Nu har jag mätt och donat och grejat och saker och ting verkar mycket bättre nu. Vad gäller tändförställningen så förefaller det varit ett temporärt problem, för nu kan jag inte framkalla det.
Dom olika bränsletrycken var lite knasiga så det har justerats. En intressant grej är att Haynes inte skiljer på systemtrycket mellan N/A och turbo, vilket däremot specen som kan laddas ner från Utzons hemsida gör. Enligt den ska turbon har högre systemtryck så det har jag justerat nu (man får schimsa, två kopparbrickor blev lagom). Styrtrycket verkade leva sitt eget liv, efter att ha haft isär styrtryckregulatorn och inte hittat ngt som verkade fel och därefter återmonterat det så verkar den faktiskt göra sitt jobb bättre. Har passat på att montera den nu så att den enkelt kan justeras, ett soppasnål transportläge (knappt 4 bar) och en fetare banläge (ca 2,5 bar) kan nu justeras hyggligt enkelt med en insexskruv. Dessutom har den en extra laddtrycksuppfetning på 0,5 bar. Vid lägre styrtryck än så började den gå illa med misständningar. EGT har sjunkt ner till tidigare nivåer med strax över 800 grader vid full-last.
Har även monterat ett Bilbuttriks oljetrycksinstrument som visar styrtrycket inne från förarplats, var i valet och kvalet om jag skulle ha ett instrument i instrumentbrädan eller en manometer ute i motorutrymmet, men efter viss tvekan blev det instrumentpanelen.
Så nu blir det alltså shakedown samtidigt som det är tävlingpremiär, optimalt - nää inte precis...