944 S2 - 89 - Foxy Grey
- Mithra
- NA-Poster
- Posts: 12
- Joined: 2009-05-17 21:48:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Nästan ett år utan uppdatering!
Bilen har idag varit på den årliga kontrollen hos SBP. Den gick igenom
utan plump i protokollet (trots ett trasigt parkeringsljus fram).
Inga större bekymmer sista året, bilen har fungerat fint. Det enda
som står på att göra listan närmaste tiden är att byta ut de gräsliga
vinterfälgarna mot en uppsättning smidda turbofälgar.
//Mithra
Bilen har idag varit på den årliga kontrollen hos SBP. Den gick igenom
utan plump i protokollet (trots ett trasigt parkeringsljus fram).
Inga större bekymmer sista året, bilen har fungerat fint. Det enda
som står på att göra listan närmaste tiden är att byta ut de gräsliga
vinterfälgarna mot en uppsättning smidda turbofälgar.
//Mithra
-
- Addict
- Posts: 1121
- Joined: 2010-09-07 16:47:31
- Bilmodell: 924 -85 /931 -81
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm/Värmdö
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Vad heter färgen? Dvs färgkoden?

Måste även få fråga hur du fick ut de små sidorutorna..





Måste även få fråga hur du fick ut de små sidorutorna..
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Färgen heter steingrau metallic. Är hyfsat säker på att färkoden är LY7U.Harpin wrote:Vad heter färgen? Dvs färgkoden?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/förre ägaren
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Pressa försiktigt men bestämt inifrån i nått av hörnen,Harpin wrote:Måste även få fråga hur du fick ut de små sidorutorna..
det kan vara klokt att ha en kompis som står beredd
utanför, att fånga rutan om den släpper snabbare än
vad du tänkt
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re:
Vad heter dessa fälgar?Erol wrote:Nu när bilen även justerats ner bak så stundar en 4-hjulinställning. Vi har
bokat tid på tisdag 1 december. Tips på vettiga vinklar tages emot fram
till måndagkväll.
/ Erol
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Tror att de heter speedline, men det finns olika
speedlinefälgar.
Mina är kopior av Keskin, fusksplitt. RH i tyskland
tillverkar riktiga splittfälgar med samma design.
/Erol
speedlinefälgar.
Mina är kopior av Keskin, fusksplitt. RH i tyskland
tillverkar riktiga splittfälgar med samma design.
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Passar 944ans chassi alldeles utmärkt!
Hur låga ET värden klarar framvagnen utan modd av skärmkant vid 235 däck? Vet du det?
Hur låga ET värden klarar framvagnen utan modd av skärmkant vid 235 däck? Vet du det?
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Kommer inte ihåg vilket ET jag har, kan kolla upp det. MenNahpets wrote:Passar 944ans chassi alldeles utmärkt!
Hur låga ET värden klarar framvagnen utan modd av skärmkant vid 235 däck? Vet du det?
jag kör på 235.or fram utan bekymmer.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Jag har 17" med 235'or ET23 om jag inte misstar mig, fungerar alldeles ypperligt.Nahpets wrote:Passar 944ans chassi alldeles utmärkt!
Hur låga ET värden klarar framvagnen utan modd av skärmkant vid 235 däck? Vet du det?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Det är ET 52 på Keskin KT2 Cup (enligt Keskins hemsida). De finns i 8,5x18 (fram) och 9,5x18 (bak).
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
emm wrote:Jag har 17" med 235'or ET23 om jag inte misstar mig, fungerar alldeles ypperligt.
Kan stämma bra, jag har 30mm spacers på min -86:a för att det ska passa.Maxx wrote:Det är ET 52 på Keskin KT2 Cup (enligt Keskins hemsida). De finns i 8,5x18 (fram) och 9,5x18 (bak).
dock så skulle jag kunna flytta ut hjulet ca 1 cm när jag har lite kaxigare
cambervinkel

På den gråa så hade jag inga spacers, då den är en -89:a.

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Jag har de större armarna, så det är lite luris att säga det fungerar emmemm wrote:Jag har 17" med 235'or ET23 om jag inte misstar mig, fungerar alldeles ypperligt.Nahpets wrote:Passar 944ans chassi alldeles utmärkt!
Hur låga ET värden klarar framvagnen utan modd av skärmkant vid 235 däck? Vet du det?

Vad är original ET, kan det vara 57 fram?'
EDIT: 52 fram är det.
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 944 S2 - 89 - Foxy Grey
Nahpets wrote:Jag har de större armarna, så det är lite luris att säga det fungerar emmemm wrote: Jag har 17" med 235'or ET23 om jag inte misstar mig, fungerar alldeles ypperligt.. Det är snuskigt snyggt när däcken är flush med karossen!
Vad är original ET, kan det vara 57 fram?'
EDIT: 52 fram är det.
Sorry, fick för mig att du hade en -86 = korta bärarmar.
ET 52 är korrekt på långa bärarmar, hade en -88 innan...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Who is online
Users browsing this forum: No registered users