Tyvärr, vill du ha balla eldslågor är nog inte detta någotpatand wrote:Låter ju inte som det skulle vara så farligt då? Fetare blandning är väl ok? Får du lååååånga balla eldkvastar bakom bilen då Otto?Otto.D wrote:Det går att använda öppen dump, en viss uppfetning av bränsleblandningen vid "dumpning" blir det dock
Dumpventil?
- Otto.D
- S2-Poster
- Posts: 236
- Joined: 2005-02-07 10:24:42
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Landskrona
- Contact:
Otto
- Otto.D
- S2-Poster
- Posts: 236
- Joined: 2005-02-07 10:24:42
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Landskrona
- Contact:
Nu ser det ju inte så fräckt utsweanders wrote:När man hinkar in en massa soppa som inte förbränns kan väl knappast vara bra för turbon eller motorn. Både vad gäller bortspolad oljefilm och avgastemp.
Men det ser fräckt ut.

sen rör det sig inte om litervis med soppa som brinner upp i turbon, utan ett litet bränsleöverskott precis efter växling och det har i vart fall inte jag upplevt som ett minus
Otto
- Johan Bergendorff
- S-Poster
- Posts: 141
- Joined: 2004-12-08 12:49:44
- Contact:
Jag gillar dumpljud, men inte rallygnäll...diskret pysh....Jag talade med sandén om detta för 2 veckor sedan, han berättade att många åker runt med trasigt membran utan att veta om det. Han hade en tillverkare som han lagt ned, då dumparna visade sig opålitliga. Ibland stängde dom inte och ibland öppnades dom inte alls. Men det han rekommenderade till mig är återcirkulerande. Revline har ju det på sin hemsida, så jag skall dra ett mail till dom.
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Då återstår frågan HUR man kollar sin dump...
Är detta den bästa metoden? "Take off the one you have and, if you can blow in ANY hole, it's shot." från nedanstående länk
http://clarks-garage.com/phpBB2/viewtop ... broken+bov
/M
Är detta den bästa metoden? "Take off the one you have and, if you can blow in ANY hole, it's shot." från nedanstående länk
http://clarks-garage.com/phpBB2/viewtop ... broken+bov
/M
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Nu har jag inte för vana att ligga efter otto och se hur det ryker eller brinner, han brukar nämligen ha ovanan att köra ifrån mig om jag ligger efter...
Min minnesbild är dock inga direkta rykninga eller eldningar i samband med växling, snarare i samband pådrag över vissa laddtryck då den maskinen utöver tvångsmatning med luft även tvångsmatas i rätt betydande omfattning med även med bränsle.
Min minnesbild är dock inga direkta rykninga eller eldningar i samband med växling, snarare i samband pådrag över vissa laddtryck då den maskinen utöver tvångsmatning med luft även tvångsmatas i rätt betydande omfattning med även med bränsle.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Om man inte har kat och kör öppen dump så blir det finfina lågor.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
- Hultman
- NA-Poster
- Posts: 20
- Joined: 2005-11-17 23:38:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vallåkra
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 17
- Joined: 2006-04-24 10:39:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Säffle
- Contact:
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
- Millen
- Turbo-Poster
- Posts: 957
- Joined: 2005-09-17 09:43:48
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Trollhättan
- Contact:
- Otto.D
- S2-Poster
- Posts: 236
- Joined: 2005-02-07 10:24:42
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Landskrona
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 17
- Joined: 2006-04-24 10:39:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Säffle
- Contact:
sätter ja backventilen på styrledningen då?Magnus Åkerqvist wrote:Om du har en som är inbyggd i turbon så sätter man en backventil på den. Anners bara byter man ut orginaldumpen$924TURBO$ wrote:Det går alltså att ha en öppen dump, men har får man pop off ventilen (orginal dumpen) att vara kvar i stängt läge?
Same Shit Different Day
Porsche 924 Turbo -79
Cheva BelAir -58
VW Golf TD -91
Porsche 924 Turbo -79
Cheva BelAir -58
VW Golf TD -91
Who is online
Users browsing this forum: No registered users