931-79 Vinteridé och ev uppdatering.
- jesper
- S-Poster
- Posts: 153
- Joined: 2014-07-01 07:02:00
- Bilmodell: 944 N/A 2,7l
- Årsmodell: 1989
- Location: Växjö
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Ojojoj vilken bil du har!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Fint kört Jocke!
Tycker du håller bättre spår (och det märks ju att du åker i från i kurvorna) än han som kör S1:an.
S1 chauffören skulle behöva en förarkurs i hur man håller i ratten också...
Kul när en gammal veteran kan haka på även motormässigt!


Kul när en gammal veteran kan haka på även motormässigt!

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
patand wrote:Fint kört Jocke!Tycker du håller bättre spår (och det märks ju att du åker i från i kurvorna) än han som kör S1:an.
S1 chauffören skulle behöva en förarkurs i hur man håller i ratten också...
Kul när en gammal veteran kan haka på även motormässigt!
Patand tack det blir inte så mycket banåka för min del ,det var 2år sen och man blir väldigt rostig fort.jesper wrote:Ojojoj vilken bil du har!
tittade själv på filmen och tycker mig se att den ser lite orolig ut både in och ut ur kurvorna, det känns i bilen och skall som sagt försöka åtgärdas
Jesper tack
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Åker alldeles för lite jag med, men den värsta rosten går bort efter några varv har jag märkt.Joakim.S wrote:Patand tack det blir inte så mycket banåka för min del ,det var 2år sen och man blir väldigt rostig fort.
tittade själv på filmen och tycker mig se att den ser lite orolig ut både in och ut ur kurvorna, det känns i bilen och skall som sagt försöka åtgärdas

Jag tyckte jag såg att den verkade lite mjuk bak, svårt att säga från en film bara iof.


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Ha.ha, vilken bil!
Alltid roligt att förvåna omgivningen med en 924 som går som ett spjut, gött jobbat.
Alltid roligt att förvåna omgivningen med en 924 som går som ett spjut, gött jobbat.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Kul att se joakim! Verkar ju gå ritktigt bra, fin balans jämfört med audin som verkar kasa som bara den. Ang vevhusgas, du tror inte att ni var lite för aggresiva med tändingen på E85? Så att det blir lyft av toppen eller liknande?
Med lite fintrimmning av chaufför och väghållning kan det gå ruskigt fort, du är ju redan nere på riktigt bra varvtider.
Med lite fintrimmning av chaufför och väghållning kan det gå ruskigt fort, du är ju redan nere på riktigt bra varvtider.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Jo visst finns det mycket att hämta på mig, tittade på snabbaste varvet som var 1.34.63, sen räknar racechrono ut det optimala varvet under den sessionen vilket var 1.34.54, så antingen är jag jämn och långsam eller så går den inte så mycket fortare som jag kör.Cédric wrote:Kul att se joakim! Verkar ju gå ritktigt bra, fin balans jämfört med audin som verkar kasa som bara den. Ang vevhusgas, du tror inte att ni var lite för aggresiva med tändingen på E85? Så att det blir lyft av toppen eller liknande?
Med lite fintrimmning av chaufför och väghållning kan det gå ruskigt fort, du är ju redan nere på riktigt bra varvtider.
Tror som sagt om bilen blir lite stabilare och kanske michelin eller pirelli däck så gör det nog någon sekund till.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
"Virtual best" är ett bra mål att försöka slå. Jag hade ett år "virtual best" enligt Harrys laptimer på 1:07.99 på Sviestad och hade kört 1:08.16 som bäst. Året efter hade jag ju i bakhuvudet att man borde kunna komma under 1:08 och se, 1:07.87 blev det!Joakim.S wrote:Jo visst finns det mycket att hämta på mig, tittade på snabbaste varvet som var 1.34.63, sen räknar racechrono ut det optimala varvet under den sessionen vilket var 1.34.54, så antingen är jag jämn och långsam eller så går den inte så mycket fortare som jag kör.


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Bak 2,5 grader camber och 3mm inCédric wrote:Va kör du för hjulinställning?
Fram 2,3 rader camber och 0 i toe kan inte få mer camber fram just nu
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Som sagt en ganska rolig och utmanande funktionpatand wrote:"Virtual best" är ett bra mål att försöka slå. Jag hade ett år "virtual best" enligt Harrys laptimer på 1:07.99 på Sviestad och hade kört 1:08.16 som bäst. Året efter hade jag ju i bakhuvudet att man borde kunna komma under 1:08 och se, 1:07.87 blev det!Joakim.S wrote:Jo visst finns det mycket att hämta på mig, tittade på snabbaste varvet som var 1.34.63, sen räknar racechrono ut det optimala varvet under den sessionen vilket var 1.34.54, så antingen är jag jämn och långsam eller så går den inte så mycket fortare som jag kör.Samtidigt flyttade "virtual best" ner till 1:07.23 så någon gång kanske jag kan komma under 1:07 också...

-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
TackarJanne J wrote:Ha.ha, vilken bil!
Alltid roligt att förvåna omgivningen med en 924 som går som ett spjut, gött jobbat.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931-79 gotland 14/5
Hej
Var precis ute och åkte lite bil, gasar på lite på 2an och sen slutar bilen att driva. Inget större oljud eller olja på marken, skönt.
Efter lite felsökning så verkar det som att hubben ute vid hjulet gått av. Någon som har?
Mvh Joakim
Var precis ute och åkte lite bil, gasar på lite på 2an och sen slutar bilen att driva. Inget större oljud eller olja på marken, skönt.
Efter lite felsökning så verkar det som att hubben ute vid hjulet gått av. Någon som har?
Mvh Joakim
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 931-79 hjälp!
Det är inte bara bultarna som gängat ur/gått av. Inte helt ovanligt attdet händer.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 780
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: 931-79 hjälp!
Borde va bultarna som skjuvats av.
Jag kör med nordlock och rätt nm
Pröva det..
Jag kör med nordlock och rätt nm
Pröva det..

931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
Who is online
Users browsing this forum: No registered users