Sidolister
- A944T
- Turbo-Poster
- Posts: 727
- Joined: 2005-09-11 17:28:55
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Location: Stockholm
- Contact:
Sidolister
Varför har vissa bilar lister på sidorna och vissa inte?
Vilket tycker ni är snyggast?
Vilket tycker ni är snyggast?
// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
968CS saknar listerna i orginal.
Övriga skall nog ha lister vad jag vet. Cup bilar bör väll också sakna listerna.
De som saknar lister är sanolikt omlackade bilar med ej monterade lister.
Bosse
Övriga skall nog ha lister vad jag vet. Cup bilar bör väll också sakna listerna.
De som saknar lister är sanolikt omlackade bilar med ej monterade lister.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det var väl en option från fabrik om jag förstått rätt. Jag tycker det är snyggt med lister på en del bilar, på andra passar det inte, beror lite på hur bilen ser ut i övrigt.
(antar nu att vi pratar om Porsche 9x4, 9x8)
(antar nu att vi pratar om Porsche 9x4, 9x8)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Lars
- S2-Poster
- Posts: 291
- Joined: 2004-03-30 08:33:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Södra norrland
- Contact:
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag har lister på min, men föredrar nog nästan de
utan, fast helt säker är jag inte. Tillsammans med
968-kjolar på en 944 tycker jag dock att det är
snyggt!
Hur mycket vikt sparar man på att ta bort dem?
Det kan knappast vara många hekto?
utan, fast helt säker är jag inte. Tillsammans med
968-kjolar på en 944 tycker jag dock att det är
snyggt!
Hur mycket vikt sparar man på att ta bort dem?
Det kan knappast vara många hekto?
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Är det en option? Jag menar att det är standard. Har inte sett en orginalbil (944-968) utan lister. Skulle alla dessa ha valt lister som tillval?patand wrote:Det var väl en option från fabrik om jag förstått rätt. Jag tycker det är snyggt med lister på en del bilar, på andra passar det inte, beror lite på hur bilen ser ut i övrigt.
(antar nu att vi pratar om Porsche 9x4, 9x8)
Omlackade bilar saknar dock ibland lister.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jag kan mycket väl ha fel... bara något jag har hört tror jag.Bosse wrote:Är det en option? Jag menar att det är standard. Har inte sett en orginalbil (944-968) utan lister. Skulle alla dessa ha valt lister som tillval?patand wrote:Det var väl en option från fabrik om jag förstått rätt. Jag tycker det är snyggt med lister på en del bilar, på andra passar det inte, beror lite på hur bilen ser ut i övrigt.
(antar nu att vi pratar om Porsche 9x4, 9x8)
Omlackade bilar saknar dock ibland lister.
Bosse

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Har åxå hört att listerna var tillval alt. tillhör nått utrustningspaket...
Mvh Erol
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Skulle vara kul att se vilket option nummer sidolister har.
Någon med lister på bilen kan väll titta i sin optionlista?
Bosse
Någon med lister på bilen kan väll titta i sin optionlista?
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- A944T
- Turbo-Poster
- Posts: 727
- Joined: 2005-09-11 17:28:55
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag är lite kluven i frågan.bill b wrote:Jag har lister på min, men föredrar nog nästan de
utan, fast helt säker är jag inte. Tillsammans med
968-kjolar på en 944 tycker jag dock att det är
snyggt!
Hur mycket vikt sparar man på att ta bort dem?
Det kan knappast vara många hekto?
Klart det är praktiskt med lister. Samtidigt får bilen i mitt tycke ett lyxigare utseende...
Medans de utan lister ser lite råare ut i min mening.
// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kollade lite optionslistan och skulle gissa på att det möjligen kan vara option M418?Bosse wrote:Skulle vara kul att se vilket option nummer sidolister har.
Någon med lister på bilen kan väll titta i sin optionlista?
Bosse
Last edited by Maxx on 2006-03-12 14:16:20, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
hmm,, jag har lister men 418 finns inte med i min lista.
Men då jag har en riktigt tidig modell (dvs den första), kan det vara så att det var orginal på tidiga men blev option på de senare?
För jag har faktiskt inte sett en enda 82:a utan dem.
Men då jag har en riktigt tidig modell (dvs den första), kan det vara så att det var orginal på tidiga men blev option på de senare?
För jag har faktiskt inte sett en enda 82:a utan dem.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Det borde bara vara en option på bilar som inte hade lister som standard. Sen vilka som hade som standard och vilka som inte hade det är väl frågan ...
Om en generalagent specificerar att alla bilar som importeras ska ha vissa options, kommer de då med i optionslistan eller räknas de som "standardutrustning"?
Om en generalagent specificerar att alla bilar som importeras ska ha vissa options, kommer de då med i optionslistan eller räknas de som "standardutrustning"?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users