Billiga HR dämpare
-
- S-Poster
- Posts: 95
- Joined: 2004-06-12 16:27:04
- Contact:
Billiga HR dämpare
Fick precis HR kitet från Tyskland, kitet kostade ca 25000 i Sverige men http://www.fahrwerk-billiger.de/ levererade det för 15000 inkl frakt!!
/ Håkan
951 -86
/ Håkan
951 -86
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Mumma! Blankt och fint! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Grattis! Kul att se att det finns alternativ nu när leda gått o blivit så dyrt här i sverige
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2004-03-29 16:03:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: furulund/skåne
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 95
- Joined: 2004-06-12 16:27:04
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Hur mycket är 150N/mm i lb/in? Eftersom jag bara har måttet på mina fjädrar i lb/in så har jag lite svårt att veta hur hårt 150N/mm är. 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
150 (N / mm) = 856.522073 lb / in enligt google!patand wrote:Hur mycket är 150N/mm i lb/in? Eftersom jag bara har måttet på mina fjädrar i lb/in så har jag lite svårt att veta hur hårt 150N/mm är.
(skriv: "150 N/mm to lb/in" i google, smidigt huh!?

[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
150N/mmpatand wrote:Hur mycket är 150N/mm i lb/in? Eftersom jag bara har måttet på mina fjädrar i lb/in så har jag lite svårt att veta hur hårt 150N/mm är.
150x25,4=3810 N/tum
3810/9,81 = 388,38kg/tum
388,38/0,454= 855 lb/tum ge och ta lite för avrundningsfel...
EDIT Man kanske borde uppdatera ibland.....

[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Bra pris på en sådan sats
. Undrar hur mycket de tar för bakdämparna...
Patrik -> Hade inte du stavar bak på din räser?? (70N/mm = 400 lbs/in
)

Patrik -> Hade inte du stavar bak på din räser?? (70N/mm = 400 lbs/in

Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jo jag har stavar bak på räsern... fram har jag 700lb/in fjädrar så 150N/mm bak på en 944 låter ju väldigt hårt... min är snudd på bokstavligen stenhård, känns som den är stelopererad nästan... men det kanske är skillnad på att ha det bak än fram iof... 400lb/in fram låter ju nästan mjukt istället...Eddie Varvstopp wrote:Bra pris på en sådan sats. Undrar hur mycket de tar för bakdämparna...
Patrik -> Hade inte du stavar bak på din räser?? (70N/mm = 400 lbs/in)

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Det ganska hårt, men inte extremt. Däremot tycker jag skillnaden mellan bak å fram känns stor?
Leda i Sverige är lika med Jonas Jarlmark å varför de är dyrare är ju för att man får Jonas egna speciella dämpkurvor och avstämmda fjädrar till. Men visst man kan ju få reda på hur en bra dämpkurva ska se ut genom att köpa timmar av Jonas för ca 1000:- ex.moms.
Så dyrt vet jag inte om det är
Mvh Björn
Leda i Sverige är lika med Jonas Jarlmark å varför de är dyrare är ju för att man får Jonas egna speciella dämpkurvor och avstämmda fjädrar till. Men visst man kan ju få reda på hur en bra dämpkurva ska se ut genom att köpa timmar av Jonas för ca 1000:- ex.moms.
Så dyrt vet jag inte om det är
Mvh Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Beror ju på hur man ser det. Förut kunde man beställa leda till sin porsche direkt från fabrik för drygt 10000:- mindre än jarlmarks priser (kanske något mer/mindre).. I mina ögon ser jag det som att leda har blivit dyrt i sverige. Om det fanns möjlighet att köpa direkt från fabrik genom jarlmark med mina egna inställningar på dämpare etc. och därigenom inte betala hans konsulttimmar och få grejerna billigare hade det vart en annan femma.968EVO wrote:Så dyrt vet jag inte om det är
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
150n/mm, äntar att det är coilover. Vad får man för utväxling bak då ?.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Utväxlingen ligger på ungefär 0,75 - 0,78Cédric wrote:150n/mm, äntar att det är coilover. Vad får man för utväxling bak då ?.

Det jag har studerat om fjäderhårdhet så tänker jag köra med 70N/mm fram och ca 100N/mm bak. Detta ger en väldikt lik "hårdhetsbalans" mellan bak ock fram som min bil har original. Så ja, detta kit verkar något hårt satt i bakfjädringen. Det är lite märkligt tycker jag då de flesta andra anser att det skall vara hårdare fram en bak, men det finns säkert en tanke bakom.
Sen håller jag med Björn



Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
Who is online
Users browsing this forum: No registered users