Original domkraft (KÖPT)
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Original domkraft (KÖPT)
Letar efter en original domkraft och vev till min 951-86, helst i fint skick.
Last edited by Nilsson on 2014-06-04 19:55:36, edited 1 time in total.
Leksak: Porsche 944 turbo
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3935
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Original domkraft
http://www.blocket.se/alvsborg/Div_Dela ... ?ca=14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Bobo
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Original domkraft
Ringde innan men då var den redan såld, det var efter det jag postade här på köpes....
Ett stort tack ändå för det snabba tipset, klockren men redan borta tyvärr.
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Original domkraft
Jag har en extra liggandes, har för mig att veven böjde sig lite en gång, men annars är den nog fin. Kan kolla på den imorgon.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Original domkraft
Något speciellt artikelnummer man ska kolla på domkraft/vev för att veta att det är vad du söker?Nilsson wrote:Letar efter en original domkraft och vev till min 951-86, helst i fint skick.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Original domkraft
Tror jag har en originaldomkraft i aluminium ligger i någon kartong, kollar och återkommer...
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Original domkraft
Kollade upp domkraften nu, veven behöver lite övertalning för att återfå sin ursprungliga form, den är lite sned. Gängan har lite skräp i fettet, så den går lite tungt på på några ställen. Den behöver alltså en översyn för att kunna lita på.fälgen wrote:Jag har en extra liggandes, har för mig att veven böjde sig lite en gång, men annars är den nog fin. Kan kolla på den imorgon.
150kr?
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Original domkraft
Upplyftande att se alla svar.fälgen wrote:Kollade upp domkraften nu, veven behöver lite övertalning för att återfå sin ursprungliga form, den är lite sned. Gängan har lite skräp i fettet, så den går lite tungt på på några ställen. Den behöver alltså en översyn för att kunna lita på.fälgen wrote:Jag har en extra liggandes, har för mig att veven böjde sig lite en gång, men annars är den nog fin. Kan kolla på den imorgon.
150kr?

Det är varianten i aluminium med "knölen" på lyftytan.
Behöver två domkrafter med vev vid närmare eftertanke, saknas helt i 968:an.
fälgen: Min gamla domkraft hade samma symtom och sen skar den ihop totalt (hände när bilen var på lack, de sa såklart inget, en kul överraskning långt senare...). Tack för erbjudandet, avvaktar nog lite och hoppas på en som är helt ok.
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
Original domkraft
Jag kan ta bild på min imorgon så ser du om det är rätt. Isf är den till salu
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Original domkraft
Förstår, den får återgå till lådan igen. En lärdom av detta är väl att man bör se över sin domkraft, rengöra gängorna och fetta in, så man inte blir stående med en trasig domkraft vid eventuell punka..Nilsson wrote: Upplyftande att se alla svar.
Det är varianten i aluminium med "knölen" på lyftytan.
Behöver två domkrafter med vev vid närmare eftertanke, saknas helt i 968:an.
fälgen: Min gamla domkraft hade samma symtom och sen skar den ihop totalt (hände när bilen var på lack, de sa såklart inget, en kul överraskning långt senare...). Tack för erbjudandet, avvaktar nog lite och hoppas på en som är helt ok.
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
Original domkraft
Den var inte i bästa skick såg jag idag :/
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Original domkraft
Ok, men tack för att du kollade.Jinnarp wrote:Den var inte i bästa skick såg jag idag :/
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Original domkraft
En domkraft fixad, fortfarande på jakt efter en till i bra skick.
Leksak: Porsche 944 turbo
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Original domkraft (KÖPT)
Uppdraget slutfört, två fina domkrafter inköpta.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users