924S -88 | Janne J

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4715
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#376 Post by Cédric »

Kul att du vågade prova! Verkar ju vettiga för den pengen..

Nankang ns2r ska komma i den dimensionen till nästa säsong. Jämfört med r888 ska de va lite mindre grepp men mycket bättre/styvare stommar. Tror det kan bli ett perfekt budget rdäck för våra bilar. Kanske blir ditt nästa prov :)?

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#377 Post by patand »

Janne J wrote:det öppna fönstret.
Måste bara kommentera de öppna fönstren. Det är inte optimalt att ha dem lite öppna, det ger en risk för att ett fönster knäcks vid en liten sammastötning. Helt öppet fönster eller oöppnat är vad jag fått lära mig är de två lägen som accepteras vid bankörning, inga mellanting. :#cheers:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#378 Post by Janne J »

patand wrote:
Janne J wrote:det öppna fönstret.
Måste bara kommentera de öppna fönstren. Det är inte optimalt att ha dem lite öppna, det ger en risk för att ett fönster knäcks vid en liten sammastötning. Helt öppet fönster eller oöppnat är vad jag fått lära mig är de två lägen som accepteras vid bankörning, inga mellanting. :#cheers:
Vid körning med PCS är det godkänt med en öppning på 10 cm för ventilation när man inte har AC, men jag håller med dig om riskerna.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#379 Post by patand »

Janne J wrote:Vid körning med PCS är det godkänt med en öppning på 10 cm för ventilation när man inte har AC, men jag håller med dig om riskerna.
Det visste jag faktiskt inte att PCS godkände.

Det är nog bättre att ha öppen helt på passagerarsidan än lite på varje sida tycker jag. Att ha helt öppet på förarsidan utan fönsternät kan ju ge en risk att något far in och träffar en i huvudet från en annan bil.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#380 Post by Janne J »

patand wrote:
Janne J wrote:Vid körning med PCS är det godkänt med en öppning på 10 cm för ventilation när man inte har AC, men jag håller med dig om riskerna.
Det visste jag faktiskt inte att PCS godkände.

Det är nog bättre att ha öppen helt på passagerarsidan än lite på varje sida tycker jag. Att ha helt öppet på förarsidan utan fönsternät kan ju ge en risk att något far in och träffar en i huvudet från en annan bil.
Du har helt rätt, men PCS säger max 10 cm öppet. Det bästa är nog att ha helt stängt och se till att ventilationen fungerar till 100% istället.

Vi får försöka pricka in något möte under 2016 där vi kan träffas, det vore kul att se hur din bil går :#cheers:
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#381 Post by patand »

Janne J wrote:Vi får försöka pricka in något möte under 2016 där vi kan träffas, det vore kul att se hur din bil går :#cheers:
Detsamma! :#cheers: Har inte haft mycket bantid alls i år tyvärr, hoppas det ska bli någon mer banträff nästa säsong så jag får nöta lite på mina nyinköpa (begagnade) trippelåttor. Vore extra kul om det var ett gäng andra 924or på samma träff då förstås! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
s99kalle
S2-Poster
Posts: 239
Joined: 2011-09-20 07:11:00
Bilmodell: 924 Targa
Årsmodell: 1984
Location: Almösund, Tjörn
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#382 Post by s99kalle »

patand wrote:Vore extra kul om det var ett gäng andra 924or på samma träff då förstås! :)
Klassikgruppen på Knutstorp till våren! Hur många 924:or kan vi få ihop? :#944burn:
\\ Kalle
PCS #12847
Porsche 924 -84

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#383 Post by Janne J »

Firmabilen står på verkstad och jag behövde köra lite sopor till återvinningen...

Image
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 780
Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#384 Post by balansaxel »

Hehe, snyggt!

924 e bäst, prova d där i en 911 ;-)
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus

klingan75
NA-Poster
Posts: 3
Joined: 2013-01-14 18:52:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1975
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#385 Post by klingan75 »

Ser ut som att det går åt en del Kicki-festis i Kinna...

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#386 Post by Janne J »

klingan75 wrote:Ser ut som att det går åt en del Kicki-festis i Kinna...
Med 3 st kräsna fyrfotingar i hushållet går det åt en hel del...
Inte för att jag tror på reinkarnation men om det finns vill jag återfödas som en katt i vårt hushåll, vilken jäkla gött liv alltså :mrgreen:

Se till att mösa dig hit nån dag så du får provköra innan frosten kommer :wink:
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 780
Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#387 Post by balansaxel »

Dricker dina katter vin eller vad missar jag ;-)
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#388 Post by Janne J »

Ah, nu fattar jag, trodde det var alla kattmatsförpackningarna som var ämnet...

jag är inte så inne i dansbandssvängen som Klingan!
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1347
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#389 Post by Ragnar Joensen »

Janne J wrote:...
Kommer att titta närmre på om det går att lätta svänghulet lite när alltsammans ändå är isär.

Image
Hur gick det med lättning av svänghjulet? Kollade du om det var lämpligt, eller?
Porsche fantast !

968 1992

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S -88 | Janne J

#390 Post by Janne J »

Nej Ragnar, jag gjorde inget med svänghjulet, hade liite tidspress för att bli klar till Anderstorp.

Har lättat svänghjul på andra motorer jag byggt och visst gör det skillnad, baksidorna kan vara lite ojämnare tomgång och lite svårare att göra smidiga starter.

Störst skillnad blir det om man kan ta bort vikt i ytterkant, ju längre in mot centrum man kommer desto mindre blir vinsten.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]