Henka wrote:Impulsgivare eller svänghjulsgivare tex.
Tack Henka, helt slut så hjärnan står helt still
Jag är ganska säker att du har ditt problem i dom givarna.
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
Mats Jacobsson wrote:Hade ett liknande problem på Lizz när jag köpte den.
Bytte båda givarna i bakkant av motorn, sen startade hon som ingen ting.
För trött i huvudet för att komma på vad dom heter nu, men det lär komma från någon här som kan hjälpa till med det.
Najs
Vart sitter dessa givare?
Vill påminna om att det började bli problem när jag satte i reläna till takluckan i bagageutrymmet.
Mats Jacobsson wrote:Hade ett liknande problem på Lizz när jag köpte den.
Bytte båda givarna i bakkant av motorn, sen startade hon som ingen ting.
För trött i huvudet för att komma på vad dom heter nu, men det lär komma från någon här som kan hjälpa till med det.
Najs
Vart sitter dessa givare?
Vill påminna om att det började bli problem när jag satte i reläna till takluckan i bagageutrymmet.
Bytte båda givarna i bakkant av motorn
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
De sitter som Mats skriver i bakkant av motorn. Närmare bestämt sitter de med "nosen" nedstucket i sprängkåpan/kopplingskåpan (vad man nu vill kalla den).
om du mäter upp givarna till tändningen/tändgivarna (ök. Mellan motor och sprängkåpan ) skall dom hålla 0,2 ohm ta lös en i taget om du inte har markerat dom så dom 2 inte blandas ihop
Last edited by jerker67 on 2012-05-31 05:10:18, edited 1 time in total.
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Sök och Läs. Bland annat jag har skrivit om dessa givare och deras felsökning förut.
Men i detta fall skulle jag ta fram elschemat (sök om du inte har det) och sedan mäta mot databoxens kontakt så det finns +12V där det ska när man vrider på tändningen och att du också får +12V på tändspolen med tändning på. Du kan ju råkat paja matningen till boxen med den lilla kortslutningen från början...
En annan grej att kolla är gamla risiga larminstallationer som kanske gått och dött, de kan tänkas koppla bort tändningen.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...