Det gäller att inte tappa moment!Sultanen wrote:Härligt tempo du har, inspirerande!

Har som sagt fastnat för 600-pappret, men jag gillar att dra ett par varv med 800 för att känna efter om det känns "strävare" någonstans... Jag kanske ska tillägga att jag inte använder någon slipkloss. Jag gillar att känna med fingrarna när jag slipar..QV_ wrote:I min värld räcker det gott med 600 papper innan lack. Att slipa med finare (innan lack) tillför inget. Körde även med 600 för att ta bort apelsinskal efter lack men det kräver uppmärksamhet vid användning. En blick om man har gått igenom. Fast med 1000-1200 händer det inget![Bobo] wrote: och efter ett par varv med 600-papper (som är min nya favorit) fick den även ett par lager himmelsblå färg.
/Janne
som har blivigt skapligt duktig på att hyvla bort snoringar efter ett allt för födigt lager färg.

Åter till dagens övningar...
Efter en pizza och 10 minuter på mitt arma arsle stack jag iväg till garaget igen för att slipa bort det sista orangea och få på primer på resten av huven.
Jag hann precis klart innan det blev för mörkt för att arbeta i garaget.

Det kommer ju behövas en del färg efter rostlagningen, men det ska bli skönt att ge sig på något annat en stund... Hoppas grenrörsprojektet inte tar 2 veckor!

Bobo