Framtiden för 944 Sverige?
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Framtiden för 944 Sverige?
Med tanke på Patriks tråd om den obetalda räkningen för webhotellet så tycker jag det är lämpligt att detta lyfts upp till ytan. (länk)
Personligen tycker jag att det vore synd om forumet gick under på grund av en "ägare" som inte verkar ha något intresse av "sitt" forum. Varför jag sätter "ägare" och "sitt" inom citationstecken är för att jag anser att forumet i sig må ägas av en person men innehållet äger vi som bidragit med det. Det är medlemmarna, både de som skriver och de som bara läser, som är forumet.
Vad kan vi som forummedlemmar göra? Att starta ett nytt forum ser jag inte som någon bra lösning. Någon som har ett bra, vettigt, konstruktivt förslag som kan göra alla nöjda?
Personligen tycker jag att det vore synd om forumet gick under på grund av en "ägare" som inte verkar ha något intresse av "sitt" forum. Varför jag sätter "ägare" och "sitt" inom citationstecken är för att jag anser att forumet i sig må ägas av en person men innehållet äger vi som bidragit med det. Det är medlemmarna, både de som skriver och de som bara läser, som är forumet.
Vad kan vi som forummedlemmar göra? Att starta ett nytt forum ser jag inte som någon bra lösning. Någon som har ett bra, vettigt, konstruktivt förslag som kan göra alla nöjda?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
Framtiden för 944 Sverige?
Tror det lättaste måste vara ett "ägarbyte" och att folk sedan får skänka en slant om dom vill. Att lägga en avgift på medlemmarna här tror jag bara gör att drt blir många som hoppar av och att det blir ännu en klubb för inbördes beundran!
Och att göra en klubb av det med medlemsavgift kräver massa jobb runt omkring, med kassörer osv. Osv.
Mångfalden av medlemmar gör forumet! Så som patand har gjort nu är nog den bästa lösningen för att behålla mångfalden. Den som kan, vill och känner för det kan när det är dax skänka en slant. Ju fler vi är, ju mindre behöver vi skänka.
Och att göra en klubb av det med medlemsavgift kräver massa jobb runt omkring, med kassörer osv. Osv.
Mångfalden av medlemmar gör forumet! Så som patand har gjort nu är nog den bästa lösningen för att behålla mångfalden. Den som kan, vill och känner för det kan när det är dax skänka en slant. Ju fler vi är, ju mindre behöver vi skänka.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
Ja, skänka en slant är knappast ett problem. Problemet är snarare att det är inte ägaren själv som engagerat sig i att få räkningen betald. Hade inte Patrik tagit saken i egna händer så hade webhotellet stängt ner forumet!
Jag ser inte heller forumet som en potentiell klubb, det vore nog fel väg att gå.
Jag ser inte heller forumet som en potentiell klubb, det vore nog fel väg att gå.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Framtiden för 944 Sverige?
Bästa lösningen är om ägaren kan överlåta domänen till någon som engagerar sig mer i sidan.
Detta vet jag har diskuterats förr, då Patand varit i kontakt med sitens ägare i samband med betalning av webhotell för något år sedan.
Sen kan jag intyga det Patrik säger i den andra tråden, att ägaren bara intresserar sig lite sporadiskt och inte alltid är så lätt att få tag på/svar av, vilket inte gör det lättare att få till en förändring.
Detta vet jag har diskuterats förr, då Patand varit i kontakt med sitens ägare i samband med betalning av webhotell för något år sedan.
Sen kan jag intyga det Patrik säger i den andra tråden, att ägaren bara intresserar sig lite sporadiskt och inte alltid är så lätt att få tag på/svar av, vilket inte gör det lättare att få till en förändring.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
Är det Jocke som startade 944 forumet som fortfarande är ägare?
Kan i såfall puffa lite på han på facebook.
Kan i såfall puffa lite på han på facebook.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Sv: Framtiden för 944 Sverige?
Jag har varit på Jocke då och då sedan flera år tillbaka för att få ta över forumet eftersom jag ju är "ganska" aktiv. Dock har det aldrig fallit i rätt gjord tydligen trots att jag t.om gett förslag på hur han skulle ersättas ekonomiskt.Erol wrote:Bästa lösningen är om ägaren kan överlåta domänen till någon som engagerar sig mer i sidan.
Vill inte kasta skit på Jocke, säkert inget fel på honom som person men intresset för 944Sverige.com är inte stort nuförtiden uppenbarligen.

