Vad driver kompressorn (ja, en rem det ser jag ju...) Är det en befintlig rem som byts ut och dras om, eller skruvar man fast en ny remskiva utanpå de andra på veven?
Pär Hylander
Det tog ett tag innan jag var klar att ta bort stavarna och det berodde på att fjädrarna bak var för långa,
så jag fick byta ut de som var med, till andra som Forza hade i lager.
Det fick bli 180 N/mm istället för 200 N/mm som var tänkt.
Det var lätt att ta bort stavarna när man använde vinkelslip och tigersåg. 968:an har ju plastkjol på sidan det var bara att bända ut plasten och dra ut staven.
Testkört enbart på landsväg och det känns bra, men Sanden skall få göra en hjulinställning innan nästa banmöte.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Var hos Sandén idag och han gjorde en ordentlig hjulinställning och fyrhjulsvägning. Det var verkligen behövligt efter eget mekande med både fram och bakvagn. Bilen blev helt annorlunda att köra.
Tack Peter Sandén
Har tröttnat på att tomgånen inte fungerar i alla lägen, så nu är bilen hos Civinco för att få ett nytt motorstyrsystem. Om det tillslut blir ett Piggy back eller Stand alone får Civincos tester utvisa. Återkommer med resultat när bilen är klar hos Civinco.
Hämtar bilen hos Civinco idag och kommer att åka till 944 Turbo träffen hos Sandén i kväll. Jag har ju överladdning
Det blev ett Stand alone system som Civinco tyckte fungerade bäst.
Återkommer med hur det funkar efter testkörning i eftermiddag och kväll.
gurra wrote:Kul att du skaffat ett nytt styrsystem. Rätt injusterat kan det ge enorm skillnad mot original både vad gäller körbarhet, effekt och säkerhet!
Tappar laddtryck på högre varvtal (troligt att remmen slirar på hjulet som driver kompressorn), men bilen har fungerande tomgång och känns betydligt bättre än tidigare. Om jag kan få bukt med slirande rem och ny mappning, så blir det säkert väldigt bra.
Nytt remhjul till kompressorn är nu fixat. Hoppas att ny rem och ett remhjul med en lättrad yta skall lösa bekymmret med slirande rem.
Sandén kommer att byta hjulet i samband med att han fixar ett oljeläckage på motorn. Jag hämtar bilen på onsdag och då får vi se hur laddtrycket funkar.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Oljeläcka fixad och laddtrycket är bättre än det någonsin varit med det nya remhjulet.
Sanden bytte även kamremmen då oljeläckan var innanför kåpa till kam- och balansremmarna, så nu skall bilen besiktas och ställas in för vinterförvaring.
Kör nu utan luftmassemätare och det är riktigt skönt att slippa den. Civinco sytemet sköter simulering av luftmassemätaren. (skall ta en bild, så ni kan se hur det ser ut)
Luftmassemätaren borta och öppet lutfilter på platsen där den satt.
Skickar med bilder på monteringen av civinco boxen, 6-punktsbälte samt laddtrycksmätare.
F-n vad långt det är till nästa vår och sommar.