Det är nog jag som inte besitter ögonmåttet för att avgöra lågprofiler.Jon80 wrote:Det är Cup-1 fälgar. Fram sitter 215/45, bak 255/40.. Det är nog solen som gör att hjulen ser lite 'SUV-aktiga' ut. Var inte pulverlack, men tydligen något som var nära på lika bra (enligt lackeraren.. vad vet jag.. inget märke i dem ännu iallafall).
Provade att bara lacka fälgarna svarta, och låta emblemet vara 'orginal' .. blev lite väl 'bling' med silver-nav.. funderar på att lacka dem röda.. men själva idén med att köra bilen på svarta fälgar var att skit inte ska synas så bra
Vore klockrent om du kunde lacka "navplåtarna" röda RUNT Porscheemblemet och behålla det svart. (Snacka om brutalt.)
Och jag är inte heller så mycket för bling: dock har det fördelen att en bling-blingfälg ser STABIL ut och jag tror att det är detta som är den rationella grundvalen för denna estetiska trend.

Men som sagt sådana där fälgar i industrial-look ser brutalt stabila ut ändå. Själv kommer jag leta rätt på något dylikt - fast ekrarna kommer inte att vara lika svängda och möjligen ska looken bli ännu lite mer "industrial" lite kantig. 15" blir det och inte märkesfälgar (inte Porschefälgar) till min 924, som än så länge dessutom är N/A.