968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#361 Post by Jappe »

emm wrote:
Maxx wrote: Synd att bilen inte är "upplyst" framifrån ... men bilden är helt otoligt grym! :#pray:
(Kanske går att tweaka bilden lite i photoshop?)

Är det upp mot Hohe Acht?

Hade jag haft en sån bild på Liebling hade jag gjort en jättestor utskrift och ramat in för att ha som en tavla på väggen.
har du bilden i RAW format?
Jag tror att bilden är tagen vid Hohe Acht. Jag har endast bilderna i jpg format, storleken är mellan 5-9 MB.

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#362 Post by emm »

Alright, jag har lättare att rädda bilder om dom är i raw.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#363 Post by Mårten »

emm wrote:Alright, jag har lättare att rädda bilder om dom är i raw.
PhotoShop kan "rawöppna" (kan man säga så??) även jpeg-bilder. Förvisso är de ju just inte i "äkta" raw men ändå mer justerbara med alla "rawverktyg" än om man bara öppnar dem som rena jpeg.

Snygg bild f ö!! Tycker den är rätt cool som den är, kanske lätta upp fronten en aning men ser den inte lite härligt "rå" ut som den är? Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare...

/Mårten
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#364 Post by Maxx »

Mårten wrote:Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare ...
:d=:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#365 Post by Jappe »

Mårten wrote:
emm wrote:Alright, jag har lättare att rädda bilder om dom är i raw.
PhotoShop kan "rawöppna" (kan man säga så??) även jpeg-bilder. Förvisso är de ju just inte i "äkta" raw men ändå mer justerbara med alla "rawverktyg" än om man bara öppnar dem som rena jpeg.

Snygg bild f ö!! Tycker den är rätt cool som den är, kanske lätta upp fronten en aning men ser den inte lite härligt "rå" ut som den är? Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare...

/Mårten
Jag kan skicka över bilden om du vill skriva ut den i stort format, men jag vill gärna få ett exemplar om den är OK. Skicka i så fall till vilken mail adress som du vill ha filen. :#cheers:

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#366 Post by Mårten »

Jappe wrote:
Mårten wrote: PhotoShop kan "rawöppna" (kan man säga så??) även jpeg-bilder. Förvisso är de ju just inte i "äkta" raw men ändå mer justerbara med alla "rawverktyg" än om man bara öppnar dem som rena jpeg.

Snygg bild f ö!! Tycker den är rätt cool som den är, kanske lätta upp fronten en aning men ser den inte lite härligt "rå" ut som den är? Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare...

/Mårten
Jag kan skicka över bilden om du vill skriva ut den i stort format, men jag vill gärna få ett exemplar om den är OK. Skicka i så fall till vilken mail adress som du vill ha filen. :#cheers:
Du har PM
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#367 Post by emm »

Jag tycker definitivt den behöver redigeras först, lite fillight o skärpa kommer den bli toppen!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#368 Post by Jappe »

emm wrote:Jag tycker definitivt den behöver redigeras först, lite fillight o skärpa kommer den bli toppen!
Vi får se vad Ulf kan fixa till.

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#369 Post by Mårten »

Jappe wrote:
emm wrote:Jag tycker definitivt den behöver redigeras först, lite fillight o skärpa kommer den bli toppen!
Vi får se vad Ulf kan fixa till.
Jag jobbar ju på en intern kommunikationsavdelning som producerar massor av trycksaker/bilder/utskrifter och är det något som många har åsikter om så är det just form och färg... Som tur är så finns det ju inget som är rätt eller fel, ibland måste man ta hänsyn till vad skrivarens färgomfång klarar och då är det inte alltid bilden kan bli så bra på utskriftsmaterialet som den kan på min färgkalibrerade Eizoskärm...

Jag skall se vad jag kan fixa, men en lätt lyftning av nivåerna i fronten skall vi nog kunna fixa utan att färgbruset blir för störande, printern klarar att maskera en hel del (som tur är ibland när jag får riktigt taskiga orginal).
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#370 Post by emm »

Mårten wrote:
Jappe wrote: Vi får se vad Ulf kan fixa till.
Jag jobbar ju på en intern kommunikationsavdelning som producerar massor av trycksaker/bilder/utskrifter och är det något som många har åsikter om så är det just form och färg... Som tur är så finns det ju inget som är rätt eller fel, ibland måste man ta hänsyn till vad skrivarens färgomfång klarar och då är det inte alltid bilden kan bli så bra på utskriftsmaterialet som den kan på min färgkalibrerade Eizoskärm...

Jag skall se vad jag kan fixa, men en lätt lyftning av nivåerna i fronten skall vi nog kunna fixa utan att färgbruset blir för störande, printern klarar att maskera en hel del (som tur är ibland när jag får riktigt taskiga orginal).
:d=:
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#371 Post by Maxx »

Maila fotografen, han har säkert orginalet i ett mer redigeringsvänligt filformat.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#372 Post by Jappe »

Efter det att Ulf har lagt en magisk hand på bilden, så blev den så här.
Tack Ulf för ditt fina jobb med bilden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#373 Post by Pehr Johnsson »

Jappe wrote:Efter det att Ulf har lagt en magisk hand på bilden, så blev den så här.
Tack Ulf för ditt fina jobb med bilden.
F-n va bra det blev!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#374 Post by Jappe »

Under vintern har jag mest ägnat tiden åt att försöka lösa problemet med att remmen slirar på kompressorns drivhjul.
Efter en hel del sökande både på forum i Australien och USA, så har en lösning kommit fram. En dubbelsidig rem till VW Phaeton har en längd som går att använda, men en rad måste skäras bort (se bild) och nytt drivhjul med v-spår som stämmer med remmen måste fixas.
Har fått en bra kontakt med Tim Steiner i Australien som tillverkar Raptor Superchargers och han gav mej ett bra bud på en uppgradering av min Raptor V till Raptor VL (L=Light weight internals) vilket innebär 20 % lättare rörliga delar i kompressorn. Eftersom jag ändå var inne på att byta lager, så skickades kompressorn till Australien för uppgradering som även omfattade lagerbyte och byte av inre drivrem, jag passade på att köpa en ny dumpventil och en ny förbättrad kylfläkt till kompressorn.
Bilen står fortfarande i vinteride, men får nog komma fram snart, för man är ju sugen på att montera och se om resultatet motsvarar förväntningarna.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#375 Post by Jappe »

Drivhjul till kompressorn är klart.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot]