined: 2006-09-20 20:52:59
- Contact:
veldig nice motor spec, 951 master!
motoren min skal også gå på E85, og satser rundt 450hk på hjula!
se min prosjekt tråd her!
http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=12405

motoren min skal også gå på E85, og satser rundt 450hk på hjula!
se min prosjekt tråd her!
http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=12405
86' 944 turbo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users