Inte jag som säljer men kolla in priset....
Varför har man inte råd

Henka_E wrote:Blev F-n sugen. Är lite trött på 944:ans brist på själ. Den är ju ett redskap - den gör sitt jobb, den gör det bra, men ingen som sett den operera kommer komma ihåg den... 924, och speciellt då 931, har iaf en racing historia att skylta med - och därmed också en själ.
Men...jag måste köpa dragbil, inte ett projekt till...men sugen är jag...
Skillnaden är att din bil håller en hel tävlingssäsongHenka_E wrote:Blev F-n sugen. Är lite trött på 944:ans brist på själ. Den är ju ett redskap - den gör sitt jobb, den gör det bra, men ingen som sett den operera kommer komma ihåg den... 924, och speciellt då 931, har iaf en racing historia att skylta med - och därmed också en själ.
...en del av själen! Skämt åsido så har Patands motor utan IC hållt relativt bra och Oddballs bil gick tidiagre en massa säsonger utan problem. Skulden ligger mer hos bristande underhåll och dålig ägare än motorn. Som Henka mycket riktigt skriver har det faktiskt tävlats en hel del med modellen. Men en hel säsong med 30 åra gammalt material är kankse lite optimistiskt.Erol wrote:Skillnaden är att din bil håller en hel tävlingssäsongHenka_E wrote:Blev F-n sugen. Är lite trött på 944:ans brist på själ. Den är ju ett redskap - den gör sitt jobb, den gör det bra, men ingen som sett den operera kommer komma ihåg den... 924, och speciellt då 931, har iaf en racing historia att skylta med - och därmed också en själ.
jag tvivlar att en 931:ans motor håller lika
bra när det körs hårt på bana.
/Erol
Hmm. Min är svart & kommer att sänkasgegge wrote:Mailade för att höra efter hur mycket projekt det var, men har inte fått svar. Kanske lika bra...
Har en uppsättning Compomotive Dage (Fuchs splitfälg) som jag skulle vilja sätta på en svart sänkt 931.
En hel säsong beror nog på vad för säsong vi pratar om... jag har ju kört flera säsonger med min bil och den går garanterat inte mindre hårt än om man skulle köra race med den och racen som Henka kör är väl 15 minuter åt gången ungefär, medan jag inte allt för sällan har varit ute 45 minuter i stöten och piskat bilen runt t.ex Sviestad. På t.ex förarkurserna när jag var elev så var man uppe i runt 35 mil bankörning på en dag, snittfart på lite drygt 100km/h kanske man har på Sviestad och det ger ju mer än 3 timmars körning på en dag alltså. Hur många timmar körning innehåller en racesäsong i Roadsport?gegge wrote:...en del av själen! Skämt åsido så har Patands motor utan IC hållt relativt bra och Oddballs bil gick tidiagre en massa säsonger utan problem. Skulden ligger mer hos bristande underhåll och dålig ägare än motorn. Som Henka mycket riktigt skriver har det faktiskt tävlats en hel del med modellen. Men en hel säsong med 30 åra gammalt material är kankse lite optimistiskt.
A match made in heaven!Bathory wrote:Hmm. Min är svart & kommer att sänkasgegge wrote:Har en uppsättning Compomotive Dage (Fuchs splitfälg) som jag skulle vilja sätta på en svart sänkt 931.
Har alltid din bil som utgångsläge Patrikpatand wrote:A match made in heaven!Bathory wrote: Hmm. Min är svart & kommer att sänkas![]()
Lagom sänkning tycker jag min har, sikta på det Sven!
Bathory wrote:Har alltid din bil som utgångsläge Patrik
Users browsing this forum: No registered users