Jag är mer eller mindre ny på området men har börjat fundera i banorna att köpa en 944 S2 cab. Jag har tidigare under min ungdom figurerat på zatzy och efter att jag lämnade den sidan hängde jag ett par år på rejsa.nu när jag hade min BMW 318is. Nu är det flera år sedan jag ägde en bil och jag tar mig till jobbet på 25 minuter via Stockholms kommunaltrafik, så jag behöver egentligen ingen bil.
Nu är det dock så att en kollega har en 911 Turbo Cab från 1988 som jag fick äran att provåka i dag. Han använder den bara sporadiskt under sommarhalvåret och det är även tanken med mitt potentiella köp.
Jag har funderat i banorna att köpa en 944 Turbo Cab men de ligger dessvärre orealistiskt högt i pris. Jag förmodar dock att turbocaben inte kommer tappa i värde så egentligen kanske den är det bästa köpet. Jag skulle dock vilja lägga en betydligt mindre summa initialt för att sedan under vintern fixa med bilen så gott min kunskap tillåter.
Frågan till er är således vilken jag ska välja. Jag är inget Porsche-freak per se, men har alltid strävat efter att äga en 911 Turbo innan jag fyller 30 (jag har ca 25 månader på mig). Jag har verkligen inte tummen mitt i handen utan har bytt bromsrör, spindelleder, belägg, ok, backar och trummor förut utan minsta problem men undviker gärna dagligt mek så långt det går.
Jag har spanat lite på detta objekt. http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=3 Kanske är det någon på forumet som äger den? Annars kanske ni har sett den tidigare och har åsikter om den? Den ligger ju helt klart lägre i pris än de flesta andra på blocket och även lägre än motsvarande objekt på mobile.de. Att köpa i Tyskland är absolut inget problem då jag bodde och arbetade där i 1,5 år fram till april i år. Jag har dock märkt att priserna snarare är högre där än i Sverige.
Alla åsikter är välkomna och tycker ni att jag ska köpa en SAAB 900 cab istället så säg det!

Mvh,