Kul att du vågade prova! Verkar ju vettiga för den pengen..
Nankang ns2r ska komma i den dimensionen till nästa säsong. Jämfört med r888 ska de va lite mindre grepp men mycket bättre/styvare stommar. Tror det kan bli ett perfekt budget rdäck för våra bilar. Kanske blir ditt nästa prov ?
Måste bara kommentera de öppna fönstren. Det är inte optimalt att ha dem lite öppna, det ger en risk för att ett fönster knäcks vid en liten sammastötning. Helt öppet fönster eller oöppnat är vad jag fått lära mig är de två lägen som accepteras vid bankörning, inga mellanting.
Måste bara kommentera de öppna fönstren. Det är inte optimalt att ha dem lite öppna, det ger en risk för att ett fönster knäcks vid en liten sammastötning. Helt öppet fönster eller oöppnat är vad jag fått lära mig är de två lägen som accepteras vid bankörning, inga mellanting.
Vid körning med PCS är det godkänt med en öppning på 10 cm för ventilation när man inte har AC, men jag håller med dig om riskerna.
Janne J wrote:Vid körning med PCS är det godkänt med en öppning på 10 cm för ventilation när man inte har AC, men jag håller med dig om riskerna.
Det visste jag faktiskt inte att PCS godkände.
Det är nog bättre att ha öppen helt på passagerarsidan än lite på varje sida tycker jag. Att ha helt öppet på förarsidan utan fönsternät kan ju ge en risk att något far in och träffar en i huvudet från en annan bil.
Janne J wrote:Vid körning med PCS är det godkänt med en öppning på 10 cm för ventilation när man inte har AC, men jag håller med dig om riskerna.
Det visste jag faktiskt inte att PCS godkände.
Det är nog bättre att ha öppen helt på passagerarsidan än lite på varje sida tycker jag. Att ha helt öppet på förarsidan utan fönsternät kan ju ge en risk att något far in och träffar en i huvudet från en annan bil.
Du har helt rätt, men PCS säger max 10 cm öppet. Det bästa är nog att ha helt stängt och se till att ventilationen fungerar till 100% istället.
Vi får försöka pricka in något möte under 2016 där vi kan träffas, det vore kul att se hur din bil går
Janne J wrote:Vi får försöka pricka in något möte under 2016 där vi kan träffas, det vore kul att se hur din bil går
Detsamma! Har inte haft mycket bantid alls i år tyvärr, hoppas det ska bli någon mer banträff nästa säsong så jag får nöta lite på mina nyinköpa (begagnade) trippelåttor. Vore extra kul om det var ett gäng andra 924or på samma träff då förstås!
klingan75 wrote:Ser ut som att det går åt en del Kicki-festis i Kinna...
Med 3 st kräsna fyrfotingar i hushållet går det åt en hel del...
Inte för att jag tror på reinkarnation men om det finns vill jag återfödas som en katt i vårt hushåll, vilken jäkla gött liv alltså
Se till att mösa dig hit nån dag så du får provköra innan frosten kommer
Nej Ragnar, jag gjorde inget med svänghjulet, hade liite tidspress för att bli klar till Anderstorp.
Har lättat svänghjul på andra motorer jag byggt och visst gör det skillnad, baksidorna kan vara lite ojämnare tomgång och lite svårare att göra smidiga starter.
Störst skillnad blir det om man kan ta bort vikt i ytterkant, ju längre in mot centrum man kommer desto mindre blir vinsten.