944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
Ja fast jag såg hans tider från Gatebil, tror du ger honom en hård match!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
Tror inte de fick några rena varv på Gatebil och det var mkt smutsig bana. Tror de kommer öka på ett par hundra hk inför 5e juli också..martenheller wrote:Ja fast jag såg hans tider från Gatebil, tror du ger honom en hård match!

De siktar själva på 1:18 vilket även är mitt mål med Alx bakom ratten igen.
Har lite mindre justeringar på G inför dess

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
Joakim.S wrote:Hej Gurra!
Läser lite sporadiskt men följer dina äventyr mest på rejsa men kan bara sammanfatta det med BRA JOBBAT, vet inte om du löst oljepumpsgåtan annars verkar det fungera klart över förv'äntan
Grattis/Joakim
Tack Jocke!
Oljetrycket är fortfarande en gåta! Tills vidare kör jag med 4 bars oljetryck.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
Var och körde i Rototest i helgen. Tyvärr strulade den mycket och började slira på högre ladd och högre varvtal. Men vi kom en bit och landade runt 530 hk på naven vid 1,3 bar. Detta är uppåt 70 hk mer än som kördes på rekordvarvet på Mantorp och jag håller på med en del andra uppgraderingar på bilen också inför helgens Mantorp-tävlingar.
Om allt lirar som det ska så ska varvrekordet kapas ytterligare
Om allt lirar som det ska så ska varvrekordet kapas ytterligare

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
Bra effekt Gurra! fast det är ju en 3 liters så lite fusk är detgurra wrote:Var och körde i Rototest i helgen. Tyvärr strulade den mycket och började slira på högre ladd och högre varvtal. Men vi kom en bit och landade runt 530 hk på naven vid 1,3 bar. Detta är uppåt 70 hk mer än som kördes på rekordvarvet på Mantorp och jag håller på med en del andra uppgraderingar på bilen också inför helgens Mantorp-tävlingar.
Om allt lirar som det ska så ska varvrekordet kapas ytterligare

var det bänken eller kopplingen som slirade?
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
3.1l 
Bänken slirade och krånglade.
Så sjukt nöjd med motorsetupen. Motor, topp, grenrör, insug, kammar och turbo arbetar så väl ihop. Har samma vrid vid 4000 rpm som vid 7500 med en liten topp däremellan. Inga stora pucklar eller annat som försämrar körbarheten. Mycket effekt samtidigt som man aldrig behöver gå ner lägre än 3an ens i de långsammaste kurvorna.

Bänken slirade och krånglade.
Så sjukt nöjd med motorsetupen. Motor, topp, grenrör, insug, kammar och turbo arbetar så väl ihop. Har samma vrid vid 4000 rpm som vid 7500 med en liten topp däremellan. Inga stora pucklar eller annat som försämrar körbarheten. Mycket effekt samtidigt som man aldrig behöver gå ner lägre än 3an ens i de långsammaste kurvorna.

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Mantorp 1:19.348
Slog varvrekord för R-däck på Kullen i helgen under Time Attack-tävling med NTA.
55,642 blev bästa tiden.
Första helgen jag körde fullt ut med Porschen på Kullen så det tog lite tid att hitta fart och det finns mer att hämta
Film
55,642 blev bästa tiden.
Första helgen jag körde fullt ut med Porschen på Kullen så det tog lite tid att hitta fart och det finns mer att hämta

Film
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1347
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Respekt !
GT3:or och alla Turbo-elvor kan slänga sig i väggen (i alla fall när det gäller Kinnekulle)
GT3:or och alla Turbo-elvor kan slänga sig i väggen (i alla fall när det gäller Kinnekulle)

Porsche fantast !
968 1992
968 1992
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Oj vad lätt det ser ut att gå trots en så snabbt tid! Bilen verkar väldigt lättkörd och börjar du pressa på och hittar 100% rätt så lär det gå att köra åtskilligt fortare ser det ut som! Det ser ju helt odramatiskt ut nu trots att det måste gå rejält fort överallt med tanke på varvtiden! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Ja det är konstigt att se det på film! Efter ha kört bilar i brett spann av varvtider och numera börjar komma ner på rekordtider själv så är min åsikt att det inte går att avgöra på film och det finns mer att hämta i form av grepp. Det går att analysera spårval men inte hur nära gränsen man ligger.
Du kan tex ta två identiska varv där det ena är helt fritt från korrigeringar men där föraren utnyttjar hela banan och förare nr2 missar apex och ytterkurbs 50-100 cm och sladdar och korrigerar för fulla muggar. Troligen ser nr2 snabbare ut på film. För att det ska se snabb ut på film så ska man bromsa bort för mycket fart innan kurvan och gå på gas för tidigt för att sedan köra ut ur kurvan på sladd. Då ser det fort ut och "på gränsen" men egentligen långsammare.
Min är mycket välbalanserad och jag känner konstant att den växlar mellan över och understyrning och korrigerar det med fötterna men det är inget som syns eller upplevs på film. Med det sagt så finns det absolut mer att hämta, men inte så mycket man kan tro. Ser man pole position-varv på F1 ser det också lugnt ut

Du kan tex ta två identiska varv där det ena är helt fritt från korrigeringar men där föraren utnyttjar hela banan och förare nr2 missar apex och ytterkurbs 50-100 cm och sladdar och korrigerar för fulla muggar. Troligen ser nr2 snabbare ut på film. För att det ska se snabb ut på film så ska man bromsa bort för mycket fart innan kurvan och gå på gas för tidigt för att sedan köra ut ur kurvan på sladd. Då ser det fort ut och "på gränsen" men egentligen långsammare.
Min är mycket välbalanserad och jag känner konstant att den växlar mellan över och understyrning och korrigerar det med fötterna men det är inget som syns eller upplevs på film. Med det sagt så finns det absolut mer att hämta, men inte så mycket man kan tro. Ser man pole position-varv på F1 ser det också lugnt ut


Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- BigRickPerformance
- NA-Poster
- Posts: 44
- Joined: 2014-08-12 21:57:49
- Telefon: 0704371412
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Knivsta
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
vilken bil i like this one
snyggt kört!

Porsche 951 -86
VW Amarok 2012
Polaris PRO RMK 800 -12
KTM 250 exc Sixdays 2016
Honda CB900F2 -82 "Nuderacer"
(Den som har mest saker när han dör vinner
)
VW Amarok 2012
Polaris PRO RMK 800 -12
KTM 250 exc Sixdays 2016
Honda CB900F2 -82 "Nuderacer"
(Den som har mest saker när han dör vinner

-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Respekt!
Synd ja inte var hemma den helgen, hade varit kul att se live!
Synd ja inte var hemma den helgen, hade varit kul att se live!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Tänkte inte på det... men du har helt rätt. När det går fort men ser odramatiskt ut så innebär det oftast att man har bilen i balans helt enkelt. Det är ju också då man kör som snabbast, när man jobbar MED bilen istället för MOT bilen.gurra wrote:B.la b.la b.la


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Följer upp med film från varvrekord på Gotland Ring i helgen 

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
Hej Gurra, läste på rejsa ... kul att se att ditt arbete betalar sig!
Gott gott!
Diggar ditt tjohoande I Kullenvideon på slutet ... känner igen känslan !
Gott gott!

Diggar ditt tjohoande I Kullenvideon på slutet ... känner igen känslan !

Who is online
Users browsing this forum: No registered users