Jag tror att bilden är tagen vid Hohe Acht. Jag har endast bilderna i jpg format, storleken är mellan 5-9 MB.emm wrote:har du bilden i RAW format?Maxx wrote: Synd att bilen inte är "upplyst" framifrån ... men bilden är helt otoligt grym!![]()
(Kanske går att tweaka bilden lite i photoshop?)
Är det upp mot Hohe Acht?
Hade jag haft en sån bild på Liebling hade jag gjort en jättestor utskrift och ramat in för att ha som en tavla på väggen.
968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Alright, jag har lättare att rädda bilder om dom är i raw.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
PhotoShop kan "rawöppna" (kan man säga så??) även jpeg-bilder. Förvisso är de ju just inte i "äkta" raw men ändå mer justerbara med alla "rawverktyg" än om man bara öppnar dem som rena jpeg.emm wrote:Alright, jag har lättare att rädda bilder om dom är i raw.
Snygg bild f ö!! Tycker den är rätt cool som den är, kanske lätta upp fronten en aning men ser den inte lite härligt "rå" ut som den är? Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare...
/Mårten
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Mårten wrote:Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare ...

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Jag kan skicka över bilden om du vill skriva ut den i stort format, men jag vill gärna få ett exemplar om den är OK. Skicka i så fall till vilken mail adress som du vill ha filen.Mårten wrote:PhotoShop kan "rawöppna" (kan man säga så??) även jpeg-bilder. Förvisso är de ju just inte i "äkta" raw men ändå mer justerbara med alla "rawverktyg" än om man bara öppnar dem som rena jpeg.emm wrote:Alright, jag har lättare att rädda bilder om dom är i raw.
Snygg bild f ö!! Tycker den är rätt cool som den är, kanske lätta upp fronten en aning men ser den inte lite härligt "rå" ut som den är? Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare...
/Mårten

- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Du har PMJappe wrote:Jag kan skicka över bilden om du vill skriva ut den i stort format, men jag vill gärna få ett exemplar om den är OK. Skicka i så fall till vilken mail adress som du vill ha filen.Mårten wrote: PhotoShop kan "rawöppna" (kan man säga så??) även jpeg-bilder. Förvisso är de ju just inte i "äkta" raw men ändå mer justerbara med alla "rawverktyg" än om man bara öppnar dem som rena jpeg.
Snygg bild f ö!! Tycker den är rätt cool som den är, kanske lätta upp fronten en aning men ser den inte lite härligt "rå" ut som den är? Skulle nog inte bli så tokig utskriven i 1 meters bredd på våran storformatsskrivare...
/Mårten
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Jag tycker definitivt den behöver redigeras först, lite fillight o skärpa kommer den bli toppen!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Vi får se vad Ulf kan fixa till.emm wrote:Jag tycker definitivt den behöver redigeras först, lite fillight o skärpa kommer den bli toppen!
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Jag jobbar ju på en intern kommunikationsavdelning som producerar massor av trycksaker/bilder/utskrifter och är det något som många har åsikter om så är det just form och färg... Som tur är så finns det ju inget som är rätt eller fel, ibland måste man ta hänsyn till vad skrivarens färgomfång klarar och då är det inte alltid bilden kan bli så bra på utskriftsmaterialet som den kan på min färgkalibrerade Eizoskärm...Jappe wrote:Vi får se vad Ulf kan fixa till.emm wrote:Jag tycker definitivt den behöver redigeras först, lite fillight o skärpa kommer den bli toppen!
Jag skall se vad jag kan fixa, men en lätt lyftning av nivåerna i fronten skall vi nog kunna fixa utan att färgbruset blir för störande, printern klarar att maskera en hel del (som tur är ibland när jag får riktigt taskiga orginal).
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Mårten wrote:Jag jobbar ju på en intern kommunikationsavdelning som producerar massor av trycksaker/bilder/utskrifter och är det något som många har åsikter om så är det just form och färg... Som tur är så finns det ju inget som är rätt eller fel, ibland måste man ta hänsyn till vad skrivarens färgomfång klarar och då är det inte alltid bilden kan bli så bra på utskriftsmaterialet som den kan på min färgkalibrerade Eizoskärm...Jappe wrote: Vi får se vad Ulf kan fixa till.
Jag skall se vad jag kan fixa, men en lätt lyftning av nivåerna i fronten skall vi nog kunna fixa utan att färgbruset blir för störande, printern klarar att maskera en hel del (som tur är ibland när jag får riktigt taskiga orginal).

Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Maila fotografen, han har säkert orginalet i ett mer redigeringsvänligt filformat.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Efter det att Ulf har lagt en magisk hand på bilden, så blev den så här.
Tack Ulf för ditt fina jobb med bilden.
Tack Ulf för ditt fina jobb med bilden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
F-n va bra det blev!Jappe wrote:Efter det att Ulf har lagt en magisk hand på bilden, så blev den så här.
Tack Ulf för ditt fina jobb med bilden.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Under vintern har jag mest ägnat tiden åt att försöka lösa problemet med att remmen slirar på kompressorns drivhjul.
Efter en hel del sökande både på forum i Australien och USA, så har en lösning kommit fram. En dubbelsidig rem till VW Phaeton har en längd som går att använda, men en rad måste skäras bort (se bild) och nytt drivhjul med v-spår som stämmer med remmen måste fixas.
Har fått en bra kontakt med Tim Steiner i Australien som tillverkar Raptor Superchargers och han gav mej ett bra bud på en uppgradering av min Raptor V till Raptor VL (L=Light weight internals) vilket innebär 20 % lättare rörliga delar i kompressorn. Eftersom jag ändå var inne på att byta lager, så skickades kompressorn till Australien för uppgradering som även omfattade lagerbyte och byte av inre drivrem, jag passade på att köpa en ny dumpventil och en ny förbättrad kylfläkt till kompressorn.
Bilen står fortfarande i vinteride, men får nog komma fram snart, för man är ju sugen på att montera och se om resultatet motsvarar förväntningarna.
Efter en hel del sökande både på forum i Australien och USA, så har en lösning kommit fram. En dubbelsidig rem till VW Phaeton har en längd som går att använda, men en rad måste skäras bort (se bild) och nytt drivhjul med v-spår som stämmer med remmen måste fixas.
Har fått en bra kontakt med Tim Steiner i Australien som tillverkar Raptor Superchargers och han gav mej ett bra bud på en uppgradering av min Raptor V till Raptor VL (L=Light weight internals) vilket innebär 20 % lättare rörliga delar i kompressorn. Eftersom jag ändå var inne på att byta lager, så skickades kompressorn till Australien för uppgradering som även omfattade lagerbyte och byte av inre drivrem, jag passade på att köpa en ny dumpventil och en ny förbättrad kylfläkt till kompressorn.
Bilen står fortfarande i vinteride, men får nog komma fram snart, för man är ju sugen på att montera och se om resultatet motsvarar förväntningarna.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Drivhjul till kompressorn är klart.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]