Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
1:04,9 driftboxtid (1:05,1 transpondertid som kanske har lite annan indelning) i lördags under MSLS långlopp med BMW M 3 E 36. Magnus Widen, vår mekaniker, körde på 1:04,6 (driftboxtid).
Snabbaste teamen kör 1:02 nånting som bäst, bland annat en "924" med 550 hk 928 motor och en 924 med Saab Turbo motor. Finns även en 944 med 968 motor på 300 hk (indivivuella gasspjäll mm) men den kör vi numera i regel ifrån.
Svära i kyrkan, men M 3 E36 förefaller som en mycket stark kandidat för bästa budgetprestanda valet.
//TL
Snabbaste teamen kör 1:02 nånting som bäst, bland annat en "924" med 550 hk 928 motor och en 924 med Saab Turbo motor. Finns även en 944 med 968 motor på 300 hk (indivivuella gasspjäll mm) men den kör vi numera i regel ifrån.
Svära i kyrkan, men M 3 E36 förefaller som en mycket stark kandidat för bästa budgetprestanda valet.
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 507
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Som referens till alla snabba Porschar:
Körde med långlopps-Kadetten i lördags och snabbaste team-tiden blev 1:09,1
(själv lyckades jag med 1:09,4)
Kadett -88 2,0 GSI 16v med 150 orginal sughästar FWD
Gatdäck TW=200
Körde med långlopps-Kadetten i lördags och snabbaste team-tiden blev 1:09,1
(själv lyckades jag med 1:09,4)
Kadett -88 2,0 GSI 16v med 150 orginal sughästar FWD
Gatdäck TW=200
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re:
1:06.33 !Nahpets wrote:1:07,4
R888or, Bengts chipoch kokande bromsvätska
.
Mvh
Stephan
Största skillnaderna sedan förra årets tid är a) större bromsar (big blacks) samt annan reduceringsventil (33/5) b) 245 däck fram och c) annan frisyr.
Tid loggades med HTC Legend tillsammans med Qstarz 818x 5 Hz ext puck och
Trackmaster.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Gött kört Stephan! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Nära med 1.06.395!
Hade dock problem med Trackmaster på första passet, inte programmets fel dock...kan man lägga in en ny start/stopp i en befintlig körning för att på så sätt få varvtiderna från den körningen?
Tack Stephan för hjälpen förresten! Kul att se flera vita frontmotorbilar!
Hade dock problem med Trackmaster på första passet, inte programmets fel dock...kan man lägga in en ny start/stopp i en befintlig körning för att på så sätt få varvtiderna från den körningen?
Tack Stephan för hjälpen förresten! Kul att se flera vita frontmotorbilar!
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Splittade ut frågor/svar/funderingar angående Trackmaster till en ny tråd: forum/viewtopic.php?f=4&t=24785&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- tomp
- S-Poster
- Posts: 149
- Joined: 2007-03-03 21:34:50
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1991
- Location: Katrineholm
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
2011-06-27 körde jag 1:02,6 Race chrono
4x255 MPSC
Ca 1280 kg
4x255 MPSC
Ca 1280 kg
/Tommy
1:a klass 8B 2010, 2011
PCSR 8B 5kg/hk
1:a PCSR 8C 4kg/hk 2012
1:a klass 8B 2010, 2011
PCSR 8B 5kg/hk
1:a PCSR 8C 4kg/hk 2012
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Persade idag med 1.05.7!
Bilen gick fint men jag fick inte många fria varv alls, många bilar på banan samt en kille i en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Tror dock att jag kände att däcken sjunger på sista refrängen, tyckte dom gick av snabbt.
Bilen gick fint men jag fick inte många fria varv alls, många bilar på banan samt en kille i en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Tror dock att jag kände att däcken sjunger på sista refrängen, tyckte dom gick av snabbt.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Hade lite problem med tidtagningen (Trackmaster och aLapRecorder med Samsung Galaxy S2)
Men i sluten av dagen så gick det bättre samt att det var lungt på banan, och jag tog i som bara den och lyckades köra ett set med stabila 1,07 tider..
1:07.04
1:07.62
1:07.00
1:07.21
Grymt störande att jag inte kom ner till en hög 1,06, men men, nästa år!
För övrigt tycker jag att bilen funkar riktigt bra nu och de nya däcken gjorde grym skillnad,
har som bäst lyckats köra 1:10 innan. Så jag är nöjd!
Men i sluten av dagen så gick det bättre samt att det var lungt på banan, och jag tog i som bara den och lyckades köra ett set med stabila 1,07 tider..
1:07.04
1:07.62
1:07.00
1:07.21
Grymt störande att jag inte kom ner till en hög 1,06, men men, nästa år!

För övrigt tycker jag att bilen funkar riktigt bra nu och de nya däcken gjorde grym skillnad,
har som bäst lyckats köra 1:10 innan. Så jag är nöjd!

/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
-
- S-Poster
- Posts: 69
- Joined: 2006-07-19 14:11:35
- Bilmodell: 944 S2
- Location: Oskarshamn
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Var det den röda du syftade på?StefanQ wrote:en 911 Turbo som gjorde körningen lite olustig...
Tobias Eriksson
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Jo, det var lite yvigt och inte med full kontroll som det såg ut. Dessutom så började han köra om under en inbromsning som jag tycker är direkt dumt.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2007-08-19 22:25:08
- Bilmodell: 924 -78
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Jag stod och skötte påsläppet när han körde. Han gjorde några riktigt riskabla omkörningar. Han fick tillsägelse i depån sen...StefanQ wrote:Jo, det var lite yvigt och inte med full kontroll som det såg ut. Dessutom så började han köra om under en inbromsning som jag tycker är direkt dumt.
Min vinter-924: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=25373
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
1.06.0 med 944 S2 rensad invändingt och Unichip under Åke Nybergs förarkurs under morgonen med för högt tryck i däcken. Sen, med rätt tryck, kom jag aldrig ner i dessa tider. Försökte för hårt.
Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.
Torbjörn
Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.
Torbjörn
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
Riktigt bra tid!Torbjorn968 wrote:1.06.0 med 944 S2 rensad invändingt och Unichip under Åke Nybergs förarkurs under morgonen med för högt tryck i däcken. Sen, med rätt tryck, kom jag aldrig ner i dessa tider. Försökte för hårt.
Intrycket är dock att en rensad S 2 väl håller en d.o 968 stången. Den är helt enkelt lättare. 1150 väger bilen mot 1220 eller så för clubsporten.

Det blir lätt att man försöker för hårt och gör småmissar här och var när man ska bättra en redan bra tid.
Hur mår bilen efter avåkningen förresten? Det var ju en spännande syn för oss som låg bakom dig...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users