Jag försöker kontakta Jocke varje år när räkningen kommer. Att jag öht får räkningen till mig är för att sista åren när han fick den så föll den i glömska och forumet togs ner vid minst ett tillfälle pga obetald räkning. Det har ju iaf kunnat undvikas när jag får räkningen till mig istället.Erol wrote:Detta vet jag har diskuterats förr, då Patand varit i kontakt med sitens ägare i samband med betalning av webhotell för något år sedan.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
JaDLS wrote:Är det Jocke som startade 944 forumet som fortfarande är ägare?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Framtiden för 944 Sverige?
Nä, jag menar inget illa om Jocke som person. Han har ju startat detta forum, bara det är ju en välgärning värd att hylla! Men det vore synd om forumet förfaller för att intresset svalnat, tiden går åt till annat viktigare eller något annat som fått honom att "glömma av" forumet.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Carrera-Poster
- Posts: 324
- Joined: 2012-06-04 13:00:59
- Bilmodell: 944 Grey
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
Ja håller på Maxx.
Det är inte värt att låta riskera forumet förfaller. Det finns alldeles för bra info och människor här.
Men det är viktigt tycker jag att det sker i goda ordalag så att säga. Hade inte Jocke startat 944 forumet så hade vi aldrig haft ett ifrån början.
Kanske kan göra en omröstning på forumet om vi vill se Patand som ny kapten här. Kanske det kan läggas fram som ett tydligt argument för Jocke så att han vill låta Patand ta över forumet.

Det är inte värt att låta riskera forumet förfaller. Det finns alldeles för bra info och människor här.
Men det är viktigt tycker jag att det sker i goda ordalag så att säga. Hade inte Jocke startat 944 forumet så hade vi aldrig haft ett ifrån början.
Kanske kan göra en omröstning på forumet om vi vill se Patand som ny kapten här. Kanske det kan läggas fram som ett tydligt argument för Jocke så att han vill låta Patand ta över forumet.

944 83a - Gasa-på-bilen
w203cdi Snålvargen(0,45/110kmh)
w203cdi Snålvargen(0,45/110kmh)
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
Med en moderators rättigheter kan man ju flytta över forumet till http://www.9x4.se" onclick="window.open(this.href);return false; och lägga upp en hänvisning från det "gamla" adressen. Man har ju då "löst" bekymret med ägandet.
Det blir ju då en del bildekaler som blir "föråldrade" men det passar ju bra med vissa av bilens detaljer också
/Janne
Det blir ju då en del bildekaler som blir "föråldrade" men det passar ju bra med vissa av bilens detaljer också

/Janne
- Rallyjohan
- S-Poster
- Posts: 129
- Joined: 2010-05-17 11:32:00
- Bilmodell: Porsche 924S
- Contact:
Framtiden för 944 Sverige?
Kan inte ett nytt forum va en bra ide? Ny fräsch logga som folk med glädje sätter på bilarna osv. Lite mer som en inofficiell klubb, eller ett society typ. Bara exportera databasen och trycka in i ett nytt forum på en ny domän 

- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Framtiden för 944 Sverige?
Att stjäla forumet är ingen bra idé. Av uppenbara skäl ...
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Rallyjohan
- S-Poster
- Posts: 129
- Joined: 2010-05-17 11:32:00
- Bilmodell: Porsche 924S
- Contact:
Framtiden för 944 Sverige?
Menade såklart efter överenskommelse med ägarenMaxx wrote:Att stjäla forumet är ingen bra idé. Av uppenbara skäl ...

- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
Kommer vi överens med ägaren så finns inte heller någon anledning att flytta forumet.Rallyjohan wrote:Menade såklart efter överenskommelse med ägaren

Jag har som sagt var försökt komma överens med Jocke tidigare och haft lite idéer som är mer klubblika också. Det är kanske dags för ett nytt försöka, speciellt om forumet står bakom mig generellt.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S2-Poster
- Posts: 224
- Joined: 2012-12-25 18:48:12
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Sundbyberg / Örebro
- Contact:
Re: Framtiden för 944 Sverige?
Om intresset inte finns kvar så är det väl rimligt att lämna forumet vidare, kan man tycka. Den här sajten är väl knappast en guldgruva för andra än entusiasterna.patand wrote:Kommer vi överens med ägaren så finns inte heller någon anledning att flytta forumet.
Jag har som sagt var försökt komma överens med Jocke tidigare och haft lite idéer som är mer klubblika också. Det är kanske dags för ett nytt försöka, speciellt om forumet står bakom mig generellt.

Who is online
Users browsing this forum: No registered users