Trots att jag är biltokig så skulle jag antagligen inte våga sitta i bilen vid fullgaskörning

830hk i maskin vid 1,5 bar borde teoretiskt då vara ca 940hk vid 1,7 bar!Corleone wrote:Lägger på lite ladd undan för undan och det märks... just nu 1.7 bar i peak.
Inte riktigt så blir det... vi pratar totaltryck och då ser det ut så här: 2,7/2,5 x 830 = 896 hk, 2 bar blir 996 hk. Men... i praktiken blir det inte så, mottrycket ökar pga av små avgashus, man får köra fetare = mindre effekt och likaså måste tändningen ner lite mer än linjärt då värmen ökar. Även laddkylarens verkningsgrad minskar.patand wrote:830hk i maskin vid 1,5 bar borde teoretiskt då vara ca 940hk vid 1,7 bar!Corleone wrote:Lägger på lite ladd undan för undan och det märks... just nu 1.7 bar i peak.![]()
Vid 2 bar bör du ha ca 1100hk!
Ligger inte 996 GT2 på 12 sek 0-200 då är din jäkligt SNABBCorleone wrote:Nära...
4.66 med 1.5 bar, hoppas komma ner i 4.5. Lägger jag till min tidigare 0-100 tid innan ombyggnad på 2.95 så är jag på 7.45 för 0-200. Med en putsning till 2.7 så är jag på 7.25. Ett bra mål!
Vad jag förstått det som så är alla hans bilar sjukt galet snabba! Jag röstar för filmklipp, helst med tjejer bredvid i passagerarstolen som blir upphetsadejerker67 wrote:Ligger inte 996 GT2 på 12 sek 0-200 då är din jäkligt SNABBCorleone wrote:Nära...
4.66 med 1.5 bar, hoppas komma ner i 4.5. Lägger jag till min tidigare 0-100 tid innan ombyggnad på 2.95 så är jag på 7.45 för 0-200. Med en putsning till 2.7 så är jag på 7.25. Ett bra mål!![]()
emm wrote: Vad jag förstått det som så är alla hans bilar sjukt galet snabba! Jag röstar för filmklipp, helst med tjejer bredvid i passagerarstolen som blir upphetsade
Users browsing this forum: No registered users