Bilen är nu hemkommen startad och varmkörd ! Inget tickande el läckande
Har satt på 17cup1 för att bevara original hjulen där däcken är från 1995!
Att göra ! Poleras samt byta handbromsbackar sen besiktigas ! Sen blir det garaget tills nästa sommar med nya remmar mm.mm,
Trevlig kille som jag köpte bilen av han skickade med helt nya stötdämpande samt fjädrar i kartong
Läste du inläggen om kamremmen? Har du en himla otur så pajjar remmen pga åldern när du åker och besiktar och vintern får ägnas åt att fixa krokiga ventiler pajjade kolvar osv...
Risken kanske inte är så stor(?), men risken finns. Remmen är ju minst 10 år gammal för vad är det som säger att den byttes 2003? Kan ju vara bytt flera år innan bilen ställdes av och livslängden har jag för mig brukar anges till 8 år (eller 8000 mil).
Som Patrik säger, om du inte har någon dokumentation på om/när kamremmen är bytt, skulle inte jag råda dig att köra till och från besiktning innan den är bytt mot en ny. Det är inte helt orimligt att anta att remmen aldrig är bytt då bilen inte gått mer än 11.000 mil, men även om den är bytt vid rätt intervall så har åldern tagit ut sin rätt.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.