Porschenummer: 928 613 220 02
Finns att köpa ny men för felsökning skulle det duga med en begagnad, kanske t.om går att låna av någon som råkar ha en lös...
Hoppas kan man ju alltid.

Tack Erol för tipset.Erol wrote:Av erfarenhet är det oftast kabelbrott/kontaktstycken som jävlas när airbaglampor lyser. Inte allt för sällan är det den så kallande snurran/jojon bakom ratten som glappar.
Ja om krocksensorerna hade suttit med normala skruvar hade jag självklart gjort det... nu måste man antingen borra bort dem (bland en massa viktiga kablar uppe bakom instrumentpanelen) eller köpa Porsche specialverktyg nr 9259:Karl Birgander wrote:Byt krocksensor höger/vänster och se om felkoden flyttas? Då är det bara att beställa ny sen.
Har haft den tanken också. Får se om jag krångla mig in till airbaghuvudenheten, man kan kanske byta plats på kablarna där helt enkelt. Annars kan man kanske få till något med en extra kabel från ena till andra sidan.claves wrote:Flytta inte sensorerna då. Förläng kablarna och byt plats på kontakterna till sensorerna. Eller? /C
Users browsing this forum: No registered users