924/928/944/968
-
Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
-
Contact:
#1
Post
by Erol »
Verkar vara en fin lågmilare som är till salu, till en fashionabelt pris på ca 350.000:-
Synd bara att den är "felstyrd". Mer info om bilen finns på:
http://www.ebay.co.uk/itm/One-of-75-UK- ... gory=29758" onclick="window.open(this.href);return false;
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
-
Contact:
#2
Post
by Maxx »
Man kanske borde köpa den och ha den som banbil?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd |
968 clubsport -94 |
Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
-
Contact:
#3
Post
by patand »
Maxx wrote:Man kanske borde köpa den och ha den som banbil?
Det tycker jag!
Vill du prova lite hur det skulle kännas så kan du ju sätta fart på din 924 Turbo...

-
Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
-
Contact:
#4
Post
by Erol »
patand wrote:Vill du prova lite hur det skulle kännas så kan du ju sätta fart på din 924 Turbo...

Ägd

-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
-
Contact:
#5
Post
by Maxx »
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd |
968 clubsport -94 |
Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
turboperan
- Turbo-Poster
- Posts: 506
- Joined: 2007-06-04 15:07:08
- Bilmodell: 944 turbo och s2
- Location: Eneryda
-
Contact:
#6
Post
by turboperan »
Inget direkt fyndpris med tanke på att den är felstyrd, finns GT bilar i Tyskland för 35-38.000 Euro
Per Gummesson
mob: 0733958640
Life´s 2 short 4 French cars and public transport
Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab
pcs: 11123
944svrige: 1799
biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0
Users browsing this forum: No registered users