Bilen har i stort sett stått i drygt 1 år men och jag vet itne om det funkade innan heller iofs men nu när den skulle flyttas till mekgaraget så funkade inte v-rutetorkarna alls, inte heller lät spolarmotorn något förutom lite snabbt efter en hel del tryckande.
Kollade säkringen , nr 24 va?, och det klickade i reläet när jag satte tillbaka den.
Nån som känner igen detta?
Kan det vara glapp nånstans långt in i ormboet? El är inte riktigt min grej..
Mvh Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
Har haft precis detta på min 944 -84 också. Det jag gjorde var att motera av ratten, ta ner konsolen och putsa upp kontakterna med lite smärgel. Nu funkar det jättebra. Utan att ha gjort det förut gick det på ca två timmar. Kom ihåg att ställa hjulen rakt innan du lossar ratten så slipper du chansa hur ratten skall sättas tillbaka.
Passa även på att blåsa ur alla spolarslangar med vatten eller tryckluft. Glöm bara inte att lossa slangarna från munstyckerna. Annars har du blåst fast ev skräp in i dom = obra.
Jag har samma problem men bara på spolningen.
Ska riva bort ratten nån dag o sätta i snap-off så då ska jag kolla på kontaktblecken, men det verkar som du säger svårt att komma åt.
Jag vet att min spolpump funkar i allafall, kopplade 12 v direkt till kontakten på pumpen och då funkade det.
Får jag inte ström fram till motorn så drar jag en extra ledning och sätter en knapp för spolningen.
Till ditt problem. kan du inte ta bort kontakten till torkar motorn o mäta om du får fram ström där när du drar i spaken? får du det så får du testa motorn genom att koppla 12v till den.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Har också problem med minna vindrutetorkare. Någon som vet något sätt att simulera rattspakarma? Hur kollar man om relät är trassigt om man inte har tillgång till ett helt att prova med? Går det till exempel att tjuvjumpra kontakterna sär relät ska sitta?
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Ett enkelt sätt att kolla så att reläer och spakfunktioner är OK är ju naturligtvis att mäta sig fram med voltmeter. Kollpa ur motorn och mät er fram vid varje ledning. De skall komma ström till alla ledningar när spaken ställs i olika lägen.
Har hittat mitt fel nu iaf. Det var glapp både till säkringen och kontakten till motorn. För att direkt mata motorn så använde jag mitten och nedre stiftet. Kommer inte ihåg vilken som var jord men det går ju att mäta på kontakten.