Var i Dösjöbro igår på en lite bilträff.
På vägen ut så kändes bilen lite såsig den ladda fult på mätaren men drog inte riktigt som man är van vid.
När jag väl var på plats så skulle jag flytta bilen efter den kallnat till en gräsmatta och då började den bete sig lite undeligt.
Den villen inte hålla tomgångnen utan dog hela tiden.. så man fick gasa den lite för o hålla den levande.. det intressanta var att bilen ville dö då man kom över två tusen varv.
Jag var på kontakten till TPS´en startade utan någon förbättring (lite bensidoft om bilen) och sedan så drog jag ut och sedan in kontakten till luftmängdsmätaren och startade bilen. Nu gick den som den skulle och drog fin på väg hem bättre än dit.
Min fråga är. Kan det varit luftmassemätare som gav det här felet och om det nu är kontakten som är kass.. vad kan man göra för att fixa det. Kan man renovera en luftmassemätare och vad kostar det.
/Claves
Skumt beteende på 951
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Skumt beteende på 951
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Lidbrandt
- NA-Poster
- Posts: 37
- Joined: 2005-02-19 20:18:21
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- Lidbrandt
- NA-Poster
- Posts: 37
- Joined: 2005-02-19 20:18:21
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Kan det inte vara så enkelt som att kontakten oxiderar och att när man tar bort den/sätter dit den så gnider man helt enkelt bort oxiden och skapar bra kontakt igen?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Jo klart det kan vara så...
Men undrar om det nu är en trasig luftmassemätare skulle bilen bete sig likadant?
för isf så är jag säker på att kontakten är kass och man nog ska se äver massemätaren i vinter eller så...
Men undrar om det nu är en trasig luftmassemätare skulle bilen bete sig likadant?
för isf så är jag säker på att kontakten är kass och man nog ska se äver massemätaren i vinter eller så...
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Har ju ingen turbo.. men samma symptom på min n/a och det var att kontakten till LMMen inte satt ordentligt, detta fenomen kan den fortfarande få ifall det är fuktigt ute alt. att vibrationerna får den att lossna, men då stannar jag bara går ut vickar lite på kontakten och sätter i den igen så funkar det felfritt.
funderar på att byta ut kontakten mot något bättre.
funderar på att byta ut kontakten mot något bättre.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
-
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2004-04-06 01:05:03
- Location: Sthlm / Halmstad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]