Snik coilovers låååååg 944 s2
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2013-07-21 20:06:37
- Bilmodell: 356
- Årsmodell: 1995
- Contact:
Snik coilovers låååååg 944 s2
http://www.ebay.de/itm/MK1-Coilover-Kit ... 1228752%26" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som monterat detta?
Vill sänka min bil MYCET
Här står det 1-2" men det måste väll gå att flytta ner det gängade röret för mer sänkning?
Någon som monterat detta?
Vill sänka min bil MYCET
Här står det 1-2" men det måste väll gå att flytta ner det gängade röret för mer sänkning?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Snik coilovers låååååg 944 s2
Är inte säker på att detta kit passar, trots att det står alla 944 & 968. Då diametern på dämpare skiljer mellan de olika modellerna.
Varför vill du ha din bil MYCKET låg? Är du enbart ute efter utseendet så är kanske detta ett alternativ, men vill Du optimera väghållningen så är det knappast optimalt att toksänka och jag tror för övrigt inte att detta kit gör några underverk, utan du kommer behöva bättre dämpare också.
Varför vill du ha din bil MYCKET låg? Är du enbart ute efter utseendet så är kanske detta ett alternativ, men vill Du optimera väghållningen så är det knappast optimalt att toksänka och jag tror för övrigt inte att detta kit gör några underverk, utan du kommer behöva bättre dämpare också.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Jag har ett liknande fram. Funkat fint i flera tusen mil.
Som Erol säger, mät din dämpare för att se om det passar och fråga efter innerdiameter.
Jag köpte till slut från rallydesign i uk om jag minns rätt, för att få rätt innerdiamter.
Vill du bara sänka så kanske kapade fjädrar funkar?
Som Erol säger, mät din dämpare för att se om det passar och fråga efter innerdiameter.
Jag köpte till slut från rallydesign i uk om jag minns rätt, för att få rätt innerdiamter.
Vill du bara sänka så kanske kapade fjädrar funkar?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Att toksänka och behålla originaldämpare leder många gånger till att man åker runt med genomslagsgummina som dämpare, förödande för vägegenskaperna, Svensson i sin volvo kommer att åka från dig på kurvig väg..
Om du har bestämt dig för att sänka rejält så tror jag det är nödvändigt med kortare dämpare.
Om du har bestämt dig för att sänka rejält så tror jag det är nödvändigt med kortare dämpare.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Mät dina dämpare och handla här istället:
http://rallyshop.se/kategori/Coiloverror--Ovrigt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rallyshop.se/kategori/Coiloverror--Ovrigt" onclick="window.open(this.href);return false;
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2007-04-17 19:30:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Karl Birgander wrote:Jag har ett liknande fram. Funkat fint i flera tusen mil.
Som Erol säger, mät din dämpare för att se om det passar och fråga efter innerdiameter.
Jag köpte till slut från rallydesign i uk om jag minns rätt, för att få rätt
Jag köpte från rallydesign, lågt pris och snabb leverans.
Rallyshop i sverige verkar köpa många av sina prylar från dem, och sen med ett påslag.
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2013-07-21 20:06:37
- Bilmodell: 356
- Årsmodell: 1995
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Tackar,
Var får jag tag på fjädrar och kortare dämpare?
Var får jag tag på fjädrar och kortare dämpare?
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Det finns olika varianter beroende på hur stor din budget är och vilken kvalitet du vill ha.
GAZ coilover med justerbara topplagringar landar på ca 10', dessa har jag.
http://www.gazshocks.com/products/gaz-g ... lover-kits" onclick="window.open(this.href);return false;
H&R har också kit:
http://shop.forza.se/chassiekit-racing- ... 389-1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan finns det Bilstein, Spax mm.
GAZ coilover med justerbara topplagringar landar på ca 10', dessa har jag.
http://www.gazshocks.com/products/gaz-g ... lover-kits" onclick="window.open(this.href);return false;
H&R har också kit:
http://shop.forza.se/chassiekit-racing- ... 389-1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan finns det Bilstein, Spax mm.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2013-07-21 20:06:37
- Bilmodell: 356
- Årsmodell: 1995
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Är det bara fram för 10?Janne J wrote:Det finns olika varianter beroende på hur stor din budget är och vilken kvalitet du vill ha.
GAZ coilover med justerbara topplagringar landar på ca 10', dessa har jag.
http://www.gazshocks.com/products/gaz-g ... lover-kits" onclick="window.open(this.href);return false;
H&R har också kit:
http://shop.forza.se/chassiekit-racing- ... 389-1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan finns det Bilstein, Spax mm.
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2013-07-21 20:06:37
- Bilmodell: 356
- Årsmodell: 1995
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Vart köpte du dom?Janne J wrote:Nej, det är runt om.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Tycker inte det låter som att du behöver några coilovers. Du verkar ju inte vara intresserad av väghållning utan bara utseendet så det räcker väl med att kapa fjädrarna du har tills du har fått rätt höjd då?
Skaffar du dessutom större hjul än original så fyller du lätt ut hjulhuset ordentligt.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Du menar att man köper en 944 S2 för den överdrivet starka motorn och bra väghållning är ändå inget som 944 är särskilt kända för?patand wrote:Tycker inte det låter som att du behöver några coilovers. Du verkar ju inte vara intresserad av väghållning utan bara utseendet så det räcker väl med att kapa fjädrarna du har tills du har fått rätt höjd då?Skaffar du dessutom större hjul än original så fyller du lätt ut hjulhuset ordentligt.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Maxx wrote:Du menar att man köper en 944 S2 för den överdrivet starka motorn och bra väghållning är ändå inget som 944 är särskilt kända för?

Näe jag menar bara att prioriteten här verkar vara att få bilen lååååååg och inte att förbättra (den redan i originalskick mycket bra) väghållningen. Inte för att S2 har direkt svag motor heller iof.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Snik coilovers låååååg 944 s2
Kapar du fjädern för mycket så kommer bilprovningen inte bli glad...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Who is online
Users browsing this forum: No registered users