
Eller vit med kolfiber detaljer såsom speglar, vinge, frontläpp
Är rätt sugen på en matt metallic, kanske mörkgrå eller lite ljusare. Kolfiberklädda speglar och andra detaljer känns lite 2010. Mörkgrått med färgglada detaljer, rött vore ju enklast, kanske kan vara något.DLS wrote:foilera hela bilen tycker jag, kolfiber film
Eller vit med kolfiber detaljer såsom speglar, vinge, frontläpp
Vad har du i kalltryck för att hamna på 2,0–2,1 Bar?Henka_E wrote:Jag körde 2.0-2.1 i varmtryck på mina V70A och det funkade bra. 2.3 tycker jag låter högt - eller, jag hade inte vågat köra dem så högt och jag körde ju bara sprintrejs.
Första intrycket var "Naaa ... Vet inte ..." efter körningen på Gelleråsen igår. Å andra sidan så behandlade jag väl inte dem helt rätt. Man borde nog heatcycla dem före en riktig körning. Och jag har andra hjulvinklar än tidigare, i alla fall fram (–2,5° camber nu, –2,8° camber tidigare). Och jag körde annorlunda, bromsade "snällare" och tidigare, vilket jag inte vet om det var så lyckat. Och jag missade växlar på grund av att jag renoverat växellänkaget vid lådan med lite speciallösningar som flyttade "lägena" för växlarna. Hm, vad har jag mer för ursäkter ... *tänker* Jag tycker inte att jag fick till rätt varmtryck i alla fall.Nahpets wrote:Håll oss gärna uppdaterade med dina intryck av Kuhmo!
Nu vänds det blad !Maxx wrote:
Nja, den ligger faktiskt lite högt. Och darrande. Och småryck vid jämn fart under 3000 rpm. Och lite hög bränsleförbrukning.patand wrote:Tomgången ser bra ut...
Ser ut som 950 varv/min ungefär på bilden. Det är perfekt på en 924 Turbo iaf. Vad ska 968an ha för tomgångsvarv?Maxx wrote:Nja, den ligger faktiskt lite högt. Och darrande. Och småryck vid jämn fart under 3000 rom. Och lite hög bränsleförbrukning.
Kanske borde byta lambdasonden?
Maxx wrote:Mja, en sak kan jag i alla fall konstatera och det är att Porsche Center Örebro är totalt värdelösa på att kommunicera.
Om någon här känner någon där kan ni hälsa att nästa samtal snart går till platschef eller motsvarande.
Värt att upprepas.Maxx wrote:Mja, en sak kan jag i alla fall konstatera och det är att
Porsche Center Örebro är totalt värdelösa på att kommunicera.
En mindre buckla på bakskärmen efter att träffat en röd vägpinne. Vände runt på en avfart och tog refugen mellan avfart och påfart baklänges i lagom fart. R-däck har inte optimalt grepp när det är blött och kall asfalt.robinkjellstedt wrote:Vad är det som har hänt? Blivit påkörd? Alltid tråkigt med en nylackad del på en äldre bil, framför allt röd bil. Been there, done that..
Users browsing this forum: Google [Bot